رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از فعالیت حدود 55 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 04 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سید محمدتراب میری اظهار داشت: 50 درصد جمعیت استان از طریق کشاورزی معیشت خود را تامین می کنند.

وی به اقلیم مناسب استان و تنوع آب و هوایی و منابع آبی استان اشاره کرد و افزود: پتانسیل ها برای توسعه محصولات مختلف کشاورزی در استان بسیار متنوع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست اقدام حوزه کشاورزی در استان یادآور شد: این اقدامات در تاریخ توسعه کشاورزی استان در دولت تدبیر و امید بی سابقه است.

میری از در دست اجرا بودن 20 ایستگاه پمپاژ در استان خبر داد و تاکید کرد: این ایستگاه ها بین 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی به تغییر الگوی کشت با توجه به محدودیت منابع آبی در استان اشاره و گفت: در حوزه جنوب در صدد توسعه کشت محصولات با ارزش بالا و میزان مصرف کم آب هستیم و در شمال استان کشت باغات در دستور کار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام میزان تولید گوشت قرمز و سفید را سه برابر مصرف استان اعلام کرد و افزود: تولید شیر در استان یک و نیم برابر مصرف استان است.

میری از آمادگی همکاری با سرمایه گذاران حوزه دانه های روغنی در جهت تکمیل زنجیره خبر داد و گفت: ایلام یکی از استان های موفق در زمینه بذر گندم است و بذر مهرگان را به کشور عرضه می کنیم و هم اکنون 16 شرکت بذر در استان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: 50 درصد محصولات کشاورزی استان ایلام هم اکنون در شهرستان دهلران تولید و با 9 هزار بهره بردار به نوعی قطب کشاورزی استان محسوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به 10 هزار هکتار سطح زیرکشت کلزا، هشت هزار هکتار سطح زیرکشت ذرت دانه ای و سه هزار هکتار سطح زیرکشت ذرت علوفه ای در استان پیش بینی کرد به ترتیب 20 هزار تن کلزا، 40 هزار تن ذرت دانه ای و 20 هزار تن ذرت علوفه ای در استان برداشت شود.

استان ایلام دارای 6 هزار هکتار اراضی باغی و 340 هزار هکتار اراضی زراعی است و یک میلیون و 700 هزار هکتار از وسعت 2 میلیون هکتاری استان را اراضی طبیعی و ملی تشکیل داده است./ح

 

اخبار امروز ایلام

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار