خبر نگار ما از مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران دراستان ایلام همین سوال وابهام پیش آمده را از ایشان پرسید و جواب آقای محمد رضا نجفی شعاع جالب توجه بود.
کد خبر: ۷۲۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 02 March 2019

تابناک ایلام::دقیقا دو سال پیش بود که این رسانه به موضوع انعقاد تفاهم نامه ای از سوی اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام با بانک قرض الحسنه مهرایران پرداخت ؛ به این مضمون که فرهنگیان با سپرده گذاری در این بانک می توانند دو برابر سقف سپرده یعنی سی میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت نمایند(اینجا بخوانید).

همان موقع نیز به این موضوع معترض شده و با انتقاد از شیوه تفاهمنامه سوالاتی رااز مسئولین اداره کل مطرح نمودیم که چگونه می شود دراین قرار داد به گونه ای عمل شود که یک معلم با هزار مشقت وسختی مبلغ 15میلیون تومان را جمع آوری ودر بانک مهر سپرده گذاری کند،این مبلغ بدون یک ریال سود به مدت 48ماه متوقف شود .اما بانک در قبال آن ،سی میلیون تومان به فرد واگذار کند،درحالیکه هیچ سودی به سپرده تعلق نگیرد، چگونه می شود با احتساب زیانی که در این مدت متوجه سپرده گذارمی شود ،سی میلیون وام پرداختی  را قرض الحسنه اطلاق کرد؟!

شاید مخاطبین عزیز این موضوع به ذهنشان خطور کند که چگونه پس از 2سال این موضوع بایستی دوباره در این رسانه مطرح شود ؟!اما دلیل طرح مجدد آن به پیگیری این رسانه در نشست خبر هفته گذشته مربوط می شود (اینجا)که روشن شود واقعا جریان چیست؟

خبر نگار ما از مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران دراستان ایلام همین سوال وابهام پیش آمده را پرسید و جواب آقای محمد رضا نجفی شعاع جالب توجه بود.

وی گفت :بر اساس تفاهم نامه منعقدشده بین این بانک واداه کل آموزش وپرورش مقرر شد که آورده ای از سوی صندوق رفاه بعنوان سپرده نزد بانک گذشاته شود و این بانک هم به فرهنگیان معرفی شده از سوی صندوق تسهیلات قرض الحسنه تا سقف تعیین شده پرداخت نماید.

نجفی شعاع ادامه داد:اینکه آموزش وپرورش به جای سپرئه گذاری از محل وجوهات خود در صندوق به تعهدات خود عمل نکرده و مبلغ سپرده گذاری به معلمین احاله نموده است موضوعیست که به آنان بر می گردد وبه بانک مهر ارتباطی ندارد.

لذا براساس صحبتهای مدیرشعب بانک مهر قرض الحسنه ایران دراستان ایلام  به واقع باید گفت که آموزش  وپرورش تحت عنوان لطف به فرهنگیان ،ضمن فرار از زیربار تعهد خود در تفاهمنامه یاد شده ،این لطف مثلا بزرگ را از جیب خود معلمین به آنان نموده است .

همه ومخصوصا خود مدیران سابق طرف قرارداد و مدیران جاری وبیشتر از همه معلمین از جیب خود مطلع هستند ،می دانند که پرداخت یک وام قرض الحسنه بدون سود چه کمک بزرگی به آنان خواهد کرد ،اما به جای کمک به این قشر ، آنان را به مخمصه قرض وقوله برای تامین سپرده 48ماهه انداختن_ نمی تواند کمک ودر راستای رفاه فرهنگیان تلقی شود.

اگر مدیران آموزش وپرورش صداقت داشته ودنبال حل مشکلات معیشتی معلمین از طریق اعطای تسهیلات  قرض الحسنه هستند ،همانگونه که ابتدای راه یعنی انعقاد تفاهم نامه را خوب آمدند ،در ادامه راه  نیز با عمل به تعهدات خود ،یعنی تامین سپرده از طریق وجوهات صندوق های متعدد این اداره کل ،زمینه پرداخت تسهیلات جاری بدون توقیف نیمی از وام اعطایی به فرهنگیان  را فراهم آورند.

اخبار استان ایلام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
آموزش و پرورش تحت مدیریت پشت پرده و درون باغی یک خانم به گند کشیده شده است و هیچ امکانی ندارد درست شود مگر با تغییر رستمزاد(احمدی نژاد) و مشایی (معاون تربیت بدنی) انحراف در آ،پ زیر سر این معاون است
ع ا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اوضاع آموزش وپرورش وخیم تر از آنست که طی چهل سال گذشته به خود دیده
خدا به معلمین ودانش آموزان رحم کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار