جذابیت غذاهای ایرانی برای گردشگران خارجی برهیچ‌کسی پوشیده نیست. بسیاری از گردشگران در سایت‌‌ها و کتاب‌های مختلف از کشورهای مختلف جهان اعتراف کرده‌‌اند که غذاهای ایرانی هوش از سرشان برده و حاضرند فقط برای تکرار لذت غذاخوردن دوباره به ایران بیایند.
کد خبر: ۷۲۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 23 March 2019

جذابیت غذاهای ایرانی برای گردشگران خارجی برهیچ‌کسی پوشیده نیست. بسیاری از گردشگران در سایت‌‌ها و کتاب‌های مختلف از کشورهای مختلف جهان اعتراف کرده‌‌اند که غذاهای ایرانی هوش از سرشان برده و حاضرند فقط برای تکرار لذت غذاخوردن دوباره به ایران بیایند. محبوبیت برخی از غذاهای ایرانی در میان گردشگران خارجی موجب شده تا در سال‌جاری نشریه تلگراف و همچنین food republic فهرستی از چندین غذای ایرانی خوشمزه و محبوب را منتشر کند. در زیر به غذاهای ذکر شده در این فهرست اشاره کرده‌ایم.

خورش فسنجان

پای غذاهای سنتی در میان است

شاید تا قبل از این فکر می‌‌کردید خورش مجلسی محبوبتان، فقط در بین ایرانیان جا باز کرده اما باید بگوییم که در این لیست، مقام اول محبوب‌‌ترین غذای ایرانی به سلطان خورش‌‌های ایرانی می‌‌رسد، یعنی خورش فسنجان. ترش و شیرین آن هم فرقی نمی‌کند، هر دو آن‌قدر محبوب هستند که نمی‌شود یکی را انتخاب کرد. شاید بسیاری از مردم تصور نمی‌کردند که روزگاری فسنجان یک غذای محبوب و بی‌‌نظیر جهانی باشد. نکته جالب راجع به این خورش ایرانی این است که فسنجان از زمان‌‌های بسیار دور وجود داشته و در برخی از کتیبه‌ها از غذایی که با گردو و گوشت و انار طبخ می‌‌شده سخن به میان آمده است.


خورش بادمجان

پای غذاهای سنتی در میان است

گویا سلیقه گردشگران خارجی با ایرانیان شباهت زیادی دارد چرا که غذای محبوب بعدی باز هم از خانواده خورش‌‌ها و باز هم ازجمله محبوب‌‌ترین‌‌ها در بین ایرانیان است. تهیه این خورش روش‌های مختلفی دارد اما در نهایت آنچه به‌عنوان خورشت بادمجان عرضه می‌شود آنقدر لذیذ است که شاید نحوه طبخ آن تأثیر کمتری بر مزه داشته باشد و همین‌که اسم غذا خورشت بادمجان باشد برای یک دل سیر غذا خوردن خارجی‌ها کافی‌است.


قورمه سبزی

پای غذاهای سنتی در میان است

گردشگران خارجی هم خوش‌سلیقه هستند چرا که خورش قورمه سبزی هم از غذاهای ایرانی محبوب آنها به‌شمار می‌آید. امکان ندارد کسی ایرانی باشد و ترکیب سبزی‌‌های معطر قورمه سبزی و عطر و بوی این غذای ایرانی، او را برای یک دل سیر از عزا در آوردن آماده نکند. این خورش به ظاهر تکراری یکی از نخستین انتخاب گردشگران خارجی برای تست غذاهای ایرانی است.


زرشک پلو

پای غذاهای سنتی در میان است

توریست‌‌های خارجی به شکلی از زرشک پلو با مرغ استقبال می‌‌کنند‌‌ که کسی که خبر ندارد، ممکن است تصور کند غذای بومی خودشان است نه یک غذای ایرانی محبوب. معجزه زرشک و خواص ویژه آن در کنار برنج زعفرانی و مرغ سرخ شده موجب شده تا این غذا نیز در رده محبوب‌ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران خارجی قرار گیرد.


باقالی پلو

پای غذاهای سنتی در میان است

گذشتن از باقالی پلو در منوی یک رستوران نه‌تنها برای ایرانی‌ها کار سختی است بلکه طبق اعلام این نشریه برای گردشگران خارجی نیز گذشتن از این غذای محبوب ایرانی و امتحان نکردنش سخت است. این غذای فوق‌العاده توانسته گردشگران خارجی را عاشق و شیفته خود کند و همچنان پادشاه غذاهای برنجی ایرانی باقی بماند.


کباب

پای غذاهای سنتی در میان است

در نهایت به یکی از غذای ویژه ایرانیان می‌‌رسیم که هیچ وقت از محبوبیتش بین ایرانیان و خارجی‌ها کم نمی‌شود. هیچ گردشگر خارجی‌ای وجود ندارد که بدون امتحان کردن کباب‌های ایرانی به سفرش خاتمه دهد و ایران را ترک کند. جالب است که گردشگران خارجی نیز متوجه شده‌‌اند که کباب پختن یکی از تفریحات ایرانیان است و خستگی را از تنشان به در می‌کند.


آش رشته

پای غذاهای سنتی در میان است

غذای سنتی بسیاری از جشن‌‌ها و آیین‌‌های باستانی ایرانی حالا یکی از غذاهای پرطرفدار جهانی است. آش هم از آن دسته غذاهایی است که نمی‌شود بدون امتحان کردن آن از ایران رفت. غذای مقوی و لذیذی که مورد پسند تمام ذائقه‌هاست و طعم منحصر به فردش برای گردشگران جذاب است./ع

همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار