کد خبر: ۷۳۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 17 April 2019

یک زوج جوان در روستای سبهانیه از توابع شهرستان سوسنگرد، مراسم آغاز زندگی مشترک خود را روی سیلاب برخاسته از طغیان رود کرخه و پشت سیل‌بندها برگزار کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عصر روز سه‌شنبه (۲۷ فروردین) امسال اهالی روستای سبهانیه در سوسنگرد حال و هوای دیگری داشتند. تمامی اهالی این روستا با حضور در کنار سیل‌بندی که خودشان حدود ۱۵ روز برای ساخت و نگهداری‌اش تلاش کرده بودند حاضر شده، مراسم ازدواج زوجی از اهالی این روستا را برگزار کردند.

 			 				 					مراسم ازدواج زوج خوزستانی بر امواج سیلاب!

"اعلا ء چنانی" و همسرش با یک فروند قایق به روی آب‌های پشت سیل‌بند روستای‌شان رفتند و مراسم خطبه عقد و ازدواج‌شان بر روی قایق برگزار شد و اهالی روستا نیز با ایستادن بر بالای سیل‌بندها در این مراسم حضور داشتند.

این زوج پس از برگزاری مراسم عقد، با پیاده شدن از قایق و پایین آمدن از سیل‌بند وارد روستا شدند و با گشت‌زنی در معابر این روستا به همراه اهالی سبهانیه و دیگر زنان و مردان سوسنگرد، به رقص و پایکوبی پرداختند. این مراسم که تا شب ادامه داشت، حال و هوای دیگری را در این منطقه سیل‌زده برپا کرد، به‌طوری‌که اکثر ساکنان این روستا در آن حضور داشته، به رقص و شادمانی پرداختند.

در ادامه نیز، عروس و داماد به مسجد امام صادق (ع) روستا رفتند و حاضران در مراسم عروسی را به شام، چای، شربت و قهوه عربی مهمان کردند.

همچنین در این مراسم آتش‌بازی و نورافشانی با همکاری تیم‌های داوطلب اعزامی انجام شد. امدادگرانی از آتش‌نشانی تهران، راهداری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم حضور داشتند و سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز که به مناطق سیل‌زده خوزستان اعزام شده، جزو مهمانان ویژه این مراسم بود که بسیاری از اهالی و ساکنان از جمله عروس و داماد اقدام به ثبت عکس یادگاری با وی کردند.

نکته قابل توجه دیگر این است که اکثر جوانان حاضر در این مراسم که به رقص و پایکوبی پرداختند، طی ۱۵ روز گذشته مشغول ساخت سیل‌بند و نگهداری از آن بودند و داماد نیز در ساخت سیل‌بند مشارکت داشت. از این‌رو بسیاری از اهالی، این مراسم ازدواج را شادمانی حفاظت از روستا در برابر سیلاب نیز تعبیر می‌کردند و همین امر باعث شادی مضاعف در این مراسم شد.

البته تا ساعت‌ها بعد از عقدکنان این زوج خوزستانی، این مراسم همچنان ادامه داشت و بزرگان روستاها و قبایل منطقه با حضور در سبهانیه به عروس و داماد تبریک گفته، هدایایی را به آنان تقدیم می‌کردند.

 /ع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار