از سوی رهبر انقلاب؛
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استقبال مردم از شعار سال ۹۷ یعنی «حمایت از کالای ایرانی» و آثار مثبت آن، افزودند: امسال، مسئله محوری و اصلی، مسئله «تولید» است، زیرا اگر تولید جریان یابد، هم مشکلات معیشتی و اشتغال حل می‌شود، هم موجب استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد و حتی می‌تواند مشکل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی برطرف کند، بنابراین من شعار امسال را «رونق تولید» قرار دادم.
کد خبر: ۷۲۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 21 March 2019

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز و میلاد مسعود امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام به هم‌میهنان عزیز و بویژه خانواده‌های معظم شهیدان و جانبازان، و با آرزوی سالی توأم با شادی، سعادت، سلامت جسمی و توفیقات روزافزون مادی و معنوی برای ملت ایران، سال جدید را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند.

به گزارش «تابناک»، حضرت آیت الله خامنه‌ای در ارزیابی سال ۹۷، آن را سالی پُر ماجرا خواندند و خاطرنشان کردند: دشمنان در این سال نقشه‌های زیادی برای ایران کشیده بودند، اما ملت ایران به معنی واقعی خوش درخشید و با صلابت و بصیرت و با همت جوانان، آن نقشه‌ها را خنثی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی واکنش مردم به تحریمهای شدید آمریکا و اروپا را در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی واکنشی محکم و مقتدرانه برشمردند و افزودند: در عرصه سیاسی مظهر این واکنش راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن و موضع‌گیری‌ها مردم در طول سال بود و در عرصه تقابل اقتصادی نیز با «افزایش ابتکارات علمی و فنی»، «افزایش چشمگیر شرکتهای دانش بنیان»، «افزایش تولیدات زیربنایی و اساسیِ داخلی مانند افتتاح فازهای متعدد گاز جنوب کشور و افتتاح پالایشگاه بزرگ بندرعباس»، ملت ایران توانست در مقابل دشمنی و خباثت دشمنان، قدرت و هیبت و عظمت خود را نشان دهد و آبروی ملت و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی افزایش پیدا کرد.

ایشان در ادامه مشکل اساسی کشور را همچنان مشکل اقتصادی دانستند و با اشاره به افزایش مشکلات معیشتی مردم در ماههای اخیر، گفتند: بخشی از این مشکلات مربوط به مدیریتهای نارسا در زمینه مسائل اقتصادی است که حتماً باید جبران شود، البته برنامه‌ها و تدابیری اندیشیده شده است که این تدابیر باید در طول سال جدید به ثمر بنشیند و مردم آثار آن را احساس کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید مجدد بر اینکه اولویت و مسئله فوری و جدی کشور، مسئله اقتصاد است، از «کاهش ارزش پول ملی» «قدرت خرید مردم» و «کم‌کاری و یا تعطیل بعضی کارخانجات» به‌عنوان مشکلات مهم اقتصاد کشور یاد و تأکید کردند: بر اساس مطالعه و همچنین نظرات کارشناسان، کلید حل همه این مشکلات «توسعه تولید ملی» است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استقبال مردم از شعار سال ۹۷ یعنی «حمایت از کالای ایرانی» و آثار مثبت آن، افزودند: امسال، مسئله محوری و اصلی، مسئله «تولید» است، زیرا اگر تولید جریان یابد، هم مشکلات معیشتی و اشتغال حل می‌شود، هم موجب استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد و حتی می‌تواند مشکل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی برطرف کند، بنابراین من شعار امسال را «رونق تولید» قرار دادم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همگان را به تلاش برای رونق تولید در کشور فراخواندند و ابراز امیدواری کردند با گسترش چشمگیر و محسوس این تلاش در طول سال، مشکل اقتصادی در مسیر حل شدن قرار بگیرد.

ایشان با درود به ارواح مطهر امام راحل و شهیدان سرافراز، و با سلام به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، دعای آن بزرگوار و سعادت ملت ایران و همه ملتهایی که نوروز را گرامی می‌دارند، از خداوند متعال مسألت کردند.

بیشتر بخوانید

نخستین بار که حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای به طور رسمی نامی را برای یک سال برگزیدند، به پیام نوروزی ایشان در سال ۱۳۷۸ باز می‌گردد. از آن پس این مسئله به صورت یک سنت، همه ساله تکرار شد. نامگذاری سال‌های مختلف که از اول فروردین ۷۸ آغاز شد. رویکردی که تاکنون ادامه یافته و هر ساله نام مشخصی به عنوان شعار سال از سوی ایشان مطرح و دنبال می شود.

1378 عنوان این سال «امام خمینی (ره)» نامگذاری شد، به دلیل مصادف بودن صدمین سال تولد امام خمینی (ره) عنوان سال به نام ایشان برگزیده شد.

1379 عنوان سال «امام علی(ع) » نامیده شد، چون دو عید غدیر طی سال شمسی وجود داشت، نام امام علی(ع) برای سال انتخاب شد.

1380 «اقتدارملی و اشتغال‌آفرینی» عنوان این سال بود، با همزمانی تحولات منطقه ای و گسترش نا امنی پیرامون کشور عنوان اقتدار ملی و اشتغال آفرینی برگزیده شد. در این سال در حوزه سیاست خارجی کشور عنوان «گفت گوی تمدن ها» از سوی رئیس جمهور وقت مطرح شده بود.

1381 سال «عزت و افتخار حسینی» شد، چراکه همانند سال 79 ایام عزاداری محرم دوبار در سال شمسی قرار گرفته بود و فروردین آن سال رنگ و بوی حسینی در کشور موج می زد.

1382 سال «خدمت‌گزاری» نام گذاری شد. در عین حال باید اشاره کرد که حمله نظامی آمریکا به عراق در ابتدای این سال از جمله مهمترین تحوالات منطقه بود.

1383 به عنوان سال «پاسخگویی» انتخاب شد. این سال آخرین سال دولت اصلاحات بود و بسیاری از دستگاه ها و نهادها اطلاعات و گزارش فعالیت های خود را به مردم ارائه کردند.

1384 سال «همبستگی ملی و مشارکت عمومی» نام نهاده شد. این سال مصادف بود با تهدیدات ایالات متحده و کشمکش اروپا و جمهوری اسلامی بر سر فعالیت های هسته‌ای. این امر موجب شد تا رهبر انقلاب مطبوعات، احزاب و سیاست‌مداران داخلی را به نوعی همبستگی و دوری از مناقشات داخلی دعوت کند و با توجه به انتخابات ریاست جمهوری این سال را سال همبستگی ملی و مشارکت عمومی نام نهادند.

1385 ، این سال به نام «پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله)» معرفی شد؛ چراکه در سال گذشته موجی از تحرکات و توهین ها به مقدسات اسلامی شکل گرفت که در راس آنها توهین نشریات دانمارکی به پیامبر اسلام(ص) بود و همچنین دوبار در سال شمسی رحلت حضرت محمد (ص) قرار گرفت.

1386 سال «اتحاد ملی، انسجام اسلامی» بود. حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی‌شان فرمودند: «با نگاه به حوادث و مسائل جهانی بروشنی درمی‌یابیم که دشمنان ملت ایران درصدد آنند که دشمنی خود را از دو راه با ملت ایران به تحقق برسانند یکی، ایجاد تفرقه در میان صفوف ملت؛ از بین بردن یکپارچگی ملت ایران؛ و دومی، ایجاد مشکلات اقتصادی و تلاش برای توقف ملت ایران در زمینه‌های گوناگون سازندگی کشور و رفاه عمومی خود».با توجه به این دو اولویت برای این سال نام اتحاد ملی، انسجام اسلامی برگزیده شد.

1387 عنوان «نوآوری و شکوفایی » نامی بود که برای این سال انتخاب شد؛ چراکه لزوم حرکت به سمت نوآوری و تبدیل علم به حرکت و اقدام در حوزه های اقتصادی و صنعتی باتوجه به سرانه بالای تولید علم در کشور به این نام نامگذاری شد.

1388 سال «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» بود. این سال اگرچه هم زمان بود با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شد. اما رهبر انقلاب شعار سال را حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف انتخاب کردند. حوادث بعد از انتخابات سال 88 از تحولات مهم و تاثیر گذار این سال بود که شاید شعار سال و تحقق آن را به حاشیه برد .

1389 با عنوان «همت مضاعف، کار مضاعف» نامگذاری شد. رهبر انقلاب در پیام نوروزی اشاره ای به حوادث سال گذشته 88 داشتند و فرمودند: «برای اینکه بتوانیم بر طبق اقتضائات کشور و ظرفیت های کشور حرکت کنیم، احتیاج داریم به اینکه همت خودمان را چند برابر کنیم؛ کار را متراکم‌تر و پرتلاش‌تر کنیم» و بر همین اساس نام سال را همت مضاعف و کار مضاعف گذاشتند.

1390 از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال «جهاد اقتصادی» نام گرفت. با شروع طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش تحریم های بین المللی رهبر انقلاب ضرورت پرداختن به اقتصاد و مسائل پیرامون آن را از حد توصیه و تاکید بالاتر بردند و این سال را سال جهاد اقتصادی نامیدند و خواستار مجاهدت کلیه اقشار و نهادها در این زمینه شدند.

1391 را «تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى» نام نهادند؛ چون همراه با اوج گرفتن مشکلات اقتصادی و تحریم ها بود.به دلیل رکود اقتصادی و افزایش قیمت ارز تولیدات داخلی با مشکل دی مواجه شدند. مجموعه ای از این مسائل باعث نام گزاری سال جدید با عنوان تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى بود.

1392 ، این سال «حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی» نام گرفت. طی این سال انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برگزار شد و از طرفی مسائل اقتصادی عمده توجه مسئولان و مردم را به خود جلب کرده بود شاید به همین دلایل هم عنوان حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی با رویکرد به انتخابات و اقتصادی و روحیه حماسی برای آن انتخاب شد.

1393 با عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام نهداه شد. حضرت آیت الله خامنه ای در پیام نوروزی این سال فرمودند: « مسئولین هم برای اینکه بتوانند کار را به‌درستی پیش ببرند، احتیاج به پشتیبانی مردم دارند. آنها هم بایستی با توکّل به خدای متعال و با استمداد از توفیقات و تأییدات الهی و کمک مردمی، مجاهدانه وارد میدان عمل بشوند؛ هم در زمینه‌ی اقتصاد و هم در زمینه‌ی فرهنگ. لذا من شعار امسال را و نام امسال را این قرار دادم: اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی »

1394 سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» بود. این سال همراه شد با پیگیری پرونده هسته و البته به نتیجه رسیدن آن. پس از 12 سال توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 موسوم به «برجام» (برنامه جامع اقدام مشترک) به نتیجه رسید. همچنین انتخابات مجلس نیز در پایان سال باید برگزار می شد. با توجه به حضور دولت در عرصه های بین المللی و اقتصادی و لزوم حمایت و پشتیبانی مردم نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای آن برگزیده شد.

1395 به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» معرفی شد. رویکرد قریب به 8 سال گذشته رهبر انقلاب در نامگذاری سال ها «اقتصادی» بود تا اینکه به مساله جهاد و مقاومت اقتصادی که برآیند آن «اقتصاد مقاومتی» شد، ختم شد. لزوم اقدام و عمل در ارتباط با مساله اقتصاد مقاومتی دلیل آن شد تا نام سال 95 بر این محور نامگذاری شود.

1396 «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» نام گرفت. در ادامه تاکید بر موضوع «اقتصاد مقاومتی» سال 96 هم مشابه سال 95 اقتصاد مقاومتی نام نهاده شد، اگرچه محور دوم شعار بر مساله تولید و اشتغال تاکید دارد؛ چراکه مهمترین مشکلات اقتصادی کشور طی سال های اخیر موضوع اشتغال و تولید بوده است، به همین دلیل بر مساله تولید و اشتغال با محوریت اقتصاد مقاومتی تاکید شد.

سال 1397: سال «حمایت از کالای ایرانی»

 /ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امراله مهماندوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اینجانب ازعشایر بنکوی عرب تیره ایگدر طایفه عمله ایل قشقایی هستم که از طرف پدر بزرگ خان محلی (درزمان احمد شاه قاجار) و پدر خان محلی (رضا شاه پهلوی) و خود خان محلی (محمد رضا شاه پهلوی) به جد اینجانب و پدر بزرگ اینجانب و پدراینجانب ظلم نموده اند که درنهایت به شخص اینجانب ظلم نموده اند. کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بودند که خیلی مختصر اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی حاکم بر کشور ایران احتمالا تمام توان ایشان بوده است اینجانب را با مرحوم آیت الله موسوی خمینی (امام خمینی) و کاری که می خواهد انجام دهد (انقلاب اسلامی) آشنا کردند اما ازاول انقلاب تا کمی قیل ازهم اکنون درشهرهای خنج و کلان شهر شیراز و شهرجدید صدرا بسیجی فعال بوده ام حدود بیش از دو سال داوطلبانه از طرف بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی درخط مقدم دفاع مقدس از جنوبی ترین محور مرزی کشور تا غربی ترین محورمرزی کشور در دفاع مقدس حضوری فعال داشته ام حدود یکسال به عنوان وظیفه ای که صد درصد داوطلبانه بوده از طرف کمیته انقلاب اسلامی (لشکر ۲۸ روح الله) درخط مقدم محورهای مرزی جنوب کشورحضوری فعال دردفاع مقدس داشته ام ازاول دفاع مقدس تا پایان آن چند باری تا مرز اسارت و شهادت پیش رفته ام اما جانبازی (با سه بارمجروحیت) دردفاع مقدس نصیبم شده است که دلیل عدم حضورم درسوریه برای دفاع ازحرم می باشد با این سابقه طولانی که به شرح فوق درزندگی خود فعالیت هایی برای استحکام حکومت جمهوری اسلامی ایران داشته ام حال می گویم که تمام کارهایی که دولت جمهوری اسلامی ایران می گوید برای ایثارگران درکشورایران انجام داده است تبلیغات دروغین دولتی است برای مثال اینجانب اشتغالم را در … مدیون شخص آقای … هستم نه ایثارگربودنم خیلی دوست دارم تا محلی پیدا شود تا موارد دیگری را بنویسم و منتشر شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار