رئیس پلیس فتا ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن ایجاد مزاحمت برای یکی از شهروندان ، با سرقت اطلاعات خصوصی، از وی اخاذی کرده بود خبر داد .
کد خبر: ۷۳۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 14 April 2019

 به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد:  در پی مراجعه یکی از شهروندان خانم به این پلیس و طرح این موضوع که مدتی است از طریق فرد یا افرادی ناشناس با تشکیل صفحاتی با هویت جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای وی مزاحمت ایجاد می‌کنند و با فرستادن و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی، وی را تهدید و اقدام به اخاذی می‌کنند، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

وی افزود: با تلاش کارشناسان این پلیس و طی اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از شگردهای خاص پلیسی متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مقامات قضایی دستگیر شد .

این مقام مسوول ادامه داد: متهم در اعترافات خود عنوان کرد که با فعالیت در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی طعمه‌های خود که اغلب خانم‌های جوان هستند را شناسایی و با وعده‌های واهی و به بهانه‌هایی همچون ازدواج اعتماد آن‌ها را جلب کرده و به اطلاعات افراد به خصوص تصاویر و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی آن‌ها دسترسی پیدا کرده و بعد از مدتی با سوء استفاده از وضعیت پیش آمده از طریق تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی از طعمه‌های خود اخاذی می‌کرد .

رئیس پلیس فتا ایلام با عنوان اینکه متهم پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد به کاربران توصیه کرد: از انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود و ارسال آن‌ها برای افراد غیر حتی نزدیکان خود جداً خودداری کنند .

وی تأکید کرد: شهروندان عزیز به هیچ وجه به افرادی که با هویت جعلی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند اعتماد نکرده و از هرگونه ارتباط و تبادل اطلاعات با آن‌ها خودداری کنند .

جمالی در پایان با هشدار به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به مزاحمت، هتک حیثیت و اخاذی از شهروندان می‌کنند، گفت: برابر قانون به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه‌ای در فضای مجازی موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به ما اطلاع دهند ./ع



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار