مدیر کمیته امداد استان ایلام؛
مدیر کمیته امداد استان ایلام گفت: از مجموع زکات جمع آوری شده در استان 82درصد سهم فقرا و 18درصد نیز برای اجرای فعالیت های عمرانی هزینه شده است.
کد خبر: ۷۲۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 17 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ ضیاء رضایی مدیر کمیته امداد استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت :رسانه‌ها به عنوان مددکار، همواره همکار و همراه کمیته امداد امام(ره) در راستای ارائه خدمات به مددجویان بوده که نقش رسانه‌ها در این بین به خوبی مشخص است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت : ۲۹ هزار ۳۵۳خانوار در استان تحت حمایت خدمات کمیته امداد هستند.

وی افزود: ۴۳ هزار ۵۷۰ شغل در چهل سال گذشته با سرمایه گذاری ۳۰۰میلیارد تومان توسط کمیته امداد در استان ایلام ایجاد شده که 14 هزار خانوارتحت پوشش کمیته امداد در استان به توانمندی و خودکفایی رسیده اند.

 رضایی یادآور شد:کمیته امداد در ۴ سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغال شناخته شده است.


وی افزود: 321 نخبه علمی ،فرهنگی و قرآنی مورد حمایت کمیته امداد استان هستند که این افتخار بزرگی برای از نهاد می باشد.

مدیرکل کمیته امداد تعداد مددجویان استان را بیش از ۷۲ هزار نفر دانست و اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی، از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون ۸ هزار و ۵۰۰ خانواده به تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اضافه شده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رضایی ادامه داد: در ده ماهه اول سال‌جاری ۱۹ میلیارد ریال صدقه جمع آوری شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۱۵ درصد تحقق داشته که ضریب نفوس در بین خانواده رتبه اول کشور داشته است.

وی یادآور شد: ۳ هزار ۱۲۴ یتیم زیر ۱۸ سال در استان ایلام تحت حمایت حامیان و خیرین قرار دارند که ۷۰ درصد حامیان غیر بومی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: تا کنون ۲ هزار و ۲۱۷ شغل با اعتبار۴۶۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی و قرض‌الحسنه به ازای هر نفر اشتغال‌زایی ۲۸ میلیون ریال برای مددجویان فاقد شغل استان ایلام ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۷۰ نوعروس با مساعدت کمیته امداد راهی خانه بخت شده‌اند به طوری که هم اکنون هیچ نوعروسی در نوبت دریافت وام قرض‌الحسنه یا جهیزیه وجود ندارد.

وی به خدمات مسکن اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار ۲۳۲ مسکن با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان شامل ساخت، خرید، تعمیر و … در استان انجام شده است.

رضایی بیان کرد: مردم نیکوکار استان امسال با مشارکت در جشن نیکوکاری تاکنون ۴۸ میلیارد ریال به نیازمندان و محرومان استان مساعدت کردند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار