وضعیت شکننده تداوم خواهد یافت؛
عادل فردوسی‌پور، محبوب‌ترین چهره تلویزیون در نزد افکارعمومی محسوب می‌شود و مدیران رسانه ملی نمی خواهند این سرمایه‌شان را به سادگی از دست بدهند و در زمان دولت احمدی‌نژاد نیز با وجود فشارهای بسیار گسترده دولتی، مدیران وقت زیر بار تغییر فردوسی‌پور نرفتند؛ چه رسد امروز که اساساً بحث فشار دولتی نیست و بحث فرادولتی است.
کد خبر: ۷۲۶۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ 17 March 2019

با وجود سلسله گمانه‌زنی‌های منتشره درباره قطعیت تغییرات در شبکه سوم سیما و کوچ عادل فردوسی‌پور به یکی دیگر از شبکه‌های تلویزیون و یا تغییر علی فروغی مدیر پرحاشیه شبکه سوم سیما، شواهد حکایت از آن دارد که هیچ‌ یک از این اتفاقات رخ نخواهد داد و نه تهیه کننده و مجری نود تغییر خواهد کرد و نه مدیران بالادستی بنایی بر تغییر مدیریت شبکه سوم سیما دارند و وضع به همین منوال پیش خواهد رفت.

به گزارش «تابناک»؛ ویژه‌نامه جام جهانی 2018 فوتبال در تیر 1396، نخستین نشانه‌های اختلاف عادل فردوسی پور و علی فروغی، مدیر کم‌تجربه شبکه سوم سیما عیان شد و فردوسی‌پور حتی در یک برنامه در اعتراض به حذف مهمانان گرانقیمتش برای ساعتی روی صندلی مجری حاضر نشد و در نهایت با وساطت این برنامه به پایان رسید. تنش بعد در مهر 1396 رخ داد؛ زمانی که این بار تداخل یک مسابقه فوتبال با برنامه نود، منجر به عدم پخش به موقع این برنامه، اعتراض فردوسی‌پور و تعطیلی چندهفته‌ای نود با هدف تنبیه فردوسی‌پور توسط فروغی شد.

فشار افکارعمومی و جمع‌بندی مدیران ارشد صداوسیما منجر به ازسرگیری فعالیت برنامه نود شد اما در ادامه اتفاقات عجیب دیگری رخ داد که آخرین آنها، تقلب در آرای مردمی به نفع برنامه «برنده باش» و به ضرر برنامه «نود» به عنوان مدعی اصلی بهترین برنامه تلویزیون بود. در این شرایط وقتی ماجرا لو رفت و افشاگری وزیر ارتباطات، ماجرا را پیچیده کرد، در نهایت این عادل فردوسی پور بود که روی صحنه رفت و از بسیاری چهره‌ها به جز مدیر شبکه سوم سیما تشکر کرد؛ وضعیتی که نشان می‌دهد روابط میان فردوسی پور و فروغی عادی نیست.

نه فردوسی پور از شبکه سه تلویزیون می‌رود، نه مدیر شبکه تغییر می‌کند

در این شرایط، پس از اهدای جایزه بهترین برنامه تلویزیون به عادل فردوسی‌پور، سلسله خبرهایی منتشر شد که از تغییر عادل فردوسی‌پور و جانشین محمدحسین میثاقیان به جای فردوسی‌پور سخن به میان آمده بود. بر اساس این گمانه‌زنی‌‌ها، عادل فردوسی‌پور به شبکه پنجم سیما می‌رود و برنامه خودش را آنجا راه‌اندازی می‌کند اما در مقابل خبرهای دیگری نیز بود که روایت دیگری داشت. بر اساس گروه دیگری از این زمزمه‌ها، عادل فردوسی‌پور باقی خواهد ماند و مدیریت ارشد صداوسیما برای رفع مناقشات، دست به تغییر یا جابجایی مدیریت شبکه سه خواهد زد.

بیشتر بخوانید

پیگیری‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که هیچ یک از این گزاره دست‌کم در شرایط کنونی مطرح نیست و هیچ تغییری در شبکه سوم دست‌کم در کوتاه مدت رخ نخواهد داد. عادل فردوسی‌پور محبوب‌ترین چهره تلویزیون در نزد افکارعمومی محسوب می‌شود و مدیران رسانه ملی قصد ندارد این سرمایه‌شان را به سادگی از دست بدهند و در زمان دولت احمدی‌نژاد نیز با وجود فشارهای بسیار گسترده دولتی، مدیران وقت زیر بار تغییر فردوسی‌پور نرفتند؛ چه رسد امروز که اساساً بحث فشار دولتی نیست و بحث فرادولتی است.

بیشتر بخوانید

علی فروغی نیز که به همراه گروهی مدیریت شماری از شبکه‌ها را در اختیار گرفت، به نماد استفاده از چنین چهره‌هایی در پست‌های حساس صداوسیما تبدل شده و از عقبه لازم برخوردار است که دست‌کم در کوتاه مدت خبری از تغییرش نباشد. شاید تغییر مدیر شبکه دوم سیما به مراتب ساده‌تر از تغییر فروغی باشد و به همین دلیل بعید به نظر می‌رسد شاهد کوچک‌ترین تغییری در این عرصه نیز باشیم. بدین ترتیب وضعیت شکننده کنونی تداوم خواهد یافت.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار