استان ایلام هم بعنوان دومین استان سیل زده  کشور که از بارش ها وسیل های اخیر دچار خسارت شدیدی شده است ،همانند دیگر  نقاط درگیر بحران  ،اینجا هم نقش سپاه ارزنده وموثر است ،از همان روز اول سپاهیان از تمام داشته های خود برای کاهش آلام مردم سیل زده و کمک به رفع گرفتاری های آنان مایه گذاشت .
کد خبر: ۷۳۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶ 05 April 2019

تابناک ایلام::سیل که آمد بخش اعظمی اززیرساختها ،منازل مسکونی ،راهها ،مزارع کشاورزی وباغات را با خود برد،بسیاری از هموطنانمان در استانهای شمالی ،غربی وجنوب غربی سال جدید را با طعم غم از دست رفتن عزیزان و چاشنی آوارگی و بی سرپناهی آغاز کردند.

آنچه که در این بین می تواند تا حد زیادی  از باروسنگینی فشارهای روحی وروانی این حادثه تلخ طبیعی بکاهد ،حضور میدانی مسئولین ،یاریگری هموطنان و امداد رسانی دستگاههای امدادی و خدماتی است ،چیزی که این روزها از سوی برخی دستگاههای نظامی وامدادی شاهدیم.

درست که فاجعه خیلی عمیق است و گستردگی حادثه به پهنای چندین استان کشور است ،اما همین قطره قطره حضور ،همدلی و کمک ها به دریایی از وفاق وتلاش برای آبادانی ومرمت تبدیل خواهد شد ،همین که در جای جای مناطق سیل زده ردی از حضور سبزپوشان سپاهی و خاکی پوشان بسیجی و دلاور مردان ارتشی می بینیم ،این یعنی که در سختی ها وگرفتاری ها ،اختلاف عقیده رنگ می بازد و همه برای کمک به ایران یکی خواهند شدو این  جمله زیبا از زبان فرمانده سپاه امیرالمومنین استان نیز تبلور همین یکی بودن خواهد شد" مصمم هستیم تا پایان راه در کنار دولت باشیم"

بله !در استان ایلام هم بعنوان دومین استان سیل زده  کشور که از بارش ها وسیل های اخیر دچار خسارت شدیدی شده است ،همانند دیگر  نقاط درگیر بحران  ،اینجا هم نقش سپاه ارزنده وموثر است ،از همان روز اول سپاهیان از تمام داشته های خود برای کاهش آلام مردم سیل زده و کمک به رفع گرفتاری های آنان مایه گذاشت ،آنان هرگز کم فروشی نکردند.

در میان خبرها و گزارشات تصویری کمتر تصویری را شاهدیم که در آن فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان دیده نشود ،از سیروان گرفته تا ماژین می توان تلاش سپاه برای امدادرسانی وکمک به دولت برای خروج مردم از گرفتاری های ناشی از سیل لمس کرد ،از استقرار ست های مهندسی برای راه سازی گرفته تا تیم های پزشکی و استقرار نانوایی های سیار .بسیاری هم بیل در دست گرفته وبه پاکسازی خانه وکاشانه مردم مشغولند.

سپاه به این هم بسنده نکرد ،چون از روز گذشته سردار حاجی زاده فرمانده نام آشنای هوا وفضای سپاه به نمایندگی از نیروهای مسلح در ایلام مستقر شد تا همدوش با دیگران در امداد رسانی ،عمران وآبادانی و کاهش دردهای مردم نقش آفرینی کند.

پس از بازدید میدانی به همراه وزیر  راه وشهرسازی از مناطق سیل زده استان ،و ورود وزیر بهداشت به استان ،جلسه هماهنگی مدیریت بحران در استانداری تشکیل شد تا با جمع بندی نکته نظرات راه برای تسریه خدمات رسانی وکمک به مناطق سیل زده هموار شود.

فرمانده هوا وفضای سپاه پاسداران  در نشست مدیریت بحران استان گفت: کار مجموعه ستاد بحران ،استاندار ،فرمانده سپاه ودیگر عوامل دخیل در بحث پیشگیری از تلفات جانی در استان قابل تقدیر است .

وی با تشریح کمکهای سپاه به مناطق سیل زده استان خاطر نشان کرد: علاوه بر کمک سپاه در بحث اختصاص بالگرد برای کمک به مناطق سیل زده ،سپاه در مرمت مناطق خسارت دیده از سیل اخیر مصمم است .

سردار حاجی زاده با اعلام خبر ساخت پل میدان خلف در ماژین دره شهر گفت : تجهیزات پل شناور (pmp) به استان وارد شده و از فردا عملیات نصب این پل آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: بعنوان نماینده نیروهای مسلح در استان آماده هرگونه خدمت به مردم شریف استان ایلام هستم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در ادامه این نشست از آمادگی سپاه برای خدمت به مردم سیل زده استان خبر داد وگفت: ما خود را نوکر مردم می دانیم ،بنابراین در تمامی ماموریتها در کنار مردم خواهیم بود.

سرهنگ جمال شاکرمی با تشریح اقدامات سپاه در مناطق سیل زده استان بیان داشت : در حوادث اخیر دو ست کامل مهندسی از سوی قرار گاه خاتم الانبیاء در شهرستانهای ایلام و سیروان مستقر شد.

وی ادامه داد : با درخواست از فرمانده بسیج مستضعفین وجانشین فرماندهی کل سپاه ،سپاه استان اراک بعنوان معین ایلام انتخاب و کمکهای ارسالی از سوی آنان نیز به مناطق سیل زده سیروان وماژین گسیل داده شد

شاکرمی افزود : همچنین با استقرار اکیپهای پزشکی ، خدمات رایگان بهداشتی ودرمانی به مناطق سیل زده ارایه شد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) گفت : در حال حاضر کمک 25تنی فرمانده هوا وفضای سپاه در بین مناطق سیل زده سیروان ودره شهر در حال توزیع است .

این مقام  نظامی استان تصریح کرد: در تفاهمنامه ای که به زودی بین سپاه واستانداری به امضاء خواهد رسید انتظار استانداری در مرمت جاده های بین مزارع برآورده خواهد شد .

سرهنگ شاکرمی در پایان تاکید کرد: مصمم هستیم تا پایان راه در کنار دولت باشیم 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جهانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
اقای شا کرمی خسته نباشی کنار مردم باشی یا کنار دولت؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار