شب گذشته مجموعه رسانه ها و شبکه های محدود اجتماعی وابسته به استاندار ایلام در اقدامی عجولانه وبر مبنای یک تحلیل کاملا غیر واقع و نادرست ،خبری را تحت عنوان "عیدی دولت به مردم بخش هلیلان و آسمان آباد " به مضمون ارتقای این مناطق منتشر نمودند .
کد خبر: ۷۲۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 13 March 2019

تابناک ایلام ::در یکی دو سال اخیر و همزمان با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید در استان ایلام ،مجموعه  رفتارهایی را از سوی برخی نزدیکان ومنصوبین مدیر ارشد استان شاهدیم که با وجود برخی شعارها در محافل ومجالس رسمی در خصوص تلاش برای توسعه استان ،عملا با توسعه ،پیشرفت ورفع مشکلات مردم استان در تقابل است.

یارگیری از بین سیاسیون ورسانه ها و استفاده از بستر شبکه های اجتماعی در راستای بزرگنمایی برخی اقدامات  مسئولین استان ،مصادره اقدامات وتلاش های دیگر ارکان قدرت به نام خود وکمرنگ جلوه نشان دادن تاثیرگذاری دیگر مولفه های قدرت درمدیریت استان وتخریب وتضعیف چهره ها وشخصیتهای سیاسی و اجتماعی از این دست رفتارهایی است که کم وبیش شاهد آن بوده ایم.

به واقع باید گفت ؛ اگر چنین رفتارهایی در بی اطلاعی استاندار صورت می پذیرد یک مصیبت بزرگ برای مدیریت استان  به حساب آمده واگر هم با اطلاع و مشورت با ایشان دنبال می شود ،بازهم برای شخص مدیر ارشد استان والبته مردم استان مصیبت گرانتری تلقی می شود ،چرا با این وصف اینگونه برداشت می شودکه مدیران استان به جای جهد وتمرکز بر رفع مشکلات استان ،آگاهانه یا ناآگاهانه عزم خود رابر نادیده انگاشتن منافع مردم و فدا نمودن این منافع در پای اهداف مغرضانه شخصی متمرکز کرده اند.

درحالی که همه مجموعه مدیریت و ارکان قدرت در استان اعم از استاندار ،نمایندگان و دیگر افراد تاثیر گذار بایستی دوشادوش هم در رفع مشکلات وتنگناهای مردم همت ورزیده و باحضور در کنار همدیگر، نقصانها وخلاءها را پوشش دهند ،اما مع الاسف شاهدیم که برخی حواشی مترتب بر اطرافیان مسئولین استان، عملا آنان را  از مدار خدمت رسانی خارج وتمام تلاش خود رابر خنثی نمودن همدیگر وتحت شعاع قرار دادن اقدامات موثر به حال مردم استان معطوف نموده اند.

شب گذشته مجموعه رسانه ها و شبکه های محدود اجتماعی وابسته به استاندار ایلام ،در اقدامی عجولانه وبر مبنای یک تحلیل کاملا نادرست ،خبری را تحت عنوان "عیدی دولت به مردم بخش هلیلان و آسمان آباد " به مضمون ارتقای این مناطق منتشر نمودند .

هرچند این ارتقا حق مردم این مناطق به حساب می آید و باید دست هر فردی که کمترین تاثیری در تحقق این امر راداشته است بوسید،دراین اطلاع رسانی نکته مهمی کاملا خودنمایی می کرد واین نکته هم نادیده گرفتن زحمات دیگر افراد موثر در شکل گیری این پرونده در وزارت کشور ،مخصوصا نمایندگان حوزه شمالی استان و قرار دادن این اقدام کاملا غیر واقع در سبد اقدامات استاندار ایلام بود.

چرا که هر فردی که کمترین اطلاعاتی از شیوه تشکیل پرونده این ارتقاء دارد ،هرگز تلاش های آقای دکتر میرزایی ودکتر امینی در این زمینه و مخصوصا حضور دکتر جلالی مدیرکل تقسمیات کشوری وزارت کشور واصرار نماینده مردم بر ضرورت تحقق این مطالبه را فراموش نخواهدکرد.

البته دستپاچگی این تیم در انتشار خبر یک رویداد ابتر و تلاش برای مصادره یک اقدام ناقص را می توان در راستای تحت شعاع قرار دادن اقدام اخیر نماینده استان در پیگیری وبه سرانجام رسانیدن طرح بزرگ سد چناره و نشست امروز وی با مردم شهرستان چرداول تحلیل وتفسیر کرد که قطعا دستان پر نماینده و اعلام خبرهای خیلی امیدوارکننده در جلسه امروز را می توان یک رودست بزرگ به تیم تخریب گر قلمداد نمود.

ازاینرو ضرورت داشت که این تیم اگر در عزم واراده خود برای خدمت رسانی به مردم محروم منطقه جدیت داشته ورضایتمندی مردم در صدر اهداف آنان قرار دارد با انتشار خبر عیدی به مردم که کمتر از دوازده ساعت اعتبار داشت ،احساسات مردم رابه سخره نگیرند .

امروز صبح و به دنبال پیگیری صحت وسقم این ادعا ،دکتر جلالی در گفتگو با همکار ما گفت: پرونده ارتقاء مناطق هلیلان وآسمان آباد کماکان با ایرادات جدی مواجهه است .

جلالی با اشاره به روند مراحل ارتقاء افزود: پرونده این مناطق پس از رفع ایرادات و تامین شرایط ارتقاء ،ابتدا بایستی در کمیسیون وزارت کشور مطرح وپس از تصویب در دولت بطرح وبه تصویب نهایی برسد.

جلالی ادامه داد: مدتهاست پرونده این مناطق برای طرح در کمیسون وزارت کشور با مشکلات جدی روبروست وعلیرغم ابلاغ به استانداری ایلام کماکان اقدامی در رفع این مشکلات به عمل نیامده است.

وی بیان داشت : تا زمانی که مشکلات موجود از سوی استانداری ایلام مرتفع نشود امکان طرح این موضوع در کمیسیون وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال آتی در گفتگو با مقام عالی وزارت بتواند موافقت ضمنی ایشان در خصوص نادیده گرفتن ایرادات جدی را جلب نماید.

مخلص کلام اینکه ؛بهتر بود تیم رسانه ای و البته کانون حرکات عوامفریبانه و تفرقه افکنانه استان،قدری با طمانینه ،تحقیق و تفحص والبته خویشتنداری بیشتر به تهیه و انتشار این خبر مبادرت می ورزیدند ،چرا که درآستانه سال نو که مردم باهزاران مشکل دست وپنجه نرم می کنند ،دادن عیدی خلاف واقع نه تنها دردی را  از دردهای مردم نمی کاهد، بلکه بازی با احساسات پاک مردم شریف این مناطق، ریشخند به آنان و به استهزا گرفتن احساسات پاک ونجابت بیش از حد تصور مردم این سامان قلمداد می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
وواقعا دست آقا ی میرزایی درد نکنه بخاطر تمام پیگیری ها و تلاشهاشون برای استان... کاش بقیه هم بجای تلاش برای تخریب ایشون وقت و تلاششون رو برای ارتقای استان بزارن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
میرزایی بازم ثابت کردند ک چقدر منافع استان براشون مهمه و چقدر تلاش میکنن برای استان
شهروند
|
Germany
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
با سلام وتشکر از نمایندگان محترم جناب دکتر امینی و جناب دکتر میرزایی در پیگیری های موضوع مورد نظر و موارد مشابه وجایگاه قانونی استاندار محترم در محرومیت زدایی متاسفانه مشاور ایشان فرهادی بابادی وپیاده نظام های تحت امر ایشان مشاورین بی تجربه که فقط قدرت وخدمت را در باند وباند بازی ونظرات سطح پایین حزبی میبینند هر از چند گاهی با شنیدن یک خبر عجولانه به پخش و موج سواری از آن نه به نفع مردم بلکه به ارزوی آمال دست نیافته خود میپردازند واصل کار و خدمت را در هاله ای از تفکر کوته بینانه خود خراب میکنند و سعی در تقابل استاندار محترم ونمایندگان استان را دارند که قطعا به ضرر مردم محروم استان در خاتمه میباشد به نظرم استاندار محترم باید در رفع نقص این پیاده نظام تجدید نظر واز مشاوران کارا با تجربه و جوانی استفاده کند که منافع مردم را برمنافع شخصی وگروهی ترجیح دهند وبجای موج سواری به فکر رفع محرومیت مردم باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار