جوان مخترع بسیجی در ایلام، با طراحی و ساخت سیستم ضد سرقت خودرو، دست به یک عمل ابتکاری زده است.
کد خبر: ۷۲۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 13 March 2019

به گزارش تابناک ایلام، سرقت خودرو به یکی از دغدغه‌های پلیس، مردم و حتی خودرو سازان تبدیل شده است. این روزها نیز سارقان برای سرقت خودروها جدیدترین ترفندها را بلد شده‌اند.

طبق آمار موجود، هر ساعت 6 دستگاه خودرو در کشورمان به سرقت می‌رود. این مشکل به صاحبان خودور محدود نمی‌شود و علاوه بر تحمیل زیان‌های مالی به کشور، مشکلاتی را برای نیروی پلیس، شرکت‌های بیمه و دستگاه قضایی ایجاد کرده است.

با توجه به ضعف خودروهای داخلی در برابر سارقان، مهم‌ترین مسئله در بحث امنیت خودرو «پیشگیری» است. با آگاهی از روش‌های سارقان برای دزدیدن خودرو می‌توان تا حدی خطر سرقت را کاهش داد، اما سارقان خودرو همیشه یک قدم جلوتر از صاحبان خودروها و پلیس هستند. استفاده از وسایل کمکی مانند دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، ایموبلایزر و سوئیچ مخفی تا حدی سرعت عمل سارقان را کم می‌کند ولی به هیچ وجه نمی‌تواند مانع از ربوده شدن خودرو شود.

اما «رضا ذلیخایی گیلانی» جوان بسیجی اهل ایلام با اختراع تازه خود امید تازه‌ای را برای ضد سرقت شدن خودروها ایجاد کرده که شاید با پیاده‌سازی آن بر خودروهای داخلی دیگر شاهد سرقت آنان نباشیم.

این مخترع بسیجی در مصاحبه با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این طرح برخلاف سایر دزدگیرها و سیستم‌های امنیتی درون موتور قرار دارد که دسترسی به آن دشوار است و باعث افزایش امنیت خودرو و جلوگیری از سرقت خواهد شد.

وی افزود: این سیستم دارای دو قسمت الکترونیکی و یک قیمت مکانیکی بوده که هر سه قسمت همزمان سه عمل قفل شدن فلایویل، قطع برق باتری و قطع برق پمپ بنزین را انجام می‌دهند.

این مخترع بسیجی تصریح کرد: اختراعات زیادی در زمینه‌های مختلف کشاورزی، پزشکی انجام داده‌ام ولی مهمترین اختراع که در جشنواره‌های مختلف کشوری نیز تایید شده همین اختراع سیستم ضد سرقت خودرو بوده است.

گیلانی اظهار داشت: به منظور تامین درآمد اختراعات مجبوریم از جیب خودمان هزینه کنیم اما با حمایت بسیج علمی پژوهشی استان که با وام بلاعوض 3 میلیون تومان از ما حمایت کرد، بخشی از این هزینه‌ها نیز تامین شد./ع

 

 

فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار