رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به اینکه جاده های استان ایلام برای تردد عشایر کوچ‌رو خطرناک است، از تلف شدن ۱۶ راس دام در کمربندی شرقی ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۳۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 16 April 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: به منظور جلوگیری از حوادث و سوانح و تأمین امنیت و سرقت‌های احتمالی، بهترین راه ممکن برای انتقال و جابجایی احشام از طریق وسایل نقلیه بوده و از کوچ سنتی پرهیز کنند.

وی افزود: با وجود کوهستانی و پرپیچ و خم بودن محورهای مواصلاتی استان و وجود تونل‌ها و عرض کم جاده‌ها تردد احشام باید خارج از مسیر جاده صورت گیرد تا خدایی ناکرده دچار حوادث نشوند.

همتی زاده با اشاره به عبور عشایر کوچنده از جاده‌های اصلی و خطرات ناشی از آن، گفت: صاحبان گله‌ها باید در مسیرهایی که تردد وسایل نقلیه در آنها وجود ندارند حرکت کنند و در صورت لزوم از مسیرهایی که پل زیر گذر وجود دارد گله‌ها را در آن مسیر عبور دهند.

رئیس پلیس راه ایلام در پایان با اشاره به اینکه صاحبان گله از حرکت دادن گله‌ها در هنگام غروب آفتاب و شبانه خودداری کنند گفت: متأسفانه در یک تصادف وسیله نقلیه که با احشام در کمربندی شرقی ایلام صورت گرفته بود به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و ورود غیر مجاز گله به سطح جاده از سوی صاحب گله (نقض ماده ۲۱۰ آئین نامه راهور) تعداد ۱۶ رأس گوسفند در این تصادف تلف شدند که صاحب گله به دلیل ذکر شده ۵۰ درصد مقصر حادثه شناخته شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار