به نظر می‌رسد حالا حالاها باید منتظر ماند و دید جانشین کی‌روش بر روی نیمکت تیم ملی ایران چه کسی خواهد بود و اینکه سرانجام فدراسیون فوتبال چه کسی را به عنوان گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی معرفی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۳۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 07 April 2019

پس از اتمام قرارداد فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش، صندلی مربیگری تیم ملی فوتبال ایران خالی مانده و علی‌رغم گذشت چند ماه از این اتفاق، هنوز سرمربی جدید انتخاب نشده است.

به گزارش تابناک ایلام، از پایان جام ملت‌های آسیا تاکنون، فدراسیون فوتبال ایران بارها اعلام کرده که در فرصت مناسب و بدون تعجیل، گزینه مناسب را انتخاب خواهد کرد. حتی مهدی تاج در آخرین روزهای اسفند ۹۷ گفت که سرمربی تیم ملی انتخاب شده و این فرد اروپایی است. البته او تاکید کرد که بین دو گزینه و بر سر مفاد قرارداد به توافق نهایی نرسیده‌اند تا مبادا همانند قرارداد با کی‌روش با مشکل روبرو شوند.

با این وجود این پروسه خیلی طولانی شده و کارشناسان، از دست رفتن پنجره فیفا دی و برگزاری بازی دوستانه را اتفاق ساده‌ای تلقی نمی‌کنند و نگران هستند که با ادامه این روند، تیم ملی تا پنجره آتی فیفا دی سرمربی نداشته باشد.

در این پروسه طولانی مدت، افراد زیادی، از خودی تا غیر خودی به اظهارنظرهای گوناگون پرداختند و برای مدتی در صدر اخبار قرار گرفتند تا استفاده تبلیغاتی خود را از این شرایط ببرند. نخستین اظهارنظر مربوط به مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان بود که برخلاف اعلام صریح وزیر ورزش که دخالتی در انتخاب سرمربی تیم ملی ندارد، چندین فرد از جمله زیدان و مورینیو را گزینه مربیگری تیم ملی دانست. هر چند این اظهارات قبل از رد فدراسیون و طی اتفاقاتی که در آینده رخ داد، تکذیب شد ولی مهدی تاج هم به نوبه خود این اظهارات مدیر روابط عمومی وزارت ورزش را به شوخی گرفت و در جمع خبرنگاران گفت که برخی از گزینه‌هایی که از سوی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش معرفی شدند در قید حیات نیستند!

در ادامه نوبت به واسطه‌های فوتبال رسید که هر کدام گزینه خودشان را به فدراسیون نزدیک کنند ولی در این مورد فدراسیون فوتبال هیچ گاه اظهارنظر صریحی نداشت و با بیان اینکه گزینه ما اروپایی است، پای سایر گزینه‌ها را هم در رسانه‌ها به نیمکت تیم ملی باز کرد.

گزینه‌هایی مانند اروه رنار، یورگن کلینزمن، برت فن مارویک، مونتلا، زلاتکو دالیچ و … مطرح شدند که این بار هم قبل از هر اظهارنظری از سوی فدراسیون، در سکوت خبری و یا از طریق مبادی قانونی تکذیب شد.

در نهایت روند کنونی در فدراسیون فوتبال به گونه‌ای است که گویا خبری از انتخاب سرمربی تیم ملی در فروردین ۹۸ هم نیست و باید تا پایان اردیبهشت منتظر ماند که بدون شک در این مدت زمان گزینه‌های دیگری هم مطرح خواهد شد و بازار مناسبی را برای دلال‌ها فوتبال فراهم می‌کند.

بخشی از اقدامات فدراسیون فوتبال نشان دهنده تلاش این نهاد برای اتمام مسابقات باشگاهی و شاید هم انتخاب یک مربی باشگاهی است اما فدراسیون فوتبال تاکنون نشان داده که علیرغم سیاست‌های مثبتش در راه انتخاب سرمربی تیم ملی با مخاطبانش صادق نبوده و فقط به دنبال خرید زمان و شاید هم پنهان‌کاری است.

در حالی که مسؤولان فدراسیون با یک اظهار صریح و عملکرد صادقانه می‌توانند دست دلال‌ها را در چرخه انتخاب مربی کوتاه کنند و به نگرانی فوتبال‌دوستان پایان دهد، فعلاً سکوت کرده‌اند و هر چند وقت یک بار مهدی تاج وعده روزهای آتی و نهایی شدن مذاکرات را می‌دهد.

به نظر می‌رسد حالا حالاها باید منتظر ماند و دید جانشین کی‌روش بر روی نیمکت تیم ملی ایران چه کسی خواهد بود و اینکه سرانجام فدراسیون فوتبال چه کسی را به عنوان گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی معرفی خواهد کرد.

امید است در این مسیر هر اتفاقی که رخ می‌دهد در نهایت به نفع فوتبال ملی و برنامه‌ریزی‌های آینده تیم ملی ایران باشد تا ناکامی‌های ادامه دار فوتبال ایران در قهرمانی آسیا یک بار برای همیشه پایان یابد./ح

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار