ما لیستی از ۲۵ فیلم برتر که می‌توانند حس خوبی به مخاطب بدهند درست کرده‌ایم که در این مطلب به آن می‌پردازیم.
کد خبر: ۷۳۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 18 April 2019

 وقتی‌که روز بد، یا هفته‌ی بدی داشته‌اید حس و حال تماشای "بهترین” فیلم را ندارد. فیلم «همشهری کین» Citizen Kane هیچ مشکلی ندارد، اما وقتی حس بدی دارید احتمالاً از تماشای آن لذت نخواهید برد. گاهی اوقات نه‌تنها فیلمی که بتواند حال‌وهوای شما را عوض کند می‌خواهید؛ بلکه به آن نیاز دارید.

ما لیستی از ۲۵ فیلم برتر که می‌توانند حس خوبی به مخاطب بدهند درست کرده‌ایم که در ادامه به آن می‌پردازیم:

۲۵. Aladdin

این فیلم انیمیشنی کلاسیک از دیزنی Disney در سال ۱۹۹۲ درباره‌ی شن و جادوگری و یک بی‌سروپای خیابانی که به شهرت و محبوبیت می‌رسد یکی از بهترین آثار این استودیو است. این فیلم هم عناصر آشنای سایر فیلم‌های بزرگ دیزنی را دارد: یک قهرمان بی‌نام‌ونشان که عاشق یک پرنسس می‌شود و برخلاف تمام چیز‌هایی که علیه او هستند به هدف خود می‌رسد.

۲۴. The Princess Bride

چارچوب این داستان درواقع تعریف کردن داستان آن توسط یک پدربزرگ برای نوه‌اش است که می‌خواهد حس خوبی به او بدهد. من هرگز رمان اصلی ویلیام گلدمن William Goldman را نخوانده‌ام، اما هرگز برای نشان دادن این فیلم به یک کودک یا حتی بزرگ‌سال تردید نخواهم کرد.

۲۳. An American Tail

شخصیت بی‌سروپای این فیلم، یک موش کوچک جذاب روسی یهودی به نام فیول موسکویتز Fievel Mousekewitz است. او به‌جای این‌که به بن‌بست بخورد و تسلیم کسانی شود که او را در شهر بزرگی که به آن پا گذاشته اذیت می‌کنند، دوستانی از طبقه‌های اجتماعی و نژاد‌های مختلف پیدا می‌کند و با آن‌ها همراه می‌شود. این فیلم از ۳۰ سال پیش تا امروز لبخند را به لبان مخاطبان خود می‌آورد.

۲۲. Clueless «بی‌سرنخ»

Clueless پر از سادگی و جذابیت و دوست‌داشتنی است. این یک فیلم کمدی ملایم با فیلم‌نامه‌ای قوی از فیلم‌نامه‌نویس/کارگردان ایمی هکرلینگ Amy Heckerling است که نمی‌توان عاشقش نشد. این فیلم با نقش‌آفرینی آلیشیا سیلورستون Alicia Silverstone و زیبایی فرا طبیعی‌اش در نقش چر Cher که همیشه خوش‌بین و مرتب است و هم‌بازی‌هایش استیسی دش Stacey Dash، بریتنی مورفی Brittany Murphy (که جای خالی‌اش امروز در میان ما حس می‌شود) و پل راد Paul Rudd با صورت بچه‌گانه و دوست‌داشتنی‌اش، بسیار تماشایی شده است.

۲۱. School of Rock

این فیلم با نقش‌آفرینی جک بلک Jack Black با دیوانه‌بازی‌های دوست‌داشتنی همیشگی و جالبش، درباره‌ی یک مرد بزرگ با رفتار کودکانه به نام دووی Dewey است که عاشق موسیقی بوده و به کمک دوستش یک کلاس آموزش موسیقی برگزار می‌کند تا کمی پول دربیاورد. دووی Dewey در اولین تلاش برای کنف کردن اعضای گروه موسیقی سابقش، دانش‌آموزان را برای ساختن گروه موسیقی خودش جمع می‌کند.

کمدی‌های خانوادگی کمی هستند که مانند «مدرسه‌ی راک» School of Rock جذاب، بر اساس فیلم‌نامه‌ای قوی و به لحاظ موسیقیایی کامل و بی‌نقص باشند. «مدرسه‌ی راک» School of Rock یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال غیررسمی زمان خود است و همچنین مسکنی بسیار قوی برای ناراحتی‌ها و غصه‌های شما.

۲۰. Singin’ in the Rain

عصر طلایی هالیوود همیشه بهترین منبع فیلم‌های پر از حس خوب است. «آواز در باران» Singin’ in the Rain یکی از بهترین نمونه‌های آن است و به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های موزیکالی که تابه‌حال ساخته شده است به‌راحتی می‌تواند حال مخاطب را خوب کند. نقش‌آفرینی‌های آن فوق‌العاده‌اند، طراحی صحنه شگفت‌آور است و قطعات موسیقی از بهترین آثاری هستند که در فیلم‌های سینمایی آمده‌اند.

۱۹. The Last Days of Disco

«آخرین روز‌های دیسکو» The Last Days of Disco فیلمی است پر از آهنگ‌های رقص‌آور دهه‌ی ۷۰ میلادی که پایان دل‌نشینش در دل بی‌تفاوت‌ترین مخاطبان هم اثر خواهد گذاشت. این فیلم حول گروهی از دوستان هم‌دانشگاهی روایت می‌شود که بسیار پرهیجان و پرهیاهو هستند. بازی کیت بکینسیل Kate Beckinsale بسیار برجسته است و در طول فیلم مدام بالا و پایین می‌پرد بدون آن‌که گریمش ذره‌ای آسیب ببیند.

۱۸. Rushmore

«راشمور» Rushmore یکی از بهترین کار‌های وس اندرسون Wes Anderson در اوایل زندگی حرفه‌اش محسوب می‌شود. در این فیلم جیسون شوارتزمن Jason Schwartzman جوان و بی‌تجربه نقش محوری مکس فیشر Max Fischer را بازی می‌کند و بزرگداشت اندرسون نسبت به سال‌های مدرسه‌ی خودش محسوب می‌شود که داستان بلوغ خنده‌دار و بانمکی را روایت می‌کند. فیشر جوان به‌طور هم‌زمان، هم به معلم اروپایی و مرموزش (با بازی اولیویا ویلیامز Olivia Williams) وابسته می‌شود و هم با یک تاجر محلی که تنها زندگی می‌کند (با بازی بیل موری Bill Murray) دوست می‌شود.

۱۷. Sing Street

با وجودی که سال ۲۰۱۶ یکی از بدترین سال‌ها بود، اما یکی از بهترین فیلم‌های پر از حس خوب را به ما هدیه داد: «خیابان آواز» Sing Street. این فیلم موزیکال که درباره‌ی دوران بلوغ است در دهه‌ی ۸۰ میلادی روایت می‌شود و درباره‌ی پسر جوان ایرلندی است که برای تحت تأثیر قرار دادن دختر موردعلاقه‌اش، یک گروه موسیقی تشکیل می‌دهد. من شما را به چالش تماشای این فیلم و لبخند نزدن در طول آن دعوت می‌کنم.

۱۶. Zootopia

«زوتوپیا» Zootopia داستانی عمیق و تامل‌برانگیز از خرگوش جوانی است که هیچ چیز نمی‌خواهد جز این‌که بهترین افسر پلیس در دنیایی پر از حیوانات مختلف باشد. دنیای «زوتوپیا» Zootopia پر است از شکارچیان و طعمه‌ها که در کنار یکدیگر کار و زندگی می‌کنند، و این فیلم در جا‌های مختلف سعی می‌کند نشان بدهد که مشکل اصلی دنیا کسانی هستند که فکر می‌کنند کاملا معصوم و بدون تقصیرند. این فیلم بسیار خنده‌دار و زیبا است و در عین حال حرف‌های مهمی برای گفتن دارد.

۱۵. Shakespeare in Love

این یک فیلم دل‌نشین با داستانی دل‌چسب و گروه بازیگران فوق‌العاده است که برداشتی رمانتیک و هوادارپسند از ماجرای خلق مشهورترین نمایش‌نامه‌ی ویلیام شکسپیر William Shakespeare است. داستان عاشقانه‌ی بین شکسپیر و دختر یک تاجر متمول، بسیار دل‌نشین و دوست‌داشتنی است؛ و بن افلک Ben Affleck نقش‌آفرینی خنده‌دار و جذابی را به نمایش می‌گذارد.

۱۴. Harry Potter and the Sorcerer’s Stone

شاید «هری پاتر و سنگ جادو» Harry Potter and the Sorcerer’s Stone بهترین قسمت مجموعه فیلم هری پاتر نباشد، اما امیدوارکننده‌ترین آن‌هاست. قلب مجموعه‌ی هری پاتر، داستان پیروزی عشق بر نفرت، غلبه‌ی خوبی بر بدی، و نمایش قدرت دوستی است. این داستان لذت‌بخش رفته رفته به تاریکی می‌گراید، اما قطعا «هری پاتر و سنگ جادو» arry Potter and the Sorcerer’s Stone سرآغاز بسیار روشنی برای آن است.

۱۳. Ocean’s Eleven

این فیلمی است که در طول تماشای آن همه چیز را از یاد خواهید برد و به هیچ چیز جز «یازده یار اوشن» Ocean’s Eleven فکر نخواهید کرد. این فیلم پرستاره از فیلم‌ساز استیون سودربرگ Steven Soderbergh یک داستان پلیسی جذاب و گیرا است. گروه بازیگران استثنایی است، اما انتخاب‌های روایی سودربرگ است که لذت تماشای فیلم را دو چندان می‌کند. حتی وقتی که پایان را فهمیده‌اید، این فیلم به لطف کمدی بسیار دقیق و به‌جای آن که مدیون گروه بازیگران با تجربه و حرفه‌ای است، برای شما جذاب خواهد بود. تصویری که سودربرگ Soderbergh از لاس وگاس در این فیلم ترسیم می‌کند بی‌سابقه است.

۱۲. Love Actually

«در واقع عشق» Love Actually بسیار احساسات‌برانگیز است، و این بخش اصلی جذابیت آن‌را تشکیل می‌دهد. این فیلم ترکیب یک کمدی رمانتیک فوق‌العاده، با کریسمس است که بسیار دل‌نشین و جذاب از آب درآمده و حال خوب شما را پس از تماشایش تضمین می‌کند.

۱۱. Matilda

هیچ شک و ابهامی در مورد پیام مثبت «ماتیلدا» Matilda وجود ندارد. این فیلم دنی دویتو Danny DeVito اقتباسی از داستان کودکان کلاسیک رونالد دال Roald Dahl است.

شخصیت‌های خوب این فیلم اسم‌های بانمکی دارند، مانند خانم هانی Honey، یا لوندر Lavender، در حالی‌که شخصیت‌های بد اسم‌های نتراشیده و بدقافیه‌ای دارند، مانند ترانچ‌بول Trunchbull و ورم‌وود Wormwood. اما سادگی بی‌حاشیه‌ی این فیلم بخشی از دلیل جذابیت و طراوتی است که مخاطبان با تماشای «ماتیلدا» Matilda احساس می‌کنند. این فیلم در طول داستان بی‌نظیر خود درباره‌ی یک خوره‌ی کتاب، با خلوص صد درصدی به دنبال تکریم بهترین ویژگی‌های انسانی است، و مخاطبان را دعوت می‌کند تا ویژگی‌های جادویی خود را کشف کنند و به جهانیان ثابت کنند قدرت مهربانی همیشه بر بدی غلبه می‌کند.

۱۰. Frozen

این فیلم شاید یکی از مدرن‌ترین فیلم‌های انیمیشنی دیزنی Disney باشد، اما در عین حال یکی از پیشرو‌ترین آثار این استودیو هم محسوب می‌شود. لحظاتی وجود دارند که که در آن‌ها به حالت کلاسیک قابل پیش‌بینی پرنسسی خود باز می‌گردد، اما به ازای هر قدم رو عقب، «منجمد» Frozen دو قدم رو به جلو برمی‌دارد.

داستان این فیلم، درباره‌ی در خواهر در خانواده‌ای سلطنتی است که هرچه بزرگ‌تر می‌شوند از هم دورتر می‌شوند. اگر پایان دل‌نشین داستان فانتزی «منجمد» Frozen حس و حال خوبی به شما ندهد، به احتمال خیلی زیاد با آهنگ‌های آن حال و هوای‌تان عوض خواهد شد!

۹. The Wizard of Oz

قدرت ماندگاری «جادوگر از» The Wizard of Oz یک معجزه است، نه تنها به خاطر این‌که سر تولید آن بلا‌های مختلف، یکی پس از دیگری، می‌آمد؛ بلکه به خاطر این‌که این یک فیلم موزیکال ساخته شده در سال ۱۹۳۹ است و امروز همان‌قدر برای مخاطبان جادویی و هیجان‌انگیز است که حدود هشت دهه قبل بود. این فیلم خوش‌ساخت مخاطب را در دنیای جادویی از Oz غوطه‌ور می‌کند و موسیقی آن تا به امروز در گوش مخاطبان طنین‌انداز است.

۸. Elf

مثل بادی Buddy باشید. هیچ چیز نمی‌تواند بادی Buddy را غمگین کند. «الف» Elf یکی از بهترین و خنده‌دارترین نقش‌آفرینی‌های ویل فرل Will Ferrell است. بادی Buddy — شخصیت فرل — مظهر حس و حال کریسمس و سخاوت و شادی و خوبی به دیگران است. او هرگز اجازه نمی‌دهد هیچ چیز کوچکی — مثلا این‌که او یک الف واقعی نیست — مانع رسیدن او به رویای واقعی‌اش که کمک کردن به بابانوئل است، بشود. جان فاورو Jon Favreau استاد فیلم‌های مردم‌پسند است و «الف» Elf یکی از بهترین آثار او تا به حال است. پیام اصلی این فیلم کمدی این است که مهم نیست از کجا آمده‌اید، مهم این است که به چه چیزی اعتقاد دارید و چه کاری انجام می‌دهید، چراکه این‌ها تعیین کننده‌ی شخصیت شما هستند.

۷. The Birdcage

اگر دنیای امروز یک پیام نیاز داشته باشد، آن این است که برای احترام گذاشتن به سبک زندگی‌های متفاوت، کافیست به فردی که آن‌ها را زندگی می‌کند احترام بگذاریم. پیام اصلی «قفس پرنده» The Birdcage، کمدی هوشمندانه و بسیار جذاب نیکولز هم همین است.

۶. Bring It On

این فیلم نه تنها پر از انرژی و شور و هیجان نوجوانی است، بلکه جنسیت‌گرایی را مورد تمسخر قرار داده و زیر سوال می‌برد. تورنس Torrance (با بازی کریستن دانست Kirsten Dunst) عنوان کاپیتانی تیم تشویق‌کننده‌ها را دریافت می‌کند و از فهمیدن این موضوع که قهرمان قبلی تیم تشویق‌کننده‌ی یک تیم از کامپتن Compton که می‌دانست به مسابقات ملی راه نمی‌یابند را سال‌ها از چنگ‌شان در می‌آورده است، شوکه می‌شود. تورنس به این نتیجه می‌رسد که باید رقصی تشویقی را تمرین و اجرا کنند که بتوانند به آن افتخار کنند و بتواند با تیم ایست کامپتن کلاورز East Compton Clovers رقابت کند.

۵. Dick

فیلم‌ساز اندرو فلمینگ Andrew Fleming (کارگردان «حیله The Craft») سناریوی جایگزینی در مورد واقعه‌ی واترگیت Watergate ارائه می‌دهد. چه می‌شد اگر وودوارد Woodward (با بازی ویل فرل Will Ferrell) و برنستین Bernstein (با بازی بروس مک‌کولوچ Bruce McCulloch) به جای آن‌که به اسرار یک سیاست‌مدار پی ببرند، درگیر دو دختر جوان وطن‌پرست (با بازی کریستن دانست Kirsten Dunst و میشل ویلیامز Michelle Williams) می‌شدند؟ «دیک» Dick داستانی خیالی درباره‌ی رسوایی واترگیت روایت می‌کند. مخاطبان از قبل پایان آن‌را می‌دانند، پس می‌توان به راحتی صرفا از آن لذت برد. این فیلم به ما نمی‌خنند، بلکه با ما می‌خندد، و این دارویی است که همه‌ی ما به آن نیاز داریم.

۴. Design for Living

«طراحی زندگی» Design for Living داستان سه آمریکایی است که در فضای رمانتیک پاریس زندگی می‌کنند. گیلدا (با بازی هاپکینز) نمی‌تواند بین دو مرد که عاشقش هستند — تام و جرج — تصمیم بگیرد، و در نهایت هرسه باهم زندگی می‌کنند.

«طراحی زندگی» Design for Living بسیار خنده‌دار و پر از بازی با کلمات جالب است. آرزو‌ها و امیال هاپکینز Hopkins از ایده‌های آزادی‌گرایانه‌اش نشات می‌گیرند و او را در مسیر هم‌خانه شدن با دو مرد قرار می‌دهند. مخاطبانی که امروز ممکن است فکر کنند نمی‌توانند با وجود امثال ترامپ در راس قدرت، آن‌طور که می‌خواهند آزادانه زندگی کنند باید این فیلم را ببینند. هالیوود در نهایت کد تولید تصاویر متحرک — که مجموعه‌ای از قوانین اخلاقی در سینمای آمریکا بوده است — را پاره کرد و هنرمندانی مانند لوبیچ Lubitsch و مردان و زنانی که در این فیلم می‌بینیم همیشه در مرز‌های جدیدی را در لذت و اشتیاق ما برای زندگی خواهند گشود.

۳. Amelie

جادوی «آملی» Amelie در این است که ما را نه توسط آن‌چه می‌خریم یا مصرف می‌کنیم، بلکه توسط آن‌چه انجام می‌دهیم تعریف می‌کند. خصوصیات و ویژگی‌های ما انسانیت ما را می‌سازند، و فیلم رمانتیک شگفت‌آور ژان-پیر ژونه Jean-Pierre Jeunet با تمرکز بر خصوصیات انسانی، خود را به چیزی بسیار فراتر از یک داستان عاشقانه که در آن یک دختر و پسر همدیگر را ملاقات می‌کنند، رسانده است. این فیلم درباره‌ی آملی پولین Amélie Poulain (با بازی اودره توتو Audrey Tautou) است که در تلاش است حال آدم‌های شکسته‌ی اطرافش را بهتر کند، حتی اگر در طول این فرآیند مجبور باشد از خوشحالی خود چشم‌پوشی کند. حتی اگر از روایت جادویی و جذابیت‌های دیداری آن لذت نبرید، به شدت تحت تاثیر قطعه‌ی فراموش‌نشدنی یان تیرسن Yann Tiersen قرار خواهید گرفت.

۲. Cloudy with a Chance of Meatballs

حتی اگر مونتاژ زیبای آهنگ «آفتاب و آب‌نبات» Sunshine and Lollipops در فیلم انیمیشنی «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» Cloudy with a Chance of Meatballs وجود نداشت، باز هم این فیلم می‌توانست لبخند بزرگی بر لبان شما بنشاند. این فیلم تمام شیطنت‌های سرکشانه‌ی کارگردان‌ها فیل لرد Phil Lord و کریستوفر میلر Christopher Miller را در بر دارد، اما در عین حال در کنار داستان بارش غذا از آسمان، فضای بسیار دلنشینی دارد. این فیلم ارتباط زیبای پدر و پسری را به تصویر می‌کشد، یک داستان عاشقانه‌ی خوب دارد، و یک میمون در آن قلب یک خرس پاستیلی را پاره می‌کند. چطور می‌توان از آن لذت نبرد؟

۱. Set It Up

وبلاگ نماوا :اگر به دنبال یک کمدی رمانتیک جذاب هستید، اما نمی‌خواهید فیلمی تکراری از دهه‌ی گذشته را تماشا کنید، حتما باید Set It Up از کلر اسکنلن Claire Scanlon را ببینید. داستان این فیلم درباره‌ی دو دستیار است که نقشه می‌کشند .

رئیس‌هایشان را باهم آشنا کنند تا بتوانند از زیر کار در بروند، اما خودشان کم کم به همدیگر علاقه‌مند می‌شوند. کمدی‌-رمانتیک در این فیلم موج می‌زند، اما به قدری خوب به نمایش درآمده که قطعا از تماشای آن لذت خواهید برد.

این مطلب برگرفته از وب‌سایت Collider است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار