صر فنظر از موارد مطرح شده در این نشست و گفت وشنود  بین شهرداران ومدیران استانی حاضردر جلسه که عمدتا حول محور مسایل ومشکلات شهری چرخید ،این نشست حاوی حاشیه های برجسته تر از متنی بود
کد خبر: ۷۲۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴ 12 March 2019

تابناک ایلام::امروز نشست شهرداران استان ایلام در استانداری ایلام برگزار شد ،این گردهمایی مدیران شهرهای استان ایلام به محملی برای اظهار نظر شهرداران و بیان دیدگاه آنان در خصوص مسایل شهری ،کاستی ها ونواقص حوزه شهری و همچنین مسایل ومشکلات پیش روی خدمات رسانی تبدیل شد.

صر فنظر از موارد مطرح شده در این نشست و گفت وشنود  بین شهرداران ومدیران استانی حاضردر جلسه که عمدتا حول محور مسایل ومشکلات شهری چرخید ،این نشست حاوی حاشیه های برجسته تر از متنی بود . از انجاییکه بدنبال شیوه حاکم بر اطلاع رسانی رسانه ها وکانالهای تلگرامی منتسب به مجموعه استانداری ،صرفا بزرگنمایی برخی مباحث در دستور کار قرار گرفته واز بیان حواشی پرهیز می شود ،این رسانه نیز بر پایه شیوه اطلاع رسانی از حواشی جلسات که اتفاقا از جذابیت واستقبال بالایی در بین مخاطبین برخوردار است ،مبادرت به انتشار این حواشی به شرح ذیل می نماید؛

  • این موضوع بر همه مخاطبین و کسانی که از شیوه برگزاری جلسات استانداری اطلاع دارند روشن است که استاندار ایلام از همان روز های آغازین حضور در این مسند ،مقوله تحکم در جلسات را در دستور کار قرار داد وبه نوعی از همان روز اول ،به قولی گفتنی  " گربه را دم حجله کشت" چرا که مدیران "ماست رادر کیسه کرده"  وهمواره سعی داشتندکه سر موقع در جلسات پرتعداد حضور یابند. 
  • در جلسه امروز شهرداران آثار این تحکم و قدرت نمایی از سوی مدیر ارشد استان ،نسبت به دیگر جلسات ملموس تر به نظر می رسید ،گویا هم استاندار به جایگاه شهرداران شهرهای کوچک استان واقف وهم شهرداران کاملا به این موضوع آگاهی داشتند که اینجا حرف حرفِ استاندار است !
  • وقتی شهردار تازه به مسند نشسته لومار ،بی اطلاع از شیوه برگزاری جلسات استانداری !فضا رابرای بیان خدمات خود مهیا دید ،کلید میکروفن را فشار داد و تا خواست از شهرداری و مشکلات شهرش سخن بر زبان براند ،استاندار باقدرت تمام حرف وی را قطع نمود وگفت " کی گفت که شما حرف بزنید؟ از چه کسی اجازه گرفتید ؟!"شهردار لومار که هوا را پس دید ،توپ را به زمین معاون عمرانی انداخت وگفت که از ایشان اجازه گرفته است  ! کرمی که هوا را پس تر دید، زیر همه چیز زد وهمین مانده بود که پای  قسم  را پیش بکشد وبگوید" حضرت عباسی من نگفته ام! همن موضوع کافی بود که استاندار به شهردار بخت برگشته لومار بگوید:" شما دیگه حرف نزن ،شهردار مورموری حرف بزند!"
  • شهردار مورموری که از بیان دیدگاهش و حمایت ضمنی استاندار در واگذاری وقت شهردار لومار به وی احساس قرابت بیشتری به استاندار نمود ،که البته ظواهر امر هم گویای این واقعیت است !از رییس دفتر استاندار ابراز گلایه نمود که ماههاست به دنبال ملاقات با استاندار است اما ایشان مانع می شوند! همین گلایه کافی بود که استاندار با نگاه معنادار خود وبا زبان بی زبانی  به رستم زاد بگوید : بعد از جریان نشست  منابع طبیعی وابراز گلایه مشابه ،این دومین بار است که گلایه عدم ملاقات را متوجه استاندار می کند! هرچند رستم زاد این ادعا را رد نمود، اما نگاه استاندار گویای چیز دیگری بود!
  • البته استاندار ایلام در این جلسه ومتعاقب صحبتهای پیشین خود در خصوص ضرورت  پایان دادن به اختلافات درون سازمانی ،به شهرداران یک هشدار جدی داد! البته شاید ایشان خواست به در بزند تا دیوار بشنود!وباید این هشدار را به شورای شهر می داد !
  • ایشان گفت ؛اعضای شورای شهر باید از دودستگی پرهیز کنند،متاسفانه باب شده که شوراها به دو دسته اقلیت واکثریت تقسیم شده وبراساس منافع قومی وقبیله ای مسایل شهر را به حاشیه می کشانند.اعضای شورا به ظاهر در جلسات حاضر شده ولی به خاطر از اکثریت انداختن جلسه (شما بخوانید آبستراکسیون)اعلام حضور نکرده و جلسه را از اکثریت می اندازند!
  • به اعضای شورای شهر تذکر می دهم از چنین رفتاری پرهیز کنند ممکن است تاکنون مماشات شده باشد اما  در صورت تکرار چنین موضوعی تصمیمیات مقتضی اتخاذ خواهد شد!
  • نوبت که به شهردار سرابله رسید ،ایشان از رییس دادگستری استان ابراز گلایه نمود به این مضمون که " برای شهرداری این شهر  دو میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده ولی از سویی دارای سه میلیارد تومان محکومیت قضایی است ،که وضعیت  این پرونده هم بخاطر عدم توفیق در ملاقات رییس دادگستری استان ،کماکان بلاتکلیف مانده است.
  • استاندار این راهم گفت که شهرداران در بیان خدمات خود دولت را هم شریک کنند،البته چندان هم بیراه نگفت ؛چراکه نقش دولت در اجرای طرح های عمرانی شهرداران استان پررنگ است ،اما مثل همیشه و دیگر جاها ،اینجا هم دولت مطلوم واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار