فرماندار ایلام ؛
فرماندار ایلام گفت:287 طرح با اعتبار 291 میلیارد ریال و اشتغالزایی 639 نفر توسط بانک های عامل در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری ، ورزش و فناوری اطلاعات این شهرستان ایلام جذب شده است.
کد خبر: ۷۲۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 12 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی  در همایش کارآفرینان شهرستان ایلام اظهار کرد: از جمعیت 230 هزار نفری ایلام 19 درصد مربوط به روستاها است و سهم ایلام از تسهیلات اشتغال روستایی 24 درصد است.

وی افزود: در سال جاری 21 واحد راکد به چرخه تولید بازگشته که از این تعداد هفت طرح در حوزه کشاورزی، 15 طرح در حوزه صنعت ، و سه طرح در حوزه فناوری فعال شده است.

بسطامی یادآور شد: 55 طرح بی نام توسط دستگاه ها تهیه شده و لیست آنها در دسترس مردم قرار دارد.

فرماندار ایلام با بیان اینکه برای جلوگیری از انحراف منابع بازرسی از واحدها بصورت جدی صورت می گیرد، گفت: در راستای جلوگیری انحراف منابع 250 بازرسی توسط کمیته بررسی شهرستان انجام و مستند سازی شده است.

بسطامی یادآور شد: استفاده از بیمه صندوق های بیمه ای نشانه فعالیت و اشتغال این واحدها است و بر اساس این اسناد و سوابق واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده اند از این طریق فعالیت و پویایی آنها محرز شده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های اساسی کشور، استان و شهرستان بحث اشتغال پایدار و ارتقا سطح معیشت مردم در سطح روستاها است که مسئولان ارشد استان در تلاشند برنامه های محوری برای توسعه مسائل اقتصادی و معیشتی ایجاد کنند.

وی با اشاره به بیکاری که دغدغه اصلی کشور در وضعیت کنونی است، گفت: بهره‌برداری از واحد‌های تولیدی با ایجاد اشتغالزایی از ضروریات است چرا که خط مقدم این عرصه کارآفرینان هستند و باید این افراد در راستای بهره‌مندی از ظرفیت ملی استان و شهرستانی تلاش کنند و بخش خصوصی و دولتی را بهم متصل نمایند.

فرماندار ایلام تاکید کرد: بخش خصوص و دولتی با وحدت و همدلی می توانند در راستای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی کنونی جامعه قدم برداند.

وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید در حوزه مسائل اقتصادی و توسعه روستاها کارهای خوبی انجام داده و هم اکنون به خوبی در حال اجرا است که نوید بخش توسعه است و امیدواریم این روند در سال 98 با شتاب بیشتری ادامه یابد.

بسطامی با بیان اینکه برای توانمندسازی و توسعه و تاب آوری اقتصادی باید زیرساخت های استان را شناسایی و مهیا کرد،گفت: شهرستان ایلام از نظر صنعتی دارای معادن و منابع طبیعی همچون گاز و نفت است همچنین دارای 9 مرکز دانشگاهی و 45 کیلومتر بزرگراه است که باید از این ظرفیت ها در توسعه استان بهره مند شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار