معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: تکلیف دانش آموزان این استان در ایام تعطیلات نوروزی بدون مشق و پیک خواهد بود.
کد خبر: ۷۲۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 19 March 2019

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: تکلیف دانش آموزان این استان در ایام تعطیلات نوروزی بدون مشق و پیک خواهد بود.

امیر مهردادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایام تعطیلات نوروز به کلیه مدارس ابتدایی اعلام شده بجای مشق و تکالیف درسی از دانش آموزان کارهای علمی و هنری بخواهند.
وی ادامه داد: ایام نوروز بهترین فرصت برای آشنایی دانش آموزان با کتابخوانی و هنر داستان نویسی است و معلمان در این حوزه باید از دانش آموزان تکلیف بخواهند.
معاون آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه تعطیلات نوروزی فرصتی برای تقویت فعالیت های غیر درسی نظیر مطالعه کتاب و کتابخوانی است، ادامه داد: طی سال های اخیر توزیع پیک نوروزی در مدارس ممنوع و برای تعطیلات نوروزی به مدارس استان ابلاغ شده تا فعالیت های داستان گویی، داستان نویسی و داستان خوانی را از دانش آموزان بخواهند. 
مهردادی ادامه داد: این طرح هم قدرت نویسندگی دانش آموزان را ارتقا می بخشد و هم در مطالعه کتب غیر درسی و تقویت مهارت گفتن، نوشتن و گوش دادن آنها موثر خواهد بود. 
وی با بیان اینکه پیک نوروزی به هیچ وجه توسط این سازمان تهیه نمی شود، یادآور شد: تکلیف دانش آموزان برای نوروز سرفصل های پیشنهادی معلمان به صورت کار علمی است که باید به دانش آموزان ابلاغ شود ضمن اینکه مدارس حق هیچگونه عقد قرارداد برای چاپ این سرفصل های پیشنهادی با شرکت ها را ندارند. 
وی با بیان اینکه دانش آموزان در عین حال نباید در تعطیلات نوروزی از مرور درس ها غافل شوند، اضافه کرد: این سرفصل های پیشنهادی معلمان با هدف استفاده بهینه و صحیح دانش آموزان از تعطیلات ایام نوروز از سوی معلمان به دانش آموزان ابلاغ خواهد شد. 
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ایلام گفت: بر اساس تاکید وزارت متبوع، مدیران مدارس لازم است از همکاری با موسسه ها برای تولید و فروش مجلات، کتاب و سایر موارد مشابه و یا برگزاری آزمون های مرتبط به بهانه فعالیت های نوروزی جلوگیری کنند. 
100 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند که از این تعداد 50 هزار نفر را دانش آموزان ابتدایی تشکیل می دهند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار