مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از تهیه کانکس برای 2 روستای هوادول و دره دول منطقه ماژین شهرستان دره شهر خبر داد.
کد خبر: ۷۳۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 08 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا حیدری افزود: طی بازدیدهای انجام گرفته از مدارس مناطق سیل زده ماژین، برای مدارس روستاهای هوادول و دره دول 2 کانکس با کلاس درس و تجهیزات کامل در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به خسارت سیلی که به مدارس این مناطق وارد شده این کانکس ها تهیه شده که پس از برقراری جاده مواصلاتی در روستاهای مذکور استقرار خواهد یافت تا خللی در تحصیل دانش آموزان این روستاها ایجاد نشود.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام همچنین گفت: برای تشویق و دلگرمی دانش آموزان سیل زده ماژین تعداد یک هزار بسته لوازم تحریر تهیه و برای توزیع بین دانش آموزان تحویل آموزش و پرورش این منطقه خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: برای منطقه سیل زده ماژین وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس نیز در نظر گرفته ایم که در اختیار آنها قرار میگیرد.

وی با اشاره به اینکه سیل 35 میلیارد ریال به مدارس ایلام خسارت زده است اظهار کرد: این خسارت ها به 50 مدرسه این استان وارد شده است.

وی گفت: بر اثر ورود سیل به داخل فضاهای آموزشی بویژه شهرستان دره شهر، بخش ماژین و سیروان آسیب هایی به مدارس این مناطق وارد که شامل آسیب دیدگی محوطه، موتورخانه ها، نم زدگی، تخریب نمای داخلی و بیرونی مدارس، چاه های سرویس بهداشتی ،تجهیزات و ... است.

سیل اخیر در مناطق مختلف ایلام اگرچه خوشبختانه تلفات جانی نداشت اما به بخشهای زیادی از زیرساختهای استان خسارت وارد کرد.

 فعالیت مدارس مناطق سیل زده ایلام از فردا برقرار است

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: فعالیت آموزشی مدارس مناطق سیل زده این استان از فردا 20فروردین ماه برقرار است.

اسفندیار رستم زاد افزود: با توجه به قطعی آب و برق در مناطق سیل زده ماژین و آسب برخی مدارس بر اثر سیل اخیر فعالیت آموزشی در مناطق ماژین دره شهر و چم شیر سیروان به تشخیص ستاد بحران استان از 17 تا 19 فروردین ماه تعطیل شد.

وی ادامه داد: اگرچه مدارس این مناطق دچار خسارت و آبگرفتگی شده اند، ولی این اداره کل با فراهم کردن مدارس جایگزین و با رفع مشکلات این فضاها را برای پذیرش دانش آموزان آماده کرده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش ایلام، کلیه مدارس مناطق سیل زده این استان از فردا سه شنبه دایر و فعالیت آموزشی آنها برقرار خواهد بود.

سیل هفته جاری استان ایلام خسارت های زیادی به زیرساخت های استان از جمله 50 فضای آموزشی وارد کرده است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار