مدیر میراث فرهنگی دره شهر گفت: تنگه بهرام چوبین از مهمترین جاذبه های تاریخی و طبیعی دره شهر است.
کد خبر: ۷۲۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 24 March 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی فرهادی اظهار داشت: تنگه بهرام چوبین دژی به قامت بلند و تاریخی استان ایلام دارای آثار و بقایای تاریخی فراوانی به جای مانده از دوره‌های تاریخی گذشته دارد.

وی تصریح کرد: تنگه یا دژ بهرام چوبین در دره شهر که آمیزه ای از تاریخ و طبیعت است این روزها گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

وی افزود: پیوند تاریخ و طبیعت در دره‌ای خوش آب و هوا برای هر گردشگری رازهایی از تاریخ این دیار دارد، این دژ با داشتن آب و هوای معتدل و طبیعت سرسبز همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

فرهادی تصریح کرد: این جاذبه‌های مهم تاریخی و و طبیعی شاهکاری از دست نقاش تاریخ و طبیعت و دل هر دوستدار طبیعتی را می‌رباید.

وی گفت: این اثر به دلیل قرارگیری در دل کبیرکوه یکی از بکرترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان ایلام است، این دژ متعلق به دوره ساسانیان و دارای کاربرد نظامی بوده و دارای آثار تاریخی از جمله قلعه‌ها، پلکان، سنگر و حوضچه‌های آب است.

وی عنوان کرد: دژ بهرام چوبین با همه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود مکانی مناسب برای گردشگران نوروزی است و علاوه بر تماشای معماری به جامانده از دوره ساسانیان می‌توان از جاذبه‌های طبیعی چشم نواز شهرستان دره شهر نیز لذت برد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار