بر خلاف گمانه‌زنی‌ها در خصوص میزان افزایش نرخ دیه برای سال آتی، نرخ دیه سال ۹۸ زودتر از روال هر ساله تعیین و اعلام شد؛ رویدادی که معاون اول قوه قضاییه در حاشیه نشست امروز مسئولان عالی قضایی با حضور در جمع خبرنگاران، علت آن را تقاضای مسئولان ذیربط و رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد.
کد خبر: ۷۲۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ 04 March 2019

بر خلاف گمانه‌زنی‌ها در خصوص میزان افزایش نرخ دیه برای سال آتی، نرخ دیه سال ۹۸ زودتر از روال هر ساله تعیین و اعلام شد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه در حاشیه نشست امروز مسئولان عالی قضایی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی مطرح شد، بحث دیه بود.

وی افزود: همان طور که مردم عزیز استحضار دارند طبق قانون رئیس دستگاه قضایی ابتدای هر سال باید مبلغ دیه را تعیین و اعلام کند، [اما] امسال خیلی از مسئولان ذیربط و نیز رئیس کل بیمه مرکزی تقاضا داشتند این تعیین میزان دیه در جهت تسهیل امور مردم و قرارداد‌هایی که می‌خواهند منعقد کنند، هر چه زودتر اعلام شود؛ بنابراین، در جلسه امروز بحث دیه مورد رسیدگی قرار گرفت.

اژه‌ای در ادامه به برگزاری نشستی مقدماتی به منظور تعیین نرخ دیه در روز گذشته با حضور پانزده کارشناسان ذیربط گفت: نتیجه آن نشست در جلسه امروز مطرح و نهایتاً مقرر شد که دیه یک مرد مسلمان در سال جدید ۲۷۰ میلیون تومان برای ماه‌های غیرحرام باشد که البته به طور طبیعی یک سوم همین مبلغ برای ماه‌های حرام به این مبلغ اضافه می‌شود.

بدین ترتیب، نرخ دیه برای سال ۹۸ مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان تعیین گردید که به نسبت سال جاری، ۳۹ میلیون تومان افزایش نشان می‌دهد. افزایشی که در دیه ماه‌های حرام ۵۲ میلیون تومان خواهد بود نرخ دیه ماه‌های حرام در سال آتی ۳۶۰ میلیون تومان خواهد بود.
 
بیشتر بخوانید 
 
نرخ دیه سال ۹۸ ابلاغ شد +جدول مقایسه‌ای
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صمد محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
بنده بعنوان شخص زیان دیده اصلا ن دیه سال 98بجای پانزده کارشناس از بقال محلهایی که تورم بالایی 200درصد است ویا شتر ی که قیمت اش بیست تومان است راهنما یی میخواستین بهتر بود، با کدام منطق دیه وزن میکنین حق حقوق افراد زیان دیده را از بین نبرید حمتمن با ید صدای مردم در بیاید بعد شما متوجه بشوید
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
قوه قضاییه بجای اینکه حق افراد مظلوم و زیان دیده را بگیرد به فکر جیب سود جویان و مافیای تشکیل شده در صنعت بیمه است از جناب اقای رییسی تقاضای بازنگری در نرخ دیه را داریم کاملا محرز است که مافیای قبلی دستگاه قضا ،چرا چنین با تعجیل قبل از رفتنشان دیه را بدون هیچ توجیه عقلانی تعیین کردند بخاطر زد و بندشان با بیمه گذاران امیدواریم تیم جدید جناب رییسی این مورد را رسیدگی نمایند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار