باید به استاندار سخت کوش استان ، نمایندگان مجلس و دستگاههای عضو ستاد بحران ،نیروهای نظامی و انتظامی بخاطر تلاش دلسوزان اشان ،بخاطر تدبیر در کنترل ورود وخروج سدها ،بخاطر حضور در بین مردم  و همچنین به شهردار با تدبیر ایلام برای دوراندیشی و مهیا نمودن سیلبندهای سطح شهر ایلام خدا قوت ودست مریزاد گفت ،به یقین مردم قدردان این همه دلسوزی ،همت وپی کار بودن شما خواهند بود.
کد خبر: ۷۳۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ 04 April 2019

تابناک ایلام علی اصغراسدی::موج بارشی که از روزها پیش مسئولین کشوری واستانی را در حالت آماده باش قرار داده بود از ساعات اولیه امروز سرتاسر استان را فرا گرفته است . همانگونه که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود با ورود این موج ،بارش بی وفقه باران در سرتاسر استان آغاز شده است.

خبرهای رسیده از جای جای استان  از تداوم بی وقفه بارش سنگین باران حکایت دارد ،نوروز امسال وهمزمان با ورود موج اول بارشها در نقاطی از کشور با طعم نگرانی و غم از دست رفتن تعدادی از هموطنانمان در استان فارس و غوطه ور شدن بخش اعظمی از استان گلستان در سیلاب وهمچنین غرق شدن جمعی از امدادگران در حال سپری شدن است.

اما اینجا در ایلام، رکورد دار بارش ها در سطح کشور، بحران به شیوه دیگری مدیریت می شود ،همه وهمه از استاندار گرفته تا مدیران عضو ستاد بحران و نمایندگان مجلس ،از فرمانداران وبخشداران و نیروهای نظامی وانتظامی تعطیلات را بر خود حرام کرده تا غبار تلخی بر خاطرات نوروزی مردم استان ننشیند.

بله امروز یکشنبه  آسمان سهمگین بر زمین می بارد ،غرش آسمان وبارش تندری ورگبار باران نتوانست  مسئولین استان را خانه نشین ویا لحظه ای آنان را از تلاش برای حفظ جان ومال هم استانی هایمان باز دارد .

استاندار دلسوز ایلام بی درنگ به نقاط بحران زا سرک کشید تا مبادا سیلاب مفری یافته و زندگی را بر شهروندان زخم دیده از سیلاب سال 94  تلخ نماید ،در کمی دورتر نیز دو نماینده حوزه شمالی استان به اتفاق معاون عمرانی استاندار و نیروهای نظامی جهد خود رابر روستای چم شیر متمرکز تا مبادا  بالا آمدن سطح آب سیمره برای مردمان سخت کوش این دیار بحران آفریند!

انصاف رسانه ای حکم می کند که درکنار نقادی برای قصور و کاستی ها ،صحنه های زیبای امید بخشی و تلاش مدیران ارشد استان برای گذار از لحظه های سخت و نفسگیر طوفان وبارش های سهمگین را پشت گوش نیاندازیم. اینجاست که دلهره های ناشی از وقوع سیل و طوفان جای خود را به امید می دهد ،امیدی برخواسته از تلاش جهادی وتدبیر برای کاهش آلام ودردها!

به واقع باید گفت در استانی کوچک اما مهیا برای بحران ،مدیریت بحران به گونه ای دیگر معنا شد ،بحران مغلوب مدیریت وتدبیر شد تا هیچ قلمی نتواند اینجا "بحران مدیریت " را تیتر رسانه ها و شبکه های اجتماعی کند ! 

آری در استانی که رکورد دار بارشهای کشور است اما به یمن تدبیر ،همدلی وهمراهی مسئولین و مدیریت صحیح و میدانی بحران ،باید رکورد مهارت در کنترل  ومدیریت صحیح واصولی بحران هم به نام آن ثبت وضبط شود ،باید گفت رکورد همدلی وتلاش مسئولانه برای حفظ جان ومال مردم هم به نام استان ایلام زده خواهد شد!

باید به استاندار سخت کوش استان ، نمایندگان مجلس و دستگاههای عضو ستاد بحران ،نیروهای نظامی و انتظامی بخاطر تلاش دلسوزان اشان ،بخاطر تدبیر در کنترل ورود وخروج سدها ،بخاطر حضور در بین مردم  و همچنین به شهردار با تدبیر ایلام برای دوراندیشی و مهیا نمودن سیلبندهای سطح شهر ایلام خدا قوت ودست مریزاد گفت ،به یقین مردم قدردان این همه دلسوزی ،همت وپی کار بودن شما خواهند بود.

مخلص کلام اینکه اگر هم خدایی نخواسته  همت ،تلاش وتوان  شما مسئولین استان مغلوب  خشم آسمان شد،به یقین ذره ای بر قدر شناسی مردم استان تاثیری نخواهد گذاشت ،شما تلاش و تدبیر کردید ،از تمام امکانات در اختیار بهره بردید ،زیر بارش باران مدیریت کردید ،حفظ جان مردم استان اهم است البته صیانت از مال آنان مهم ! امیدواریم همین تدبیر در کاهش خسارت مالی هم کار ساز شود .اما باز هم می گوییم " ببار باران ! اینجا همت کارساز است "

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
البته خدایی اگه توایلام مثل لرستان می بارید همه مون روآب برده بودخداخودش به دادمردم لرستان برسه
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
در کشور ما هر چه مسئولیت بالاتر باشه سواد و دانش و و تخصص و تعهد کمتره و همین باعث شده کشور به این وضع برسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار