مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از ممنوعیت فروش قبر در حیاط امامزاده علی صالح (ع) از توابع شهرستان مهران خبر داد.
کد خبر: ۷۲۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 22 March 2019

 به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی عزیزی افزود: به منظور کاهش فاصله طبقاتی و با توجه به مطالبات مردمی طرح ممنوعیت فروش قبر در محوطه حیاط امامزاده علی صالح (ع) از پنج ماه پیش آغاز شده است.

وی گفت: به همین منظور هزینه فروش هر قطعه قبر در محوطه حیاط این امامزاده که بسیار مورد توجه مردم استان ایلام و استان های همجوار است، با افزایش حداکثری به مبلغ 700 میلیون ریال تعیین تا شاهد کاهش تقاضا برای خرید قبر در این امامزاده باشیم.

وی با اشاره به دفن اموات در حیاط این امامزاده گفت: امواتی که در این محوطه دفن می شوند قبر را در گذشته پیش فروش کرده اند.

کدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین با اشاره به محدود بودن اعتبارهای عمرانی اماکن مذهبی این استان در سال جاری سرانه بازسازی هر یک از این فضاها را 24 میلیون ریال عنوان کرد.

حجت الاسلام عزیزی افزود: امسال در مجموع اعتبار عمرانی اماکن مذهبی این استان اعم از مساجد و زیارتگاه ها 35 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده که تنها 56 درصد آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: با این اعتبار سرانه هزینه عمرانی هر فضای مذهبی حدود 24 میلیون ریال بوده که بسیار ناچیز است.

وی اظهار کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارهای دولتی نیازمند مشارکت مردمی برای توسعه زیرساخت های اماکن مذهبی در این استان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین به طرح آرامش بهاری در اماکن مذهبی این استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح از 28 اسفندماه در 9 امامزاده استان همزمان با تعطیلات نوروزی سال 98 اجرا می شود.

حجت الاسلام عزیزی امامزادگان علی صالح(ع)، سید سیف الدین(ع)، سید عبدالله(ع)، سید ناصرالدین(ع)، پیر محمد عابد(ع)، ابراهبم قتال(ع)، سید صلاح الدین(ع) و سید عباس(ع) را از جمله اماکن متبرکه اجرا کننده طرح آرامش بهاری در این استان برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام تاکید کرد: در اجرای این طرح خیمه های معرفت در جوار این اماکن برپا، ایستگاه های همه واقف باشیم، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه های کودک و نوجوان، اقامه نمازهای جماعت، برنامه ها و نمایشگاه های متنوع فرهنگی، مذهبی و غیره برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین از اعزام 20 مبلغ روحانی از حوزه های علمیه قم و ایلام در اجرای طرح آرامش بهاری برای استقرار در اماکن متبرکه استان و پاسخگویی به مسایل شرعی، برپایی نماز جماعت و ... در تعطیلات نوروزی سال 98 خبر داد.

عزیزی ارتقا سطح معرفتی زائران، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای اسلامی و آشنایی نوجوانان و جوانان با مسایل اعتقادی و مذهبی را از جمله اهداف برپایی خیمه های معرفت و اعزام روحانیون و مبلغان به بقاع شاخص این استان اعلام کرد.

وجود 60 زیارتگاه و بقعه متبرکه در استان ایلام رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده است./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار