فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام گفت: سال گذشته 203 نفر متخلف با 174 مورد تخلف در زمینه محیط زیست شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
کد خبر: ۷۳۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 14 April 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالصاحب بازیار  اظهارداشت: میزان ضرر و خسارت وارده به محیط زیست توسط متخلفان 2 میلیارد و 377 میلیون ریال بوده که از این میزان ضرر و زیان وارده مبلغ 583 میلیون و 900 هزار ریال تاکنون وصول شده است.

وی یادآور شد: عمده ترین تخلفات زیست محیطی مربوط به صید آبزیان بود که سه هزار و 42 قطعه ماهی از شهرستان های سیروان، چرداول و دره شهر کشف و ضبط شد.

بازیار افزود: سال گذشته تعداد 964 قطعه پرنده کشته شدند که 792 قطعه از این پرندگان را پرورش دهندگان زنبور عسل به طرق مختلف از بین بردند که پرونده این افراد نیز برای بررسی بیشتر به محاکم قضایی ارسال شد.

وی توضیح داد: پرندگان زنبورخوار با حمله به کندوهای زنبور عسل اقدام به خوردن زنبورها می کردند و زنبورداران برای حفاظت از کندوهای خود این پرندگان را به شیوه های مختلف از بین می بردند.

وی افزود: همچنین سال 97 تعداد 61 قطعه پرنده که بیشتر سهره و کبک بودند از متخلفان زنده گیری و سپس در طبیعت رهاسازی شدند.

به گفته بازیار پارسال 22 راس وحوش پستاندار سم دار و تعداد 12 مورد شکار پستانداران حرام گوشت نظیر تشی، خرگوش و گراز کشف و ضبط شد.

وی تعداد اسلحه های شکاری غیر مجاز کشف شده از متخلفان را 61 قبضه و سلاح شکاری مجاز را 6 قبضه عنوان کرد/م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار