مدیرغله و خدمات بازرگانی ایلام گفت:ظرفیت ذخیره سیلوهای گندم ایلام به 400 هزار تن رسید سال گذشته این میزان 200 هزار تن بود.
کد خبر: ۷۲۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 11 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ کامران سلیمان پور  افزود: با بهره برداری از سیلوهای جدید ذخیره گندم تعداد آنها از 10 عدد سیلو در سال گذشته به 14 سیلو رسیده است.

وی از وجود 50 هزار تن گندم موجودی در سیلوهای استان خبر داد و گفت: با توجه به قرار داشتن در آستانه فصل برداشت گندم این محصول برای اختلاط با گندم های جدید مصرف خواهد شد.

سلیمان پور از آمادگی کامل این شرکت برای آغاز فرآیند خرید گندم در استان خبر داد و یادآور شد: تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی برای خرید گندم فراهم شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان ذیربط این شرکت به عنوان ناظر خرید و ذی حساب در هر مرکز خرید مستقر می شوند تا حقی از کشاورزان ضایع نشود.

وی از کالیبره شدن تجهیزات، سم زدایی سیلوها و ضد عفونی انبارها و آماده شدن باسکول های دیجیتالی در مراکز خرید گندم خبر داد و گفت: این شرکت به همراه سایر نهادهای ذی ربط آمادگی کامل خرید تضمینی گندم کشاورزان را دارد.

به گفته وی، هر محموله که تحویل داده شود پس از 24 ساعت بهای آن به کشاورزان پرداخت می شود.

سلیمان پور از هماهنگی با کارخانجات خارج از استان برای تحویل محصول کلزا خبر داد و افزود: با توجه به فاسد شدن دانه های روغنی کلزا پس از برداشت در چند سال اخیر ما هیچ ضایعتی در این زمینه نداشته ایم.

مدیرغله و خدمات بازرگانی ایلام تاکید کرد: 30 مرکز خرید گندم و 9 مرکز خرید کلزا که توان خرید 20 هزار تن کلزا را دارند، برای خرید محصولات کشاورزی تولید شده امسال آماده خرید تضمینی از کشاورزان هستند.

بر اساس پیش بینی مسئولان جهاد کشاورزی استان ایلام امسال بیش از280 هزار تن گندم در استان ایلام برداشت می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار