یک قاضی دادگاه کیفری 2 شهرستان آبدانان بجای صدور حکم حبس، مجرمان را به ارایه خدمات عمومی به مردم و نیازمندان محکوم می کند.
کد خبر: ۷۲۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 13 March 2019

 به گزارش تابناک ایلام، اقدام این قاضی جوان در شهرستان آبدانان با بازتاب مناسب و موثر بین اقشار مختلف مردم به خصوص مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) همراه شده است. 

این قاضی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه هدف از اعمال مجازات ایجاد نظم عمومی، پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگسازی بوده و در قانون بخشی به عنوان مجازاتهای جایگزین حبس آمده به همین خاطر در خصوص برخی جرائم ارتکابی برای اصلاح فرد و در راستای بازپذیری و بازاجتماعی کردن فرد مجرم از این ارفاق استفاده می کند. 

کامران رومیانی افزود: در مدت یکسال گذشته تاکنون در مجموع حدود 400 حکم جایگزین برای مجرمانی که به حبس محکوم بوده اند صادر و به مجازاتهای جایگزین حبس ملزم شده اند. 

وی ادامه داد: عمده ترین مجرمانی که مجازات های جایگزین حبس برای آنان اعمال شده در زمینه هایی از جمله بی احتیاطی در امر رانندگی منتهی به صدمه بدنی یا فوت، تخریب عمدی و تصرف عدوانی، توهین، تهدید، سرقت و غیره بوده اند. 

وی اظهار کرد: مجازات هایی که به عنوان جایگزین حبس برای مجرمان در این مدت صادر شده در زمینه های مختلف از جمله مشارکت در طرح های خدمات عمومی نظیر پاکسازی محیط زیست، ایجاد آبشخور در اراضی ملی، کاشت درخت، انتقال تانکرهای آب به اراضی فاقد آب، فعالیت در شهرداری، بنایی بوده است. 

رومیانی انجام نظافت در محیط شهری، نقاشی منازل مسکونی نیازمندان، مشارکت در طرح های مردمی کمیته امداد و بهزیستی، حضور در نماز جمعه و فعالیت در پایگاه های بسیج، مطالعه کتاب به تناسب نوع جرم و حضور در کلاس های روانشناسی نظیر آموزش کنترل خشم را از دیگر مجازاتهای جایگزین حبس عنوان کرد که توسط وی صادر شده است. 

وی با ذکر اینکه این احکام بطور عمده مورد استقبال مجرمان واقع شده، افزود: این احکام با هدف تشویق به مشارکت در خدمات دهی به عموم مردم و مددجویان دستگاه های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی صادر و اعلام می شود. 

*** تقدیر رئیس اداره بهزیستی آبدانان از اقدام مثبت قاضی این شهرستان 
رئیس اداره بهزیستی آبدانان نیز از اقدام قاضی این شهرستان در صورت احکام جایگزین حبس در جهت خدمات دهی به نیازمندان این شهرستان تقدیر کرد. 

محمد صبوری افزود: تاکنون در 2مرحله اجرای حکم این قاضی مبالغی به حساب مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی از سوی مجرمان واریز شده که برای خدمات دهی به نیازمندان هزینه خواهد شد. 

وی با تقدیر از اقدام ارزشمند این قاضی خواستار توسعه این نگرش شد و گفت: بی شک حکم این قاضی موجب تشویق بیشتر افراد برای حمایت از مددجویان زیر پوشش خواهد شد. 

به گفته وی، با توجه به محدودیت های دولتی این سازمان به همراهی و مشارکت گسترده مردم برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه هدف نیاز دارد. 

بیش از 2 هزار و 100 نفر از جمعیت 50 هزار نفری آبدانان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند. /ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار