تدبیر آن است که زیر ساخت های استانی را تقویت شودو پیش از روزهای بحرانی ستاد بحرانی اورژانسی و فورس ماژور داشته باشیم  چرا که مدبر کسی است که در آینه فردا را بهتر و شفاف تر ببیند و از پیامبر عقلش بهره ها ببرد.
کد خبر: ۷۲۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 24 March 2019
تابناک ایلام حبیب اله بخشوده::من می توانم پس معاون اولم !این گزاره می تواند گزاره ای یقینی در آغاز سال نو برای اسحاق جهانگیری، مرد دوم دولت تدبیر و امید،باشد برای او که پیشتر گفته بود: 《من نمی توانم منشی خود را تغییر دهم.》
اسحاق جهانگیری که در انتخابات دور دوم زاپاس کارای حسن روحانی در مناظره ها به حساب می آمد پس از مدتی گوشه نشینی از طرف رقبای اندرونی دولت بالاخره قد علم کرد و در شیپورش دمید تا دولتیان را تشری بزند و نفسی در کالبد نزار دولت بدمد که  "بله من می توانم، پس معاون اولم".

سیل خان و مان برانداز گلستان و عدم پاسخ گویی به موقع دولتمردان و سخنان متناقض وزیر کشور و تفرج استاندار که به هردلیل در خارج از کشور بود.فضای مجازی را راسخ کرد که هم به کمک سیل زدگان بشتابد و هم انتقادهای خود را علیه عملکرد دولتیان فریاد زند تا شاید دریای آرام و بی رمق قوه مجریه تکانی بخورد و دست اسحاقی از آستین قدرت به در آید و پس از نزدیک دو دوره از دولت تدبیر و امید،بتواند استانداری را عزل کند.
 
این عمل معاون اول ریاست جمهوری دارای معانی ژرفی است که پرده ها را کمی بالا می کشد تا اتاق نه چندان شفاف و شیشه ای دولت اندکی  به چشم آید و چیزهایی از درون آن دیده شود.

اول آن که چه معاون اول دولت به ظاهر حکم به برکناری سید مناف هاشمی ،استاندار گلستان، داده باشد چه با اجازه ی بزرگترها این عزل صورت گرفته باشد،گروهی ازتحلیل گران  نمودبیرونیش رادر توانش جناب جهانگیری می بینند. لذا این حکم نشان می دهد او نیز می تواند گاهی کاری کند .

دوم :متاسفانه تجربه ی چندین سال دولت تدبیر و امید نشان می دهد که این دولت، دولت دیر عمل کردن است.یعنی دولت رخوت و عدم تدبیر،تدبیر نقطه ی مقابل دیر عمل کردن است.
؛یعنی حتما باید سیلی بیاید و مسئولی در تفریحات، روزگار را سپری کند وشهری را آب ببرد تا استانداری معزول شود؟!

به قول سعدی علیه الرحمه:
ای غلام آب ز سر چشمه ببند 
که چو پر شد نتوان بستن جوی 

تدبیر آن است که زیر ساخت های استانی را تقویت شودو پیش از روزهای بحرانی ستاد بحرانی اورژانسی و فورس ماژور داشته باشیم  چرا که مدبر کسی است که در آینه فردا را بهتر و شفاف تر ببیند و از پیامبر عقلش بهره ها ببرد.

حکایت برخی دیگر از استانداران هم مشابه همبن امر است فقط فرصتی می خواهد کافیست شرایط دست به دست هم بدهند تا ضعف مدیریتی نمایندگان دولت در سایر استانها مشخص شود.
سوم: تصمیم معاون اول ریس جمهور بی توجه به وزیر کشور تلنگری زد که او نیز به خود آید ودر انتخاب استاندارانش دقت لازم را داشته باشد.با کمال تاسف رنج سنی استانداران نشان می دهد که دولت به تعهدخود در تحقق شعارهایش بسیار بد عمل کرده است. فرصتی که ریس جمهور محترم شعار آن را میداد نه به جوانان و نه به بانوان داده نشد تا اقلا خود را بیازمایند. تازه کبر سن استانداران محترم آنها را از رده ی میان سالی خارج کرده است. برخی با هزار لطایف الحیل دست به دامان مسئولان شده ارشد شده تا همچنان بر کرسی قدرت بمانند.وزیر کشور با این عزل باید کمی به خود بیاید و خودش که مسئول مستقیم استاندارانش است تصمیم بگیرد 
چرا که توجیه و دیر عمل کردن نتیجه اش عزل است.

چهارم: بر نمایندگان مجلس واجب است که بر عملکرد استانداران نظارت داشته باشند و وظیفه ی خود را با هیچ کالایی معاوضه نکنندزیرا وکیل الرعایا بودن مهم تر وکیل الدوله بودن است و عطر شامه نواز گلهای بهار خبر از انتخابات سال آینده دارد ونسیم نوروزی به وکلایی که از چند ماه پیش رفت و آمدشان در مجالس ترحیم چند برابر شده و پیامکهای سر زده ی تبریک سال نوشان به گوشی بچه های زیر پانزده سال هم رسیده،می گوید در رفتارتان صادق باشید چرا که دروغ چندش آور است و وعده دروغ بوی تعفنش از لجنزارهای اندیشه برمی آید و حال ما را خراب می کند.
پنجم: باید از همه ی فعالان عرصه ی های اطلاع رسانی، مردم غیرت مند، نهادهای زحمتکش، هنرمندان،ورزشکاران،زلزله زدگان فکور و جسور، بسیج،  ارتش جمهوری اسلامی و همه ی آنان که تا این لحظه در کمک به هم وطنان شمالی به هر وسیله ی ممکن کمک می کنند سپاسگزاری کرد و از خداوند مهربان آرزوی سالی نیکو برای ملت نمود.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
یه دوست
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
درود دکتر بخشوده حق تو نبود بری مرکز و گدایان پست و بیسوادان بر استان حکم فرمایی کنن. تو تو با این همه کوله بار علم و معرفت باید در دیار غربت باشی . دقیقا کارهای بزرگ دادن به آدمهای کوچک و کارهای کوچک دادن به آدمهای بزرگ . ولی بدان این ظلم دوام نخواهد آورد. در انتخابات جواب دندان شکن می گیرن . هم افراد درون استانی و هم مرکز نشینان و هم نمایندگان و هم استاندار. خدایا این وزیر کشور بی لیاقت و استانداران بیسواد و پیرش هر چه سریعتر برکنار کن. مگر سیلی بیاد عیارشون مشخص بشه. یا رو رفته تفریح الکی میگن رفته درمان بیماری شیمیایی . دیوار کوتاه تر از جانبازان عزیز پیدا نکردین . بزارین آنها با درد خودشون بمیرن . کم رو زخم جانبازان نمک نپاشید. بدترین دولتی تو عمرم دیدم دولت روحانی بود. رای هم که بهش دادم حرامش. و خدا از روی تقصیرات ما هم بگذره. هرکی کارت هدیه بیشتر بده در مسند بیشتر می مونه. مسئولین ارشد استان یه کم به خودتون بیا . قبل از اینکه آبرتون بره ببینید رییس دفترتون و اطرافیانتان برای حفظ پست فک و فامیلهاشون چکار می کنن.
اینها درده که می گم .
معلم
|
United States
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
جناب بخشوده تا حالا کجا بودین عزیز جان
بمحض از دست دادن پست منتقد شدی اخوی
شمام 6 سال مدیرکل بودی چرا اون موقع همش در خدمت مقامات و دولت تدبیر بودی
نمک دولت تدبیر خوردی حالا نمکدان میشکنی
نوبتی هم باشه نوبت یکی دیگه س
نکنه موافق جابجایی صندلی هستی بزرگوار
اگر راست میگی این نقد رو دوران مدیرکلی ات میکردی
سانچی و پلاسکو و ... خیلی بود
سکوتت ادامه بدی بهتره
خودت و بانو هر دو پست داشتین
بزارین مردمم هم نفسی بکشن
شما که نه اصولی بودی نه اصلاحی
یه شاعر خوب هستی همون بمون
البته قلمت هم خوبه ولی دیگه فایده نداره
چون اگر الان مدیر بودی عمرا می نوشتی
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
حالا بخشوده به کنار که به ناحق برکنارش کردن ولی این مدیرکل دفتر استاندار چی فکر کرده که اینقدر خودشو فراموش کرده که حتی لهجه اش هم عوض شده الحق که زمان میخواد تا ماهیت افراد مشخص بشه. نابودکردن بچه های سیروان و چرداول برای خودشیرینی و لو نرفتن نقص خودت خیلی زشته جناب دوربینی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
کو گوش شنوا خودتو خسته نکن اینها سالهاس که با گله آشناست.. فرقی نمی کنه کی باشی مهم اینه به کی وصل باشی کار تمومه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
فقط رییس دفتر استاندار فرصت طلب به تمام معنا آفرین خوشم آمد مرد خوب اسناندار تو مشتته برادر خانمت مدیر کل فنی حرفه ا ای با سابقه کم و پسر عمویت مدیر کل آموزش و پرورش و ......آفرین به تو که پله های طرقی خوب پیمودی و بلدین کجا ها اطراق کنید و شاهرگها رو بگیرین آفرین
هر کدممتون صاحب یک حزب دو سه نفره
و رگ حیات استاندار دستتونه و حتی فکر پسا استاندار هم کردین . آفرین روزها با استاندار و شبها با مخالفینش تو جلسات پسا استاندار آفرین
استاندار خوب گوشهات وا کن که فردا افسوس خوردن دیگه ارزشی نداره
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
برادر اسدی دمت گرم کامنتها رو بزار . همیشه آدم عادلی بودی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
آقای بخشوده، نقد شما درست، اما چرا الان که مسئولیت دولتی ندارید، شروع به انتقاد از دولت کرده اید؟ این دولت همان دولتی است که شما 4 سال در آن مدیرکل بوده اید و از آن دفاع کرده اید؟ چرا در این 4سال قلم به انتقاد نکشیدید؟ شما صندلی ریاست را بیشتر دوست داشتید.
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
برادر بخشوده، این همان دولتی است که شما در مقابل رییس جمهورش مدیحه سرایی فرمودید و شعر خواندید و به عنوان جایزه، حکم مدیرکلی گرفتید. آن روز را هیچ وقت فراموش نمی کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار