معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تجهیز 12 مرکز درمانی و بیمارستانی ایلام برای خدمات رسانی به مسافران در ایام نوروز در سفر به استان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 09 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر راضی ناصری فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 9 بیمارستان دولتی، سه بیمارستان خصوصی و 39 پایگاه امداد جاده ای و یک پایگاه هوایی در استان تجهیز و آماده خدمت رسانی به افراد در ایام نوروز هستند.

وی ادامه داد: همچنین کشیک داروخانه ای و بهداشت محیط نیز فعال بوده و طرح ضربتی نظارت بر مواد غذایی و آب نیز به صورت مستمر در این ایام اجرا می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همچنین پایانه مرزی ورودی کشور از نظر امنیت بهداشتی تحت کنترل قرار می گیرد که با توجه به تردد زوار در این ایام مشکلی پیش نیاید.

ناصری فر گفت: با توجه به تردد افراد و نوع فرهنگ برخی از آنان نیازمند تغییر بنیادی در حفظ بهداشت در مبادی مرزی هستیم تا از شیوع برخی بیماری ها پیشگیری به عمل آید.

وی از مسئولان مرتبط خواست با کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بویژه در اسکان مدارس همکاری کنند تا آنان به مسائل بهداشتی مسافران نظارت داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خواستار نظارت و نظافت دستگاه های مسئول بر سرویس های بهداشتی عمومی، بین راهی و مساجد شد و تاکید کرد: مردم از نظافت این سرویس های بهداشتی همواره گله مند هستند.

ناصری فر از تشکیل کمیته فرعی برای نظارت بر نقاط تفریحی که دور از دسترس هستند و سایبان ندارند، خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری همه امنیت بهداشتی جامعه حفظ شود.

هم اکنون 170 پزشک متخصص، 200 پزشک عمومی، بیمارستان، 39 پایگاه امدادی، 639 مرکز بهداشتی و درمانی و 20 پایگاه بهداشتی خدماتی، 207 خانه بهداشت، حدود 754 تخت بیمارستانی و 80 داروخانه در سطح استان فعال است./م

اخبار امروز ایلام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار