آخرین روز تعطیلات طولانی مدت نوروز امسال در حالی از راه رسیده که پیش بینی های هوا شناسی حکایت از ورود موج جدید بارش به کشور دارد؛ موجی که از عصر امروز فعالیتش را آغاز خواهد کرد و موجب لغزنده شدن مسیر در بسیاری از نقاط کشورمان خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 05 April 2019

از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست. از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»؛ آخرین روز تعطیلات طولانی مدت نوروز امسال در حالی از راه رسیده که پیش بینی های هوا شناسی حکایت از ورود موج جدید بارش به کشور دارد؛ موجی که از عصر امروز فعالیتش را آغاز خواهد کرد و موجب لغزنده شدن مسیر در بسیاری از نقاط کشورمان خواهد شد.

این در حالیست که هرچه به ساعات پایانی امروز نزدیک شویم انتظار می رود بر ترافیک محورهای مواصلاتی کشور افزوده شده و چه بسا سنگین ترین ترافیک سال رقم بخورد ترافیکی که فعالیت موج بارشی جدید و لغزنده شدن مسیرها موجب می شود نگران کننده به نظر برسد.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی ضمن تشریح آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌های کشور گفت: در اکثر محور‌های استان‌های کردستان و کرمانشاه بارش باران گزارش شده است.

وی با اشاره به ترافیک نیمه سنگین در استان گیلان، شمال به جنوب محور رشت- قزوین محدوده عوارضی امامزاده هاشم (ع) افزود: در محدوده‌های لوشان، منجیل و رودبار نیز ترافیک پر حجم و روان است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه ترافیک در شمال به جنوب محور هراز نیز در طول محور پرحجم و روان است، اظهار کرد: ترافیک در طول محور شمال به جنوب محور کرج-چالوس و در طول شمال به جنوب محور فیروزکوه نیز پرحجم و روان گزارش شده است.

رحمانی در ادامه از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین به کرج، محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس خبر داد و گفت: ترافیک در استان البرز، آزادراه کرج به تهران محدوده پل فردیس تا پل کلاک نیز نیمه سنگین است. سایر محور‌های مواصلاتی کشور نیز از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.
 
آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۱۶ فروردین ۹۸

آخرین وضعیت آب و هوا

احد وظیفه ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز جمعه با ورود سامانه بارشی در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و زاگرس مرکزی استان‌های فارس و بوشهر رگبار باران گاهی رعد و برق وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی بارش پراکنده در نواحی مرکزی کرمان، شمال هرمزگان، شرق، شمال شرق و بخش‌های مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی افزود: این سامانه در روز شنبه تقویت شده و علاوه بر نواحی ذکر شده به تدریج سواحل غربی خزر را در بر می‌گیرد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به شدت بارش‌ها در بعد از ظهر جمعه در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، بخش غربی فارس و شمال بوشهر اظهار کرد: شدت بارش‌ها در روز شنبه در شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب کرمانشاه، نیمه شمالی فارس و بوشهر، خراسان رضوی و برخی نقاط آذربایجان شرقی و غربی است.

وظیفه با بیان اینکه در اواخر وقت شنبه از میزان فعالیت سامانه از سمت غرب کاسته شده و عمده فعالیت آن تا ظهر یکشنبه در شمال شرق کشور در استان‌های خراسان شمالی و رضوی، شرق سمنان و دامنه‌های البرز شرقی خواهد بود، توضیح داد: لازم به ذکر است در این مدت بارش در ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی به صورت برف است. همچنین روز‌های جمعه و شنبه خلیج فارس مواج و طوفانی است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به آخرین وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: تهران امروز کمی ابری، به تدریج ابری همراه با وزش باد، با حداکثر دمای ۲۰ و حداقل دمای ۹ درجه سانتی‌گراد است. فردا نیز آسمان تهران نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، با حداکثر دمای ۱۸ و حداقل دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۱۶ فروردین ۹۸آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۱۶ فروردین ۹۸آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ جمعه ۱۶ فروردین ۹۸

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار