فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 42 گروه گشت زنی متشکل از نیروهای یگان حفاظت و اداره کل ایام تعطیلات نوروز عرصه های طبیعی و محل اتراق گردشگران نوروزی را مورد گشت و کنترل قرار می دهند.
کد خبر: ۷۲۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 19 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ غلامرضا فتحی اظهار داشت: 12 گشت موتوری، 15 گشت خودرویی و 15 گشت پیاده در قالب گروه های چهار نفره عرصه های طبیعی را در مدت حضور مردم در طیبعت حفاظت و حراست می کنند.

وی افزود: این کشیک های نوروزی از فردا و به صورت 24 ساعته آغاز شده و تا پایان تعطیلات و خروج کامل مردم از عرصه ها ادامه دارد.

فتحی یادآور شد: با توجه به برپایی چادر در عرصه ها توسط مردم نقاط پرتراکم شناسایی شده اند و کانکس هایی برای اقامت نیروهای گشت یگان حفاظت و منابع طبیعی و حضور مداوم آنها در بین گردشگران نصب شده است.

وی اضافه کرد: در طرح گشت نورزی علاوه بر نظارت بر حفظ و حراست از عرصه ها، مواردی چون فرهنگ سازی گردشگری طبیعت به صورت چهره به چهره و توزیع بسته های فرهنگی و بروشور با محوریت حفظ و نگهداری طبیعت نیز برای گردشگران انجام می گیرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با بیان اینکه نیروی انتظامی نیز در گشت زنی های طبیعی با تیم های منابع طبیعی در تامین نیرو و حفاظت از عرصه ها همکاری دارد، تاکید کرد: این گروه ها در تمام مناطق حتی نقاط کور استقرار می یابند.

وی از عموم مردم خواست ضمن حفاظت و حراست از عرصه های طبیعی و اجتناب ازموارد آسیب زا به طبیعت از جمله قطع و شکستن شاخ و برگ درختان، روشن کردن آتش در عرصه ها تخلف های مشاهده شده را به سامانه 1504 اطلاع دهند.

تعطیلات نوروز 97 تعداد 10 الی 12 هزار چادر در 93 نقطه جمعیتی توسط گردشگران در عرصه های طبیعی دایر شد.

از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را تشکیل داده است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار