جنگ عیان مدیران تازه کار علیه مجری پربیننده ترین برنامه تلویزیون وارد فاز آخر شد
طبق ادعای مدیر گروه ورزش شبکه سه ؛ برنامه نود در سال 98 با ترکیب و ساختار جدیدی روی آنتن شبکه 3 خواهد رفت و به نظر می رسد متفقین علیه مجری محبوب نمی خواهند تا پایان فصل فوتبال هم دندان روی جگر بگذارند. این مدیر میانی مدعی شده که ارتقا و تلاش برای بهبود برنامه‌ها فقط مختص برنامه‌های کم مخاطب نیست و برنامه‌های پرمخاطب هم از این قاعده مستثنی نیستند! حالا بوی حذف عادل و ریزش مخاطب نود هم به مشام می رسد
کد خبر: ۷۲۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷ 18 March 2019

اختلافات عجیب و غریب فروغی مدیر جوان و تازه از راه رسیده شبکه سوم سیما، با عادل فردوسی پور مجری قدیمی بهترین برنامه این شبکه وارد فاز تازه ای شده است و به نظر می رسد بعد از انتخاب مردمی برنامه عادل به عنوان برترین برنامه کل تلویزیون ایران در جشنواره سالانه سیما، حالا موج تازه ای از اصطکاک ها در پیش است.

به گزارش تابناک ورزشی، همین یک هفته پیش بود که عادل فردوسی پور بعد از افشای تقلب برنامه ریزی شده در مکانیزم ثبت آرای مردمی علیه خود و برنامه نود، مقابل چشم مدیران ارشد سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی روی سن رفت و پس از دریافت جایزه برتر خود بالاتر از برنامه محمدرضا گلزار، پشت میکروفن و رو به حضار جملاتی طوفانی به زبان آورد که گرچه هیچگاه از او سراغ نداشتیم اما انتظارش می رفت.

شاید روی صحبت اکثر جملات وی مدیر شبکه سه بود که روی یکی از صندلی های ردیف نخست سال نشسته بود و با هر جمله کنایه آمیز مجری محبوب سیما، دوربین روی صورتش ثابت می ماند تا عکس العملی از وی ثبت کند. چهره فروغی کاملا از غوغای درونش خبر می داد اما او پاسخ خود را یک هفته بعد و از زبان مدیر گروه ورزش شبکه تحت مدیریت اش برای عادل فرستاد.

شبکه سه فردوسی پور را درسال98 از نود حذف می کند/ سناریوی جدید برای دورکردن عادل از قاب تصویر

میثم فضلعلی مدیر گروه ورزش شبکه 3 سیما امروز درباره تحولات جدید ورزشی سیما در سال 98 مطالبی را مطرح کرد که به نظر می رسد هدفی جز ارسال پیام نهایی برای عادل فردوسی پور نداشته باشد. او گفته است که قرار شده در یک پروسه زمانی، برنامه‌های شبکه ورزش ارتقا یابد و سازمان صداوسیما در نظر دارد شبکه ورزش را تقویت کند. وی افزود: ورزش مخاطبان بی‌شماری در کشور دارد و ارتقای شبکه تخصصی ورزش از این جهت بسیار بااهمیت است.

مدیر گروه ورزش شبکه 3 در ادامه درباره برنامه نود حرف های مهمی به زبان آورد که کاملا بوی کنار گذاشتن فردوسی پور از برنامه پربیننده نود را می دهد: برنامه نود در سال 98 با ترکیب و ساختار جدیدی روی آنتن شبکه 3 خواهد رفت. ارتقا و تلاش برای بهبود برنامه‌ها فقط مختص برنامه‌های کم مخاطب نیست و برنامه‌های پرمخاطب هم از این قاعده مستثنی نیستند.

مدیر گروه ورزش شبکه3 در ادامه از تکیه کلام فردوسی پور علیه خود او استفاده کرده و با کنایه می گوید: «فردوسی‌پور فرزند رسانه ملی است و با تخصصی که دارد می‌تواند در سمت‌های جدی‌تر و با دست بازتر به تکثیر برنامه‌های تخصصی ورزشی بپردازد، به طوری که ما بتوانیم برنامه‌های پرمخاطب ورزشی بیشتری داشته باشیم.» به خوبی مشهود است که درنظر گرفتن «سمت های جدی تر» به معنی دور کردن او از قاب تصویر و سد ارتباط مستقیم او با مخاطبان است. 

Image result for ‫فردوسی پور‬‎

این پروسه در حالی پی گرفته می شود که مدیران رده بالای سازمان صداوسیما که با هجوم رسانه های پرتعداد فارسی زبان خارج از مرزها، با معضل ریزش مخاطب دست و پنجه نرم می کنند، در قبال این تحرکات سکوت اختیار کرده و موضع خود را مشخص نمی کنند. هر چند پیشنهاد قائم مقامی یک شبکه دیگر به فردوسی پور نشان دهنده همراهی آنها با این تغییرات است و آنها ناگفته بر جدایی عادل از نود مهر تایید زده اند. از سویی اعطای جایزه به فردوسی پور از سوی هیات داوران جشنواره سیما نشان دهنده نظر مثبت آنها به تداوم برنامه با اجرای عادل بود و از سویی دیگر به یک مدیر تازه کار میدان داده اند که بجای رفع نقاط ضعف پرتعداد شبکه سه که در یکی دوسال اخیر افزایش هم داشته است، روی معدود برنامه های محبوب شبکه تاثیر منفی بگذارد و ذهن و انرژی مجری فعال و خلاقش را درگیر کرده و در نهایت نود را هم به سطح یک برنامه عادی تنزل دهد.

در این میان گفته می شود گزینه جایگزینی عادل هم مشخص شده است و شاگرد خود او بعد از طی کردن یک دوره چندماهه در اغلب برنامه های گزارش ورزشی تلویزیون، روی صندلی استاد خواهد نشست. محمدحسین میثاقی مهره مدنظر فروغی و رفقایش برای این تعویض دقیقه 90 است. گزینه ای که انگیزه و ایده های جدید لازم برای پر کردن خلاء معروف ترین چهره سیمای دولتی ایران را دارد اما مشخص نیست آیا می تواند دل مخاطبان را برای نشستن تا پاسی از شب های دوشنبه برباید یا اینکه این ریسک سنگین صداوسما، ضربه ای مهلک به بزرگترین سرمایه معنوی اش می زند.

نویسنده: مجید کوهستانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار