سازمان هواشناسی از بارش باران و برف طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ۲۳ استان و کاهش ۱۰ درجه‌ای هوا در برخی مناطق کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۳۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 21 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است؛فردا دوشنبه 2 اردیبهشت: بارش باران در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در گیلان، مازندران، گلستان که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 35 تا 40 میلیمتر در گیلان و غرب مازندران است.

بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و دامنه های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 20 تا 30 میلیمتر پیش بینی شده است.

همچنین در خراسان شمالی و برخی نقاط خراسان رضوی، غرب کرمان، نیمه جنوبی فارس و شمال هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 20 تا 30 میلیمتر در ارتفاعات مرکزی کرمان و شرق فارس برآورد می‌شود.

سه شنبه 3 اردیبهشت: بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی خراسان رضوی، برخی نقاط خراسان جنوبی که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 30 تا 60 میلیمتر است. از اواخر دوشنبه و روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور وجود دارد که بیشترین مقدار سرعت باد بین 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه کاهش دما بین 7 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و در مناطق مرکزی کشور بین 4 تا 6 درجه پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی تاکید کرده است؛ با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال‌غرب، غرب و جاده های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان عزیز توصیه می‌شود با پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمال‌غرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند.

همچنین بارش‌های بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر پیش بینی می‌شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار