مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی ایلام گفت: از ابتدای سال 92 تاکنون با تلاش های صورت گرفته 87 روستای استان از چرخه آبرسانی سیار خارج شده اند.
کد خبر: ۷۲۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 05 March 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نوراله تیموری از بهره مندی بیش از 98 درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آب و فاضلاب روستایی خبر داد و اظهار داشت: از این حیث در جایگاه اول کشور قرار داریم.

وی با اشاره به بهره مندی 492 روستای استان از خدمات آب روستایی گفت: 166 هزار نفر جمعیت روستایی ایلام از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند هستند.

مدیر عامل آبفار ایلام با اشاره به اینکه تا قبل از سال 92 در استان 125 روستا بصورت سیار آبرسانی می شدند، گفت: با توجه و عنایت دولت این آمار هم اکنون به 38 روستا رسیده است و برنامه داریم با حمایت استاندار و وزارت نیرو طی 2 سال آینده اولین استانی باشیم که آبرسانی سیار به روستاها نداشته باشیم.

تیموری با اشاره به دیده نشدن بودجه برای تعویض شبکه های فرسوده روستاها را در ردیف اعتبارات املی یادآور شد: این مهم را از طریق فرمانداری ها و استانداری برای تعویض شبکه های فرسوده پیگیر هستیم و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم طی 2 سال آینده این مشکل نیز حل شود.

وی گفت: از طریق نمایندگان مجلس نیز پیگیری شده تا با ردیف ملی در قانون بودجه مشکل شبکه های فرسوده روستاها بیش از پیش مرتفع شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی ایلام میزان مطالبات معوق این شرکت از مشترکان روستایی را 25 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از مردم تقاضا داریم نسبت به پرداخت آب بها که برای امور نگهداری و گندزدایی است، همکاری و در مصرف منابع آبی نهایت صرفه جویی داشته باشند.

وی گفت: 50 هزار مشترک آب روستایی در استان ایلام وجود دارد که از این مقدار 96 درصد مشترکان خانگی و چهار درصد مشترکان صنعتی هستند./م

ایرنا

 

اخبار امروز ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار