واکنش محمد نوذری به حاشیه های حضور رییس جمهور درایلام؛
واکنش روز گذشته معاون سیاسی وامنیتی استاندار ایلام به حاشیه فوق،مهمترین واکنش قابل اعتنا در استان قلمداد می شود.
کد خبر: ۷۳۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 21 April 2019

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در دولت ،بازدید رییس جمهور از دو استان سیل زده لرستان وخوزستان در دستور کار قرار گرفت . بر همین اساس روز گذشته حسن روحانی عازم استانهای  سیل زده شد تا از نزدیک در جریان میزان خسارات و همچنین روند امدارسانی قرار گرفته وتمهیدات لامز برای آغاز بازسازی اندیدشیده شود.

به گزارش تابناک ایلام؛ازآنجاییکه حجم خسارات وارده به برخی از شهرستانهای استان لرستان بسیار بالا بود واز سویی نیز بالا آمدن سطح آب در استان خوزستان بسیاری از شهرها وروستاها را زیر آب برد ،مشکلات این دواستان به موضوعی ملی تبدیل شد.به گونه ای که ضرورت حضور مقامات کشوری وکشانیدن نشستهای بحران وبرنامه ریزی  به امری ضروری مبدل شدو

در این سو نیز ،سیل اخیر در بخش هایی از استان ایلام همچون ماژین دره شهر و چند روستای شهرستان سیروان خساراتی را بدنبال داشت ،اما میزان خسارات وارده به زیر ساختها ،اراضی کشاورزی و منازل مسکونی اصلا قابل قیاس با سایر استانهای سیل زده نبود.

به هر تقدیر با رایزنی وپیگیری ها مستمر استاندار ایلام با رییس دفتر رییس جمهور ،موضوع بازدید رییس جمهور از منطقه ماژین بدلیل نزدیکی به شهرستان پلدختر در دستور کار قرار گرفت و نهایتا به حضور تقریبا دوساعته رییس جمهور در بخش ماژین و بازدید از برخی روستاهای خسارت دیده شد.

اما با وجود اهمیت این موضوع وضرورت استفاده مطلوب از فرصت حضور رییس جمهور در استان ،بروز برخی حواشی نظیر چرایی عدم بازدید رییس جمهور از روستاهای شهرستان سیروان و قهر یکی از نمایندگان استان و عدم حضور در مراسم استقبال از رییس جمهور اهمیت این موضوع را تا حدودی تحت شعاع قرار داد . پررنگ شدن مقوله دوقطبی سازی شمال وجنوب استان کوچک ایلام ،مهمترین نتیجه کسب شده ازدامن زدن  به این شیوه منسوخ در فرآیندهای سیاسی واجتماعی استان است.

موضوعی که همچون یک خبر معمولی ،آن هم در یک مقطع کوتاه زمانی و بصورت گذرا در جریان تبادل لینکهای خبری فضای مجازی قرار گرفت و منجر به ایجاد یک موج خبری موثر در بین لایه های مختلف مردمی ونخبگان نشد ،تا جایی که حتی برخی از فعالین سیاسی ،اجتماعی ورسانه ای آین حرکت رابه صلاح استان ندانسته و دامن زدن به آن را در راستای منافع استان قلمداد نکردند.

واکنش روز گذشته معاون سیاسی وامنیتی استاندار ایلام به حاشیه فوق،مهمترین واکنش قابل اعتنا در استان قلمداد می شود.

محمد نوذری در ویژه برنامه جشن میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) که در دانشگاه ایلام برگزار شد گفت: با رایزنی استاندار ایلام، رئیس جمهور به بخشی از مناطق سیل زده استان سفر کردند و گرنه برنامه اصلی ایشان سفر به استان های لرستان و خوزستان بود‌.

وی ادامه داد: البته خسارات های وارد شده بر استان های خوزستان و لرستان نسبت به ایلام بیشتر بوده است بنابراین به واسطه بازدید رئیس جمهور از پلدختر به واسطه نزدیکی و در مسیر بودن منطقه ماژین تصمیم گرفتند به خواسته استاندار ایلام جواب مثبت بدهند و به این منطقه نیز سفر کوتاهی داشته باشند و بعد راهی استان خوزستان شوند.

معاون سیاسی وامنیتی استاندار ایلام در ادامه به همراهی استاندار ایلام در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه در سفر کوتاه رئیس جمهور به استان فرصت ارائه گزارش جامع و کامل از اقدامات انجام شده و خسارات وارده شده در سیل فراهم نشد، تصمیم بر آن شد تا استاندار ایلام در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان وی را مشایعت  و ارائه گزارش نماید.

وی ادامه داد: در بازگشت استاندار ایلام بالگرد ایشان دچار نقض فنی می شود اما خوشبختانه حادثه ای رخ نمی دهد .استاندار و همراهان در سلامت کامل هستند.

محمد نوذری  در ادامه با انتقاد از برخی اظهار نظرها در خصوص چرایی عدم بازدید رییس جمهور از منطقه سیل زده سیروان گفت: نگاه استاندار این بود که به هر طریق شده رئیس جمهور به استان بیاید و به این بهانه گزارش کاملی از وضعیت استان و خسارات وارده به تمام مناطق سیل زده استان ارائه دهد که این مهم انجام شد و این گزارش‌ها هم شفاها و هم مکتوب ارائه گردید. 

وی بیان داشت : نبایست مسائل استان را به دو منطقه شمال و جنوب تقسیم کرد، اتفاقا بیشتر وزرا و مسئولان کشوری از دیگر مناطق سیل زده استان چون روستاهای غرب رودبار بازدید بعمل آوردند و تصمیمات لازم نیز در خصوص مسائل و مشکلات این مناطق نیز اتخاذشده است و البته برای ما فرقی نمی کند همه مردم مناطق استان برای ما عزیز و قابل احترام هستند.
 
 
 
 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار