سرپرست ابزار دقیق شرکت پالایش گاز ایلام :
سرپرست ابراز دقیق شرکت پالایش گاز ایلام گفت:این واحد با فراهم کردن بستر همکاری با شرکت های داخلی و اعتماد،باور به توان بومی،تکیه بر توانمندی ها و دانش داخلی نسبت به رفع تنگناها و مشکلات،گامهای ارزشمندی برداشته است.
کد خبر: ۷۲۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱ 03 March 2019

به گزارش تابناک ایلام  ؛ مهندس روح اله پاکزاد اظهار داشت : واحد تعمیرات ابزار دقیق توانسته ضمن شناسائی گلوگاه ها و مراکز حساس و حیاتی در شرکت اقدامات مناسبی را در جهت بومی سازی و رفع وابستگی به شرکت‌های خارجی انجام دهد و در زمینه همکاری با شرکت های توانمند داخلی گام‌های مؤثر و سازنده ای بردارد.

وی اظهار داشت:در پالایشگاه گاز ایلام تجهیزات ابزار دقیق و سیستم های کنترل به عنوان چشم های بینا و حسگرهای حیاتی وظیفه مهم و انکارناپذیری در فرآیند تولید پایدار گاز بر عهده دارند و هر گونه خطا در عملکرد آنها باعث نقض در پایش هوشمند فرآیند تولید و در نهایت ایجاد مخاطرات در تولید پایدار گاز می شود.

وی بااشاره به اینکه این شرکت همکاری تنگاتنگی با شرکت های دانش بنیان داخلی در خصوص تعمیرات بردهای الکترونیکی سیستم های کنترل همچون زیمنس،فایر آی، امرسون و غیره داشته است،تصریح کرد: این شرکت با شناسائی شرکتهای متخصص داخلی و بازدید از امکانات و توانمندی‌های آنها و ایجاد فضای رقابت پذیری بین آنها نسبت به رفع مشکلات احتمالی در این زمینه در حداقل زمان ممکن گام بر می دارد.

سرپرست ابزار دقیق شرکت پالایش گاز ایلام خاطرنشان کرد:با امکان ساخت اورینگ ها و پکینگ های شیرهای کنترلی کارخانه دانه بندی گوگرد در داخل، نیاز به خرید این شیرآلات که هزینه سرسام آوری به شرکت تحمیل می کرد،برطرف شده و صرفه جویی قابل توجهی برای این واحد صنعتی به ارمغان آورده است.

مهندس پاکزاد افزود: همچنین نصب نمایشگر سطح مغناطیسی ساخت داخل به جای نمایشگر سطح واحد بازیافت گوگرد یکی دیگر از مواردی است که یک محصول داخلی با عملکرد قابل قبول با هزینه کمتر و زمان تهیه و ساخت پایین تر امکان رقابت با نمونه مشابه خارجی را داشته است.

وی ادامه داد:جایگزینی ترموکوپل ها و سنسورهای وایبریشن مولد های گازی با یک برند داخلی به عنوان برند جایگزین تجهیزات اصلی،نگرانی ها در خصوص عدم تامین بخشی از قطعات و تجهیزات حساس نیروگاه را پایان داده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از نیازمندی های مستمر در زمینه تجهیزات ابزار دقیق، گازهای کالیبراسیون می باشد که برای بازدید های دوره ای تجهیزات اعلان و هشدار گاز مورد استفاده قرار می گیرد،تصریح کرد:در این زمینه شرکت های توانمند داخلی با تکیه بر توان بومی، احتیاجات صنایع نفت و گاز را برآورده کرده و این شرکت نیز ضمن استقبال از این مسئله،همکاری و همفکری مؤثر با این شرکتها را در سرلوحه کار خود قرار داده که با این اقدام دغدغه های سال های قبل در خصوص تامین و تهیه این ادوات تقریبا به صفر رسیده است.

سرپرست تعمیرات ابزاردقیق شرکت پالایش گاز ایلام یادآور شد: بروز رسانی و نوسازی سیستم کنترل بویلرهای فشار متوسط که از تجهیزات با تکنولوژی بالا ساخته شده نیز توسط متخصصان داخلی انجام شده و در مدار تولید قرار گرفته است./م

 

اخبار امروز ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار