سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام؛
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: گواهینامه ۵۱ راننده متخلف در استان به علت داشتن بیش از ۳۰ نمره منفی توسط این پلیس ضبط و از رانندگی محروم شدند.
کد خبر: ۷۳۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 15 April 2019

به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ ابوالفضل کوهزادی اظهار داشت: بر اساس ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۵۱ راننده متخلف که نمرات منفی گواهینامه آنها به حدنصاب ۳۰ رسیده بود توسط پلیس شناسایی و گواهینامه رانندگی آنان ضبط و مدت سه ماه از رانندگی محروم شدند.

وی با اشاره به ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی افزود: کسب ۳۰ نمره منفی برای بار اول و ۲۵ نمره منفی برای بار دوم و کسب ۲۰ نمره منفی برای بار سوم در سوابق هر راننده امکان ارائه خدمات صدور، المثنی، و یا تعویض مقدور نمی‌باشد.

کوهزادی افزود: رانندگانی که برای اولین بار مقدار نمره منفی موجود در گواهینامه آنان به عدد ۳۰ رسیده است در صورت ابلاغ پلیس راهور موظفند حداکثر یک ماه پس از دریافت ابلاغ، گواهینامه خود را تسلیم پلیس راهور کنند و در صورت عدم تسلیم مدت محرومیت و مجازات‌ها به میزان دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: برابر تبصره ۲ ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که متخلف به مدت ۶ ماه از زمان ارتکاب به آخرین تخلف منجر به کسب نمره منفی و مرتکب هیچ گونه تخلف رانندگی نشود تمامی نمرات منفی آن بلا اثر می‌شود.

وی اضافه کرد: رانندگان می‌توانند برای اطلاع از میزان نمره منفی موجود در گواهینامه خود، شماره گواهینامه را به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنند.

سرپرست پلیس راهور استان در پایان با تاکید بر ممنوعیت رانندگی در زمان محرومیت گفت: در صورتی که رانندگان در زمان محرومیت مبادرت به رانندگی و هدایت وسیله نقلیه کنند در حکم بدون گواهینامه بوده و همانند افراد فاقد پروانه رانندگی مشمول مجازت قانونی خواهند شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار