مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: مقرر شده اداره راه وشهرسازی استان به عنوان مجری پل اصلی و ارتباطی 2 شهرستان پل دختر و دره شهر را در خارج از حریم درجه یک و منظر پل تاریخی گاومیشان جانمایی و احداث کند.
کد خبر: ۷۳۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 11 April 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: با توجه به تخریب پل ارتباطی گاومیشان بر اثر سیل اخیر، اداره کل راه وشهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در حال بررسی احداث پل اصلی و پل موقت در این منطقه هستند.

وی بر لزوم حفظ حریم پل تاریخی گاومیشان در شهرستان دره شهر تأکید کرد و گفت: به دلیل قرار گیری پل تاریخی گاومیشان در این محدوده باید مجوزهای لازم به لحاظ حریم این پل تاریخی گرفته شود.

شنبه زاده تصریح کرد: همچنین مقرر شد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام پس از احداث پل اصلی، پایه‌ها و نیز خرپای پل موقت ایجاد شده را حذف و جمع‌آوری کند.

وی تاکید کرد: باید تمام نکات ایمنی و حفاظتی در حین اجرای عملیات ساخت و ساز پل لحاظ و از هرگونه عامل مخرب و لرزه آور که ماهیت پل تاریخی گاومیشان را به خطر اندازد جلوگیری و در زمان نصب پایه ها و نیز اقدامات اجرایی با اداره کل میراث فرهنگی هماهنگی شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار