کد خبر: ۷۲۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 04 March 2019

تابناک ایلام::استاندار ایلام روز گذشته در اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر در سخنانی به نقش رسانه ها در معرفی ظرفیتهای  های استان پرداخت . همچنین در خصوص رسالت واقعی  رسانه ها و بایدها ونبایدها مواردی را مطرح کرد . اما چون جمع جمعِ رسانه ها بود ،ایشان فرصت را مغتنم شمرد تا ضمن ارایه گزارشی از اقدامات چندماهه اخیر درحوزه های مختلف استان ،به نوعی به برخی از شبهات و گمانه زنی های ماهها وهفته های اخیر نیز پاسخ دهند.

البته از لحن سخنان آقای استاندار کاملا معلوم بود که ایشان از برخی مواضع دوستان رسانه ای ما وهمچنین برخی سیاسیون استان حسابی گلایه دارند .

استاندار ایلام ابتدا به موضوع مهم وخبر ساز انتصاب فرمانداران سه شهرستان حوزه جنوب پرداخت وگفت :تداخل پیش آمده در صدور احکام  به این دلیل بود که چون آن فرد به وزارت کشور منتقل نشده بود ،بعنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بدره حکم ایشان را صادر نمودیم .اما به دلیل انتقال ایشان به وزارت کشور به یکباره در حالی که حکم سرپرستی ایشان قبل از وزیر توسط اینجانب امضا شده بود ،پس از طی سیکل قانونی از کانال معاونت سیاسی استانداری و وزارت کشور ،حکم ایشان بعنوان فرماندار دره شهر صادر شد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: حکم سرپرستی فرمانداری بدره ۶ روز قبل از وزیر کشور توسط اینجانب صادر شد و از نظر قانونی حکم وزیر اصلح بر حکم استاندار بود و در نهایت هم وزیر به احترام من،انتخاب را بر عهده استانداری گذاشت،اما ترجیح دادیم که به احترام مقام عالی وزارت حکم صادر شده توسط وزیر اجرایی شود.

 قاسم سلیمانی دشتکی افزود: در جریان انتصاب فرماندار دهلران سه گروه به من حمله کردند ،علاوه بر رسانه ها ،نماینده فعلی یک نفر را برای انتصاب دراین سمت می خواستند ، یک گروه دیگری هم فردی را معرفی کرده بودند ، گروه دیگری هم که  مسئولیت دولتی دارند ،دنبال فرد دیگری بودند که آن هم  معرفی شد  و امتحان خود را  پس داد.

وی ادامه داد :برخی از رسانه ها می گویند که چرا فامیل فلان نماینده فرماندار شد؟! آیا اگر کسی فامیل مسئولی بود باید برود بمیرد؟؟ خود من یک نفر را با خودم آوردم آنهم معاون سیاسی است و مشاور من هم کارمند همیاری شهرداری ها است و از من حقوق دریافت نمی کند.

سلیمانی دشتکی بیان داشت :چرا باید روزی یکی را آنقدر بالا ببریم که دستمان به آن نرسد ولی روزی دیگر زیر پای او را خالی کرده و ازآسمان به زمین بگوبیم؟!

سلیمانی دشتکی با اشاره به رفتار  برخی افراد جویای مسئولیت گفت:  فردی دیروز به گونه ای از ما صحبت وقضاوت  می کرد که گویی دراین دیار بهتر از ما کسی را ندیده است ،اما  امروز چون به مسئولیتی نرسیده است ،زمین و زمان را به هم می دوزد و اکنون برای تضعیف ما دست به هرکار می زند.

وی به انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و افزود : اگر کسی امیدی دارد که جایی استخدام شود باید کار و تلاش کند و رضای خدا و مردم را داشته باشد ،آقایان مدیر !اگر با احتمال رای آوردن یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به دنبال نامزدهای انتخاباتی مجلس راه افتادید، درواقع خود را فروخته اید که  هیچ و،بلکه  همان باقی مانده شان وجایگاه خود را نیز از دست خواهید داد.یقین داشته باشید که در دوربعد هیچکدام از شما مدیر نیستید پس به جایگاه خود خدشه وارد نکنید.

استاندار ایلام یادآور شد : نمایندگان فعلی می گویند در فلان اداره باید  تغییر صورت گیرد ،ما دراین راستا صحبت و رایزنی می کنیم ،ممکن است دراین زمینه اختلاف نظری  هم وجود داشته باشد،ولی باهم دعوا و کدورتی نداریم .

وی در خصوص انتظارات برخی افراد برای رسیدن به پست ومقام تصریح کرد : فلان شخص که از مریدان من بوده ،خیلی تلاش کردم مدیر شود اما خدا وکیلی نشد ،چون همه چیز دست من نیست ،درست است که باید  با نظر من مدیر انتخاب شود ، ولی این گونه هم نیست که من بگویم ؛همه تغییرات مد نظر با نظر من اجرایی شود، بالاخره اصحاب قدرت خیلی از افراد هستند که فشار می آورند.

وی بیان داشت : براساس قانون استاندار دارای یک سری حقوق مشخص اجرایی است وباید در مقابل آن پاسخگو باشد  از سویی دیگران هم بر اساس قانون از حق وحقوقی برخوردارند ، نمایندگان نیز از حقوق نظارتی برخوردارند. ما بر سر مسائل مختلف  با یکدیگر بحث و تبادل نظر می کنیم ،البته در بیشتر موارد به نتیجه واحدی ختم می شود.

سلیمانی دشتکی افزود: برخی  می گویند که در سفر وزیر آموزش وپرورش به استان ،نمایندگان وی را همراهی نکردند آیاحضور نیافتن نمایندگان دراستان؛باید عدم دفاع ، مطالبه گری و بیان نداشته های استان از سوی آنان معنا می شود ؟برای نمایندگان تعیین ردیف بودجه ملی مهم تر از یک روز همراهی وزیر در استان است .

استاندارایلام در ادامه به انتخابات سال آینده اشاره کرد وگفت :  باید برای حفظ آرامش جامعه و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای به دنبال کاهش  نقاط ضعف و رفع مشکلات مردم باشیم.

نماینده عالی دولت در استان خاطر نشان کرد: باید قدر داشته ها و سرمایه های استان را بدانیم، بسیاری از این چهره ها ملی هستند و برای استان دل می سوزانند، نبایستی با اجحاف در حق آنان ،به جای دیدن پیشرفت در پی زوال انها باشیم.

 

اخبار امروز ایلام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
كارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
از ديد رواشناسي صحبتهاي اقاي استاندار بيانگر اين است كه ايشان ديگر توان كار ندارند و پرخاشگر شده اند و بايد هر چه سريعتر شخصي بجاي ايشان معرفي گردد اين نكته بيان اي است كه در استان قبلي هم موفق نبوده اند.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
استاندار خوبی است اگر پایتخت نشینان بگذارند
007
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
درود بر استاندار فهیم و مردمی پر تلاش استان ایلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
خداوکیلی ، حالا کسی با این دلائل توجیه و قانع شد؟! چه کسی متوجه شد که چرا در یک هفته ۴ نماینده عوض شد؟! و چرا هر ۴ نماینده از طیف نماینده بودند؟! آیا نماینده باید با دولت رابطه ای عمل کند ؟ یا ضابطه مند باشد؟!
مگر رسالت نماینده مجلس دخالت در انتصابات است!!!
ضمن احترام به آقای دشتکی ، بهتر بودبه‌احترام حقیقت و افکار عمومی ، سکوت میکردید!
چون مردم حوزه جنوب خوب آگاهند که چه کلافه گشادی سرشان رفته، و چه ندید بدیدهایی که الان باقیمانده ... را دارند تاخت و تاز میکنند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
امروز که به تخت پادشاهی رسیده اند
فرمان دهندبه هر ازاده و ُهر بنده ای
روزی هزار بار کشته اند هرمهتری
زیرا که نیستند با انها.هم فکرُ وهمرهی
تخت پادشاهی که رسید به هر قلندری
دستور داد ه .بُکشید بُکشید هر تفکری
هرکس نشست بر این تخت غّره شد
شایسته نیست خم شوی جلوی هر قلندری
امدهایم ازاد به دنیا. بدون شاهی و شهی
خدايا شكر ندادي . توفـّر كياني به هر کسی
گر داده بوديي نبود بندهُ . بود ستمگری
چنان سخت ومحکم مي تاخت . بر هر بنده اي
به يك شب خراب مي كرد.خانه هر جنبند ه ای
اگر مور خورده ناني برد. سوي لانه اي
چنان مي گرفت از دهانش به يك لحظه اي
خدايا تو دانستي ندادي به خر شاخه اي
مگر نه چنان مي شكافت . شكم هر جنبنده اي
الهي اگر تخت دادي لايقت بده . مَرديُ وافتادگي
كه بخشند نان به هر مور هر ددّ وهر بندها ي
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار