محمد سهراب زاده در گفتگوی اختصاصی با تابناک گفت: باتوجه به حساسیت موضوع حدود دو هفته پیش احضار تعدادی از مدیران این شرکت برای بررسی وتحقیقات بیشتر در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۷۲۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 02 March 2019

تابناک ایلام مجتبی کاور:: بعد از کش و قوس فراون در خصوص جذب وبکارگیری  نیروهای بومی در ان جی ال دهلران واظهار نظرهای مختلف مسئولان ونماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ونقش آفرینی رسانه ها در خصوص عدم بکار گیری نیروهای بومی ،مسئولان ان جی ال دهلران برای رهایی از فشار افکارعمومی تعداد اندکی از نیروهای بومی شهرستان دهلران را دراین پروژه عظیم بکارگیری کردند. برابر آمار ارئه شده توسط مسئولان بیش از70درصد نیروهای شاغل دراین پروژه غیر بومی هستند .

در چندماه اخیردرفضای مجازی وحتی برخی ازمحافل شایعات در خصوص افتتاح حساب و واریزپول های میلیونی به حساب برخی از نیروهای بومی که به صورت کارگری و روزمزد در این شرکت مشغول هستند از طریق یکی از شرکت های زیر مجموعه ان جی ال که پیمانکار این پروژه است -مطرح شد -ولی نبود اسناد کافی باعث شد که این امر فقط در حد شایعه باقی بماند.

اما این روزها زمزمه بنام پولشویی دران جی ال دهلران در برخی از رسانه ها وفضای مجازی مطرح شده است ،شواهد موجود نشان می دهد که پیمانکار ان جی ال دهلران بدون اطلاع صاحب حساب (کارگران )،در یکی از بانک های خارج از استان ایلام حساب بانکی بنام آنان افتتاح و ماهیانه برای هر نفرمبلغ 10میلیون تومان حقوق واریز کرده است .از این مبلغ بین یک تا دومیلیون تومان از طریق پیمانکار به حساب بانکی کارگران درشهرستان دهلران واریز شده و براساس آمارارئه شده تاکنون برای 30نفر از کارگران ان جی ال در استان  چهار محال و بختیاری (شهر بروجن ) بدون اطلاع در بانک افتتاح حساب شده است که همین موضوع باعث شد تا یارانه تعدادی از آنها قطع ؛ وبرخی هم سبد کالا دریافت نکنند. تابناک برای تنویرافکار عمومی وبرسی موضوع گفتگویی با رئیس حوزه قضایی موسیان دراین خصوص داشته است

 رئیس حوزه قضایی موسیان گفت :تحقیقات ویژه ای در خصوص ان جی ال دهلران ونحوه پرداخت حقوق ومزایای کارگران این شرکت در دست بررسی است

محمد سهراب زاده در گفتگوی اختصاصی با تابناک گفت: باتوجه به حساسیت موضوع حدود دو هفته پیش احضار تعدادی از مدیران این شرکت برای بررسی وتحقیقات بیشتر در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت : موضوع فعلا در مرحله اتهام است و باید تا تکمیل شدن تحقیقات در خصوص این پرونده صبر کرد

سهراب زاده عنوان کرد: دستورات لازم قضایی برای تحقیقات ویژه ای در خصوص پرداخت حقوق ومزایا ی کارگران ان جی ال دهلران به نیروهای امنیتی صادر شده است

رئیس حوزه قضایی موسیان تصریح کرد: باتوجه به حساسیت موضوع، حساب بانکی برخی افراد مسدود شده تا کارشناسان مالی تحققات لازم را در این خصوص انجام بدهند

وی گفت: تاکنون 30نفراز کارگران شاغل در ان جی ال دهلران شاکی این پرونده هستند که تحقیقات همچنان  در این خصوص توسط نیروهای امنیتی ادامه دارد .

سهراب زاده افزود : بدون شک اگر تخلفی در این خصوص صورت گرفته باشد، دستگاه قضا با قاطعیت با افراد متخلف برخورد خواهد کرد .

 

اخبار استان ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار