این طرح از روز چهارشنبه با واکنش های مثبت و منفی بسیاری در فضای مجازی و حتی از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد به طوری که برخی نمایندگان این طرح را به مانند شوخی بهارستان دانستند و اظهار داشتند که نباید فرآیند مواجه با تحریم ها را شعاری و بی خاصیت کنیم.
کد خبر: ۷۳۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹ 20 April 2019

تابناک ایلام ::طرح دو فوریتی تحریم شرکت اپل در حالی در مجلس کلید خورد که این طرح با مخالفت های جدی برخی نمایندگان روبرو شده است.

پس از اقدام آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجلس اعلام کرد که اقدامات مقابله ای با آمریکا انجام خواهد داد. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تهیه 15 طرح در این کمیسیون برای مقابله با آمریکا خبر داد.

احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی چهارشنبه گذشته اعلام کرد که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی تحریم شرکت آیفون را امضا کرده اند که در صورت تصویب نهایی آن، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است از زمان لازم الاجرا شدن این قانون از ثبت تلفن همراه گوشی های متعلق به شرکت آمریکایی آیفون خودداری کرده و ارایه هرگونه خدمات به این شرکت و شرکت های وابسته به آنها و نمایندگی های آنان ممنوع و مسئولیت اجرای این قانون به عهده شخص وزیر است.

این طرح از روز چهارشنبه با واکنش های مثبت و منفی بسیاری در فضای مجازی و حتی از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شد به طوری که برخی نمایندگان این طرح را به مانند شوخی بهارستان دانستند و اظهار داشتند که نباید فرآیند مواجه با تحریم ها را شعاری و بی خاصیت کنیم.

برخی دیگر نیز این طرح را مفید دانستند که می تواند اقدام مناسبی برای مقابله با آمریکا باشد.بعضی نیز این سوال را از طراحان می پرسند که چرا در متن طرح به جای ذکر نام شرکت آمریکایی اپل به اشتباه نام آیفون را مطرح کرده اند.

علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و از مخالفان این طرح در این باره در توییتی نوشت: «در شرایطی که ایرانی ها بیش از یک میلیون از محصولات اپل را خریداری و استفاده می کنند تحریم شرکت اپل (و باصطلاح طراحان آیفون) به شوخی بهارستانی شبیه تر است تا قانونگذاری در مجلس».
وی افزود: «فرآیند مواجهه با تحریم ها را شعاری و بی خاصیت نکنیم، قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره هنوز هم رسمی است.!!»

جلال میرزایی نماینده ایلام و از مخالفان این طرح نیز گفت: اگر اپل در ایران نمایندگی یا شبکه فروش مانند کشورهایی مثل چین و ترکیه داشت این تحریم قابل قبول بود ولی وقتی این شرکت در ایران دفتری ندارد و خدماتی ارائه نمی کند پرداختن به این موضوع بی معناست و شان مجلس را پایین می آورد.
وی با بیان این که این حرکت ابهام دارد، اظهار داشت: ما نیاز به وضع قوانینی داریم که آمریکا را هدف قرار دهد نه شهروندان خود را، ما نباید در میان شهروندانمان نارضایتی ایجاد کنیم، مجلس باید قوانینی وضع کند که آمریکایی ها را تحت فشار قرار دهد برخی راه را اشتباه می روند و می خواهند به شهروندان خودمان فشار وارد کنند.

هرچند نبایستی  دشمنی سردمداران آمریکا وافزایش فشار بر مردم ایران را نادیده گرفت و از دشمنی آنان نسبت به ملت ایران غافل گشت ،اما باید مراقب بود این عدم غفلت وبرنامه ریزی برای مواجهه بادشمنی های آمریکا نیز از محوز عقلانیت خارج نشود وطرح های بی برنامه واحساساتی منجر به تحقق اهداف  دشمنان  در کشور نشود.

بی شک پرهیز از اتخاذ تصمیمات احساسی در مواجهه با دشمن وعدم برنامه ریزی علمی ومنطقی برای خنثی سازی ترفندها وبرنامه های دشمن از تحمیل هزینه ها مضاعف بر مردم خواهد کاست و قانونگذاری غیر عقلانی واحساساتی افزون براینکه برنامه های دشمن را هدف قرار دهد ،می تواند هموارکننده تشدید فشارهای دشمن وتحقق مهمترین هدف آنها ،یعنی ایجاد نارضایتی در بین ملت باشد.

اگر قوه قانوگذاری کشور با سوار شدن بر موج احساسات همان خط هزینه آفرین را  دنبال کرده وبر مبنای احساسات مبادرت به اتخاذ تصمیمات غیر عقلایی نماید ،آثار زیانبار آن سریعتر از برنامه های تحریمی دشمنان دامن مردم را خواهد گرفت .چرا که پیگیری تحریم اپل ،به یک خودتحریمی منجر خواهد شد که به جای هدف قرار دادن اقتصاد شرکت آیفون ،بیش از یک میلیون ایرانی استفاده کننده از محصولات الکترونیکی اپل را هدف قرار خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
درود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار