معاون سیاسی استاندار ؛
امروز بزرگان ،شیوخ ، سادات وهمه مردم دشت عباس به استقبال مسئولان استانی ونماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آمدند تا در افتتاح بخشداری دشت عباس سهیم باشند. امروز در دشت عباس شور وشعف خاصی حاکم بود ،شاید باورش برای همگان سخت باشد ولی موج خوشحالی در چهره تک تک آنها موج میزد به طوری که قبل از افتتاح ساختمان بسیاری از آنها با زبان محلی خود (عربی ) در قالب اشعار از مسئولان تشکر کردند .
کد خبر: ۷۲۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ 16 March 2019

 تابناک ایلام مجتبی کاور:: ایستگاه صلواتی (دشت عباس) نامی آشنا ،قدمگاه شهدا وسرزمینی مقدس است  که متعلق به همه مردم ایران است چرا که در دوران دفاع مقدس از همه کشور به این نقطه آمدند تا از آب ،خاک وکیان ایران اسلامی در مقابل دشمن تا دندان مسلح دفاع کنند تا ذره ای از خاک این کشور به دست بیگانگان نیفتد .
 
سالها از آن روزگار می گذرد وامروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی وتلاش مسئولان شاهد توسعه ، آبادانی واز همه مهمترتبدیل شدن این دهستان به بخش هستیم ودرواقع ایجاد بخشداری در دشت عباس که از مطالبات وخواسته های بحق مردم سختکوش این دیار بود به لطف دولتمردان تدبیر امید وتلاش همه جانبه مسئولان گذشته وکنونی ووعده علوی وزیر اطلاعات در سفر به این دهستان به مردم ،  این امر محقق شد تا امید به توسعه واز طرفی شکوفایی منطقه با ایجاد این بخشداری بیشتر شود .

امروز بزرگان ،شیوخ ، سادات وهمه مردم  دشت عباس به استقبال مسئولان استانی ونماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آمدند تا در افتتاح بخشداری دشت عباس سهیم باشند امروز در دشت عباس شور وشعف خاصی حاکم بود ،شاید باورش برای همگان سخت باشد ولی موج خوشحالی در چهره تک تک آنها موج میزد به طوری که قبل از افتتاح ساختمان بسیاری از آنها با زبان محلی خود (عربی ) در قالب اشعار از مسئولان تشکر کردند.

بخشداری دشت عباس هدیه دولت تدبیر وامید به مردم این بخش است

 معاون سیاسی استاندار ایلام در آئین افتتاح بخشداری دشت عباس  گفت : دهلران نقطه جغرافیایی متفاوتی در استان وحتی کشور است ودرواقع شهرستان دهلران مشهد شهدا است.

محمد نوذری گفت : مردم وعشایر دهلران ودشت عباس مرزداران بسیار خوبی هستند چرا که در دوران دفاع مقدس از فرهنگ ، تاریخ وناموس یک ملت در مقابل دشمن دفاع کردند.

 وی اظهار داشت : خوشبختانه در دولت تدبیرو امید بحث ارتقای دهستان دشت عباس به بخش به صورت جدی از طرف استاندار ایلام پیگیری شد که این مهم با همراهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در هئیت دولت محقق شد.

نوذری گفت : بخشداری دشت عباس هدیه دولت در جهت زمینه سازی برای توسعه بیش از پیش این منطقه است وباید تلاش کرد ادارات در این بخش استقرار پیدا کنند .

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام به ظرفیت های نفت ، گاز ، آب  ،خاک ، کشاورزی ، آثار تاریخی و گردشگری دشت عباس اشاره کرد و گفت :دشت عباس با این ظرفیت ها بستر لازم برای اشتغال در همه حوزه ها و بویژه کشاورزی و توسعه در این مسیر را دارد ودر این راستا باید بیشتر تلاش کرد تا در آینده این بخش  به شهرستان ارتقا پیدا کند .

وی به مرز چیلات و نقش آن در توسعه شهرستان اشاره و گفت: مکاتبات و پیگیری ها با وزارت کشور و وزارت خارجه همچنان ادامه دارد و در سفر عراقچی به استان نیز پیگیری شد و تلاش می شود که این مرز در آینده ی نزدیک  گشایش یابد

ایجاد بخشداری یکی از مطالبات بحق مردم دشت عباس بود

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مراسم معرفی بخشدار دشت عباس و ارتقا این دهستان به بخش گفت : ایجاد بخشداری یکی از مطالبات بحق مردم دشت عباس بود که خوشبختانه این خواسته به حق در دولت تدبیر وامید محقق شد.

شادمهر کاظم زاده اظهار داشت : برای ارتقای دهستان دشت عباس تلاش ها وپیگیرهای زیادی از گذشته تا کنون شده بود که خوشبختانه با پیگیری استاندار ایلام وتلاش بنده به عنوان نماینده مردم  وتصویب هئیت دولت در خصوص ارتقا به بخش این امر محقق شد واز همه کسانی که تلاش کردند تا این دهستان به بخش تبدیل شود تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه اقدمات بسیار خوبی در دشت عباس صورت گرفته است گفت : در ابتدای ورود به مجلس در نطق اول خود تمام خواسته ها ومطالبات بحق مردم حوزه انتخابیه را بیان کردم که امروز آنها در حال محقق شدن هستند ونمونه آنها شروع ان جی ال و پتروشمی دهلران، تکمیل سد سیکان، اتمام هفت دهنه تونل در مسیر کبیرکوه و پیشرفت 90 درصدی تونل کبیرکوه و چهارخطه کردن محور دهلران به اندیمشک است که همه آنها نوید بخش سرعت در توسعه و بهره گیری از همه ظرفیت ها برای تسریع در ورند توسعه حوزه جنوبی استان ایلام هستند.

وی اظهار داشت : امروز وجود پتانسیل های عظیم نفت ، گاز ، آب  وخاک در دشت عباس نشان از توسعه یافتگی این بخش است که با ایجاد بخشداری واستقرار ادارات در این بخش می تواند نوید بخش توسعه بیشتر منطقه شود.

وی با اشاره به اینکه در همه مسائل استفاده از بهره وری وحداکثر ظرفیت به عنوان یک نکته مهم باید مورد توجه قرار بگیرد گفت : گرچه بنده مسئولیت مستقیم در انتخاب مدیر ندارم ولی به عنوان واقعیت گاهی هم پیشنهاد می دهم.

در خصوص بخشداری دشت عباس بسیار تلاش کردم که از نیروهای کارآمند  بومی منطقه به عنوان بخشدار استفاده شود اما به خاطر بخشنامه وزارت کشورامکان استفاده نیروی غیر وزارت کشوری وجود نداشت ،ولی یک فرد با تجربه به عنوان بخشدار انتخاب شده است.

به گزارش تابناک : دهستان دشت عباس با 11 هزار نفر جمعیت و 2 دهستان و 30 روستا در دولت تدبیر و امید با همت مسئولان به بخش ارتقا یافت وبا حکم استاندار ایلام  ، محمدعلی کرمی بعنوان نخستین سرپرست بخشدار این بخش معرفی شد.

لازم به ذکر است ،کرمی سابقه چهار سال بخشدار مرکزی دهلران را در کارنامه خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار