مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام:
مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام با بیان اینکه 22 برنامه در هفته شهدا برگزار می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم از مقام شامخ شهدا، یک وظیفه و ضرورت غیرقابل‌انکار است زیرا شهدا با از خودگذشتگی، شجاعت و شهامت را به ما آموختند.
کد خبر: ۷۲۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 10 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم از مقام شامخ شهدا، یک وظیفه و ضرورت غیرقابل‌انکار است زیرا شهدا  با از خودگذشتگی، شجاعت و شهامت را به ما آموختند.

وی افزود: برای یاد بود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان در طول سال برنامه‌های مختلفی با حمایت ارگان‌ها و نهادهای مختلف انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام عنوان کرد: استان ایلام دارای ۳ هزار شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۶ آزاده است که ۱۱ درصد جامعه ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در هفته شهدا ۲۲ برنامه شاخص در استان  اجرا می‌شود اذعان کرد: دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری میزخدمت، همایش پیاده‌روی خانوادگی، حضور در صدا و سیما، نشست خبری با اصحاب رسانه از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در استان است.

رستمیان خاطر نشان کرد: بسیاری از شهدای استان دارای آثاری همچون وصیت‌نامه، عکس، فیلم، دست‌نوشته و ... هستند  که تاکنون اسناد ۷۰ هزار شهید جمع آوری و آثار به صورت اسناد دیجیتالی تبدیل شده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان یادآور شد: وصیت‌نامه شهدای استان در ۴ دفتر چاپ و در کتابخانه‌های سطح استان و مراکز علمی آموزشی در دسترس عموم مردم قرار دارد.

به گفته‌ی رستمیان، ۵۰۰ جانباز بالای ۵۰ درصد در استان وجود دارد./ح

فارس

 

اخبار امروز ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار