رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهران گفت : با هماهنگی های صورت گرفته با کشور عراق محصولات صنایع دستی مرتبط با ماه مبارک رمضان بصورت نمایشگاهی در شهر کربلا در معرض دید عموم مردم این شهر قرار می گیرد.
کد خبر: ۷۳۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 22 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ میثم علی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت :باتوجه به تردد زائران خارجی از مرز مهران اداره میراث فرهنگی این شهرستان در ایام نوروز تعدادی از کالاهای صنایع دستی هنرمندان مهرانی که با برند خود شهرستان تولید و توزیع می شوند در معرض نمایش گردشگران خارجی گذاشت که همین امر باعث شد صنایع دستی مهران فرامرزی شوند.

وی عنوان کرد : خوشبختانه فروش و عرضه این محصولات در شهرهای بدره، کربلا ، نجف و بغداد عراق توسط یکی از واردکنندگان کشور عراق انجام می گیرد.

علی زاده تصریح کرد : طی این تفاهمنامه صورت گرفته است در ابتدا برای شروع ماهانه کالاهایی به ارزش 40میلیون ریال به شهرهای مختلف ارسال و درصورت استقبال کشورهای همسایه از محصولات صنایع دستی هر ماه به میزان ۱۰ درصد به صادرات این محصولات اصافه خواهدشد .

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهران افزود : اگر صنایع دستی و بومی شهرستان مورد استقبال مردم کشور عراق قرار بگیرند بدون شک زمینه اشتعالزایی مناسبی را برای صنعتگران مهرانی فرهم خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز تردداز مرز بین المللی مهران رشد 7درصدی داشته است گفت : شهرستان مهران روزانه بصورت میانگین درایام نوروز میزبان 2هزار نفر از گردشگران ایرانی و خارجی بود است و باتوجه به تعداد بالای واحدهای اقامتی شهرستان مهران خوشبختانه هیچ مشکلی جهت اسکان گردشگران داخلی و خارجی وجود نداشته است.

علی زاده تصریح کرد : امسال بیش از 32 هزار نفر مسافرین نوروزی و گردشگران در شهرستان مهران اسکان پیدا کردند که روزانه 2500نفر زائر ایرانی و خارجی از کشورهای تاجیکستان ، آذربایجان، پاکستان، افغانستان و عراق در مرز بین الملی مهران تردد داشتند.

وی گفت : در مجموع ایام نوروز امسال ۴۱۵هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که نسبت به سال گذشته با رشد ۷ درصدی مواجه بوده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار