معاون اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: برای بهره مندی بیشتر از ظرفیت ها و منابع ، جذب سرمایه گذاران و کاهش بروکراسی اداری این استان نسبت به صدور 180 مجوز سرمایه گذاری بی نام در بخش های مختلف اقدام کرده است.
کد خبر: ۷۲۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 12 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب درویشی در همایش کارآفرینان شهرستان ایلام اظهار کرد: با توجه به نقش کلیدی سرمایه گذاری در رشد و توسعه اقتصادی، توجه به این حوزه از مهمترین برنامه های اقتصادی هر منطقه محسوب و بعنوان محرک اصلی فعالیت های اقتصادی می تواند یک عامل تاثیر گذار در رشد کشورهای در حال توسعه باشد.

وی افزود: با تغییر فرهنگ کار و همچنین ایجاد زمینه برای اشتغال افراد جویای کار می توان گام مهمی در راستای رفع بیکاری برداشت.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: به هر میزان که فضای کسب و کار بهبود یابد به همان نسبت فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود اما برای ایجاد فضای کسب و کار مناسب باید چرایی مشکلات بررسی و با جلب اعتماد بازاریان و مردم آرامش و اطمینان خاطر را در این فضا ایجاد کرد.

درویشی یادآور شد: ایجاد اشتغال تنها بر عهده دولت نیست بلکه بخش خصوصی نیز باید مشارکت خود را برای ایجاد اشتغال توسعه دهد و در کنار کارآفرینی ایده های خود را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به مسئولیت دولت برای تامین زیرساخت ها گفت: تغییر نگاه به اشتغال، شناسایی و پایش آسیب ها، قوی شدن بخش خصوصی، پاسخگویی دولت و راهکارهای مبارزه با فقر می تواند به رفع مشکل بیکاری کمک کند.

معاون استاندار ایلام اشتغال جوانان تحصیل کرده را از مشکلات جامعه بیان کرد و گفت: یکی از راه های حل این مشکل، ایجاد اشتغال مولد، پایدار و تبدیل ایده ها به کار و ثروت است.

به گفته درویشی، ترویج فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب کارها از پردازش ایده های خلاقانه به دست می آید که باید به این مقوله مهم توجه جدی شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این همایش گفت: 730 میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اشتغال روستایی در سال 98 به استان ایلام اختصاص یافت.

شکراله شیرخانی افزود: امسال 17 هزار نفر در سامانه کارا ثبت نام شده که 2 هزار و 800 نفر تسهیلات اشتغال روستایی در یافت کرده اند./م

وی یادآور شد: طی دریافت تسهیلات اشتغال روستایی توسط متقاضیان یک هزار و 400 نفر معادل 50 درصد بیمه شده اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار