کد خبر: ۷۲۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 13 March 2019

عروسک گردان جناب خان درباره شکستگی دست خود هنگام تولید برنامه نوروزی «خندوانه» و عروسک‌گردانی جناب خان گفت.

 مهدی برقعی یکی از عروسک‌گردان‌های برنامه «خندوانه» و عروسک جناب خان در حالی که مشغول تصویربرداری این برنامه برای نوروز ۹۸ بودند، از ناحیه دست دچار شکستگی شد و طبق توصیه پزشک دستش را گچ گرفت.

حادثه برای عروسک‌گردان «جناب خان» +عکس

«مهدی برقعی» عروسک‌گردان عروسک «جناب خان» در برنامه «خندوانه» درباره سانحه‌ای که از ناحیه دست برای وی حین ضبط این برنامه اتفاق افتاد، گفت: در برنامه خندوانه برای عروسک‌گردانی جناب خان چاله‌ای با ارتفاع یک و نیم متر را تعبیه کردند که اتفاقا بسیار هم استاندارد است. این چاله برای این تعبیه شده که ما بتوانیم برای عروسک گردانی خودمان را پشت تماشاچی‌ها مخفی کنیم.

وی ادامه داد: من همیشه و در این چهار سال مواظب بودم که اتفاقی برایم نیفتد چراکه این چاله بسیار عمیق است. از طرفی برای عروسک‌گردانی مونیتور داریم که فینال کار را در آن بینیم. دو شب پیش لحظه‌ای که آمدم به سمت چاله بروم و بپرم پایین، یک دفعه پایم به کابل مونیتور گیر کرد و با سینه و دست به لب چاله که دور آن را هم آهن کشی کردند، برخورد کردم. هم دستم آسیب دید و مو برداشت و هم قفسه سینه‌ام دچار سانحه شد.

این عروسک‌گردان در ادامه با بیان اینکه گروه تولید و رامبد جوان اصرار کردند که همین الان برای معالجه به بیمارستان برویم، افزود: همه گروه بالاخص رامبد جوان آمدند و گفتند که بریم بیمارستان، اما گفتم نه می‌توانم تحمل کنم و ادامه می‌دهم. اما آن لحظه متوجه شدت ضربه نشدم و وقتی به بیمارستان رفتم فقط دستم را نشان دادم و شب گذشته متوجه درد در قفسه سینه‌ام شدم که باید باز هم به پزشک مراجعه کنم.

وی در ادامه نیز بیان داشت: تجهیزات ایمنی کار روی اصول حرفه‌ای عروسک‌گردانی است و چهار سال است که هیچ اتفاقی نیفتاده و این اشتباه و بی احتیاطی از جانب خودم بود.

حادثه برای عروسک‌گردان «جناب خان» +عکس

برقعی در پاسخ به این سوال که با شرایط موجود چطور قادر به عروسک‌گردانی جناب خان خواهید بود، گفت: دوستان در این برنامه گفتند جایگزین کردن عروسک‌گردان دیگر سخت است، یا نباید کلا جناب خان در برنامه‌های بعدی باشد و تو به استراحت بپردازی و یا اینکه خودت صفر تا صد حضور داشته باشی. من هم گفتم خودم باید این کار را به انجام برسانم و ماندم و ادامه کار را به سختی ضبط می‌کنیم.

وی در ادامه بیان داشت:، اما به خاطر اینکه آتلی که گرفتم گچی و سنگین است یک نفر کمکم می‌کند چراکه نمی‌توانم با دست سنگین سر و بدن عروسک را نگه دارم. شانه‌های جناب‌خان که می‌لرزد روی دست من است و جالب اینکه روی همان دستی است که آسیب دیده است.

عروسک گردان جناب خان با اشاره به علاقه شخصی خود به این عروسک نیز گفت: خودم خیلی دوست داشتم که حتما بمانم و خودم عروسکم را بازی دهم چراکه نمی‌توانم بچه‌ام را به دست کسی دیگر بسپرم و با تمام وجود هر چقدر هم که سخت باشد این کار را انجام می‌دهم.

این عروسک گردان در ادامه افزود: شرایط سختی است، اما زمانیکه نتیجه کار را می‌بینم دردم ساکت می‌شود و انرژی که مردم به من می‌دهند برایم لذت بخش است. برای نوروز ۵ ضبط دیگر داریم و قرار شده تا همین تعداد را سریع‌تر انجام دهیم و درد را تحمل می‌کنم و بعد از تصویربرداری نوروزی اقدامات لازم پزشکی را انجام خواهم داد.

 طراح و مجری این برنامه رامبد جوان و تهیه کنندگی آن به عهده علی احمدی است. همچنین محمد بحرانی، حامد ذبیحی، مهدی برقعی و امیر سلطان احمدی گروه عروسکی جناب خان را تشکیل می‌دهند./ع

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار