استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: هدف قانون مسکن مهر و هدفمندی یارانه ها کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد و دهک های پایین جامعه بود.
کد خبر: ۷۲۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 12 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه شورای تأمین مسکن که با حضور مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اظهار داشت : مسکن مهر و قانون یارانه ها دو قانون خوب بودند اما خوب اجرا نشدند.

وی افزود:هدف این دو قانون کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد و دهک های پایین جامعه بود اما این هدف انحراف پیدا کرد و اقشار متوسط جامعه را بیشتر پوشش داد.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: در بحث یارانه ها بجای اینکه بیشتر بر اقشار آسیب پذیر تاکید کند، غنی و فقیر را یکسان تحت پوشش داد و این بر دامنه مشکلات افزود.

وی یادآور شد: اگر در حوزه مسکن قانونگذار و مجری بودم دو کار مهم و تأثیرگذار را صورت می دادم.

 استاندار ایلام ادامه داد: اول از سه دهک پائین جامعه برای واگذاری مسکن سهم آورده تعیین نمی شد دوم این خلاء را در دهک های بالاتر جبران می شد.

رئیس شورای تأمین مسکن استان در ادامه با بیان اینکه اگر قرار است در خصوص مسکن تصمیم جدیدی گرفته شود بایست منجر به کمک برای افراد ضعیف و کم درآمد جامعه باشد خاطر نشان کرد: باید تصمیماتی در خصوص رفع مشکلات ساختاری تعاونی های مسکن مهر انجام شود و همچنین در بحث تکمیل واحدهایی که هنوز تکمیل نشده اند سقف تسهیلات جوری در نظر گرفته شود وه با تورم موجود همخوانی داشته باشد.

وی با اشاره به این که در استان ایلام 18 هزار واحد مسکن مهر در دستور کار بوده که تاکنون بیش از 15 هزار واحد تحویل متقاضیان شده تصریح کرد: باید به گونه تصمیم گیری و برنامه ریزی شود که واحدهای باقی مانده استان نیز به سرعت تعیین تکلیف شده و در اختیار متقاضیان قرار گیرد و در این راه هر گونه همکاری و مساعدتی لازم باشد را صورت خواهیم داد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار