مدیرعامل شرکت غله و امور بازرگانی ایلام گفت: میانگین مصرف آرد و نان استان ایلام 20 درصد از میانگین مصرف کشوری بیشتر است.
کد خبر: ۷۲۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 05 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ کامران سلیمان پور روز اظهار داشت: میانگین مصرف آرد و نان کشور هشت کیلوگرم در ماه است در حالیکه میانگین مصرف سرانه استان ایلام در ماه 10 کیلوگرم است.

وی افزود: سهمیه ماهانه نانوایی های آزادپز و دولتی استان ایلام 6 هزار تن است که این مقدار نان نسبت به نوع دستگاه و پخت نان، جمعیت منطقه و تعداد نانوایی های موجود در هر محل متفاوت است.

مدیرعامل شرکت غله و امور بازرگانی ایلام یادآور شد: در حال حاضر هیچ مشکلی در استان ایلام برای تامین گندم و آرد مصرفی نانوایی ها وجود ندارد و با توجه به ذخیزه مناسب گندم کارخانه های تولید آرد بطور مداوم در حال تبدیل گندم به آرد و تحویل آن به نانوایی های سطح استان هستند.

سلیمان پور در مورد شیفت بندی نانوایی ها برای ایام نوروز هم گفت: در حال برنامه ریزی در خصوص کشیک بندی نانوایی های سطح استان برای ایام نورز هستیم که این ابلاغیه هفته آینده به اطلاع این واحدها می رسد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 800 واحد نانوایی دارای مجوز بوده که از این تعداد 682 نانوایی فعال هستند که در این میان سهم شهرستان ایلام 280 واحد است.

119 نانوایی از این تعداد آزاد پز و 563 نانوایی دارای آرد یارانه ای هستند./م

ایرنا

 

اخبار امروز ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار