مدیرکل استاندارد از معاینه‌ی فنی 50 موتورخانه دستگاه‌های دولتی در ایلام خبر داد و گفت: موتورخانه‌ها یکی از دلایل انتشار آلاینده‌ها در شهرها محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۷۳۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 15 April 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛مهناز همتی اظهار کرد:معاینه فنی موتورخانه‌ها روشی بسیار سودمند، کم هزینه و زود بازده برای عارضه‌یابی، کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید گازهای آلاینده محیط زیست در بخش ساختمان است .

وی گفت:  امروزه دستورالعمل معاینه فنی موتورخانه‌ها در قالب یک استاندارد ملی تدوین شده و براساس مصوبات قانونی "برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهرها "، باید در درجه اول  معاینه فنی موتورخانه دستگاه های اجرایی انجام شود .

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: در سال گذشته اداره کل استاندارد استان اقدام به معاینه فنی50 مورد موتورخانه دستگاه‌های اجرایی استان کرد و اداره کل استاندارد ایلام،  نیز از اولین دستگاههای اجرایی است که معاینه فنی موتورخانه را هر شش ماه یکبار انجام می دهد .

همتی گفت: یکی از  دلایل انتشار آلاینده ها در شهرها، موتورخانه ها هستند که دلایل آن شامل تجهیزات نامناسب و ناایمن، عدم رعایت اصول صحیح نصب و اجرا، بهره برداری، تعمیر و نگهداری نادرست، عدم بازرسی و نظارت دوره ای از موتورخانه‌ها است که با اجرای این طرح حجم زیادی از مشکلات ناشی از آن رفع می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اجرایی شدن معاینه فنی موتورخانه، اداره کل استاندارد استان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیشنهاد داده است تا معاینه فنی موتورخانه ها به عنوان یک شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی در محور مدیریت سبز قرار گیرد ./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار