مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: شهرستان دهلران پس از بررسی کارشناسی و میدانی ، به عنوان طرح آزمایشی (پایلوت) نسخه نویسی الکترونیک در استان ایلام انتخاب شد.
کد خبر: ۷۲۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱ 14 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین رحیمی  اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیک بصورت پایلوت در استان کرمان آغاز شد و پس از رفع اشکالات بصورت آزمایشی در یک شهرستان در کل استان های کشور اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح بیمار با مراجعه به پزشک و ارائه کد ملی کلیه داروها و خدمات درمانی مورد نیاز را از طریق سیستم دریافت می کند.

وی یادآور شد: صرفه جویی در مصرف کاغذ، عدم نیاز به چاپ دفترچه و هزینه چاپ، تشکیل پرونده الکترونیکی برای بیماران، پرهیز از مصرف بی رویه دارو، انجام رسیدگی به صورت الکترونیکی و عدم نیاز به بایگانی اسناد مربوطه، شفافیت هزینه های سلامت بیمه شدگان از مزایای ارجای این طرح است.

رحیمی یادآور شد: پس از موفقیت این طرح و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، این طرح در سال آینده در سایر شهرستان های ایلام اجرا می شود.

وی از دیگر طرح های قابل اجرا حوزه بیمه سلامت در استان ایلام را طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری عنوان کرد و گفت: در این طرح بیمارستان های طرف قرارداد، پرونده بیماران را بصورت الکترونیکی برای ادارات کل بیمه سلامت ارسال و رسیدگی نیز به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

رحیمی مزایای طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری را، رسیدگی کنترل خودکار قواعد بیمه گری، تعرفه سالانه، محاسبات فرانشیز، ارائه انواع گزارشات تحلیلی و تسریع در پرداخت پرونده های بیمارستانی عنوان کرد.

341 هزار نفر از جمعیت 580 هزار نفری ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار