معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام خبر داد؛
معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام از پایداری و ارتقاء تولید در واحدهای مختلف فرآیندی پالایشگاه خبرداد وگفت: با انجام تعمیرات موثر، رفع مشکلات فنی واحدهای مختلف فرآیندی پالایشگاه شامل واحد های شیرین سازی آمین، نم زدایی ، بازیافت اتان و یوتیلتی، پایداری و ارتقاء تولید محقق شده است.
کد خبر: ۷۲۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 11 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عابدین زرگوشی اظهار کرد: تحقق پایداری و ارتقاء تولید مهمترین رکن از اهداف کلان این پالایشگاه در مسیر دستیابی به شرکتی سرآمد در سال ۱۴۰۴ در بین شرکت های پالایش کننده گاز در کشور محسوب می شود که در این راستا فعالیت های خوبی در دوسال اخیر انجام شده و برنامه های منسجمی نیز در ادامه برای اجرا در دستور کار قرار دارد.

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام از پایداری تولید در واحد گوگرد خبر داد و گفت: با انجام تعمیرات موثر برروی تجهیزات اصلی این واحد شامل کوره های واکنش، کندانسورها، تعویض با برنامه رفرکتوری(عایق حرارتی)، خوشبختانه ضمن برقراری تولیدی پایدار در این واحد، محصول گوگرد با میانگین تولید روزانه ۲۰۰ تن، به رقم قابل ملاحظه مجموع ۱۲۵ هزار تن در دو سال اخیر رسیده است.

وی به ارتقاء و پایداری تولید در واحدهای شیرین سازی این شرکت اشاره و اظهار داشت: انجام تعمیرات ریبویلرها، پاییپینگ، برج جذب، مبدل های حرارتی صفحه ای و اصلاح دستورالعمل های فرایندی در واحد شیرین سازی، همچنین تصفیه آنلاين حلال در گردش در این واحد با بکارگیری پکیج های زرینی ساخت کارگاه مرکزی این شرکت برای حذف نمک های پایدار حرارتی، از اقدامات شاخص برای تولید پایدار در واحدهای شیرین سازی بوده است که با انجام این موارد، تصفیه گاز در این واحدها در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی در راستای ارتقاء تولیدات شرکت به کارهای انجام شده در واحد های نم زدایی و بازیافت اتان اشاره و خاطرنشان کرد: با تعویض و جایگزینی موفقیت آمیز ماده جاذب رطوبت گاز (مولکوراسیو) از نمونه خارجی به محصول تولید شده توسط یک شرکت ایرانی، از آبان ماه سال جاری تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار متر مکعب روزانه به تولید گاز تصفیه شده ارسالی به خط سراسری اضافه شده است.

مهندس زرگوشی افزود: تولید گاز مایع خام(LPG) بعنوان یک محصول با ارزش در واحد بازیافت اتان نیز، در دو سال گذشته با رسیدن به مجموع ۶۰ هزار تن نیز رشد بسیار چشمگیری داشته است.

وی به اهمیت واحدهای یوتیلیتی (آب، برق و بخار) در پشتیبانی تولید اشاره کرد و گفت : با انجام اقدامات موثر از جمله انجام تعمیرات دوره ای توربین های واحد نیروگاه، بویلرهای فشار ضعیف، متوسط در خارج از بازه تعمیرات اساسی، آب ، برق و بخار مصرفی در واحدهای فرآیندی بدون وقفه مهیا شده است.

مهندس زرگوشی افزود : صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف آب با مدیریت و بهینه سازی مصرف بخار در واحدهای فرایندی، انجام تعمیرات دوره ای بر روی تله های بخار و شناسایی نقاط هدر رفت، همچنین استفاده از ظرفیت نامی نیروگاه این شرکت و تحویل بیش از ۴۲ هزار مگاوات ساعت برق به شبکه برق کشور در دوسال گذشته از دیگر اقدامات شاخص انجام شده در واحدهای یوتیلیتی می باشد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
این نمایش ها را کنار بگذارید.
مدیریت بی کفایت پالایشگاه منجر به تشدید آلودگی محیطی و سرطانی شدن بسیاری از کارکنان شده است
متاسفانه ادارات ناظر هم با صد میلیون هبه دیگر لب ب اعتراض نمیگشایند.
شما را به خدا منتشر کنید.ما داریم نابود میشویم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار