مدیریت قربانی دخالت!
در حالیکه همین رسانه وتعداد دیگری از رسانه های مستقل با تحلیل های متعدد از دخالت بی حد وحصر عوامل بیرونی در انتصابات ونقش تصمیمات خارج از گود در انتخاب مدیران نوشته و مدیر ارشد استان رابه خاطر بازگذاشتن دست مداخله گران را در انتصابات به بوته نقد کشانیده اند ،اما سخنان روز گذشته استاندار ایلام را می توان نمونه ای از عدم پذیرش مسئولیت قلمداد کرد.
کد خبر: ۷۲۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 28 February 2019

تابناک ایلام ::شاید باور این نکته برای بسیاری ازمسئولین ارشد ومیانی کشور سخت باشد که کشور با مشکلات فراوانی در حوزه های مختلف دست وپنجه نرم می کند . بغرنج ترین این مشکلات نیز در حوزه اقتصاد وبهتر بگوییم قوت روزانه مردم نموده یافته و  آثار ملموس آن را نیز می توان بر سر سفر های کوچک شده مردم به عینه مشاهده نمود.

اینجا مجالی برای پرداختن به مسایل اقتصادی نیست ،اما این مشکلات در حوزه های مختلف مدیریتی در سطح کلان ومیانی کاملا مشهود است و همه هم ریشه این مشکلات را می دانند ،می دانند که مدیریت در کشور از نوک قله تا پایین آن دچار آسیب جدی شده است ،اما به جای تلاش واقعی برای رفع آنها ،با وجود علم به چرایی بروز آن ،باز هم از زیر بار مسئولیتها شانه خالی کرده و انگشت تقصیررا متوجه دیگران می کنند.

وقتی پای سخنان مسئولین می نشینیم ؛به نحوی از مشکلات  وچرایی وقوع آن صحبت می کنند که گویی مدیران دیگری در کره ای دیگر نشسته وکشور را مدیریت می کنند ،همه با ایما واشاره وکنایه گویی توپ مشکلات را به زمین دیگری می اندازند ؛غافل از اینکه خود آنان نیز در دایره مدیریت کشور حضور داشته وبخش عمده ای از ناکارآمدی ها ومشکلات متوجه آنان است.

 در همین استان ایلام درست در بیخ گوش مسئولین اتفاقات پر بحثی در حوزه انتصابات ومدیریت ها به وقوع پیوسته و حاشیه های فراوانی را ایجاد کرده است ،مدیران به جای اینکه تعهد و تخصص در راستای رفع مشکلات مردم را بعنوان مولفه اصلی جابجایی ها مدنظر قرار دهند ،کانال دخالت دیگران در این حوزه را باز گذاشته و آنان نیز گوی قبیله بازی و قوم مداری را از هم ربوده وبا انتصابات حاشیه ساز ومعنا دار حواشی فروانی را به مردم واستان محروم ایلام تحمیل کرده اند.

در حالیکه همین رسانه وتعداد دیگری از رسانه های مستقل با تحلیل های متعدد از دخالت بی حد وحصر عوامل بیرونی در انتصابات ونقش تصمیمات خارج از گود در انتخاب مدیران نوشته و مدیر ارشد استان رابه خاطر بازگذاشتن دست مداخله گران در انتصابات به بوته نقد کشانیده اند ،اما سخنان روز گذشته استاندار ایلام را می توان نمونه ای از همین عدم پذیرش مسئولیت قلمداد کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست اقتصاد مقاومتی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس گفت: بایستی مواظب باشید که تحت تاثیر این فضا به حاشیه نروید، از کسی نترسید، با قدرت کار خودتان را پیش ببرید و در جهت خدمت به مردم با قدرت کار کنید.

وی افزود: دخالت های بیجا و غیرقانونی باید جمع و هرچیز سر جای خود باشد. نباید هرکسی به خود اجازه دخالت در امورات بدهد آن هم درصورتی که قانون یک دیگری را مسئول پاسخگویی کرده است.

وی تاکید کرد: ️از مشورت افراد باید استفاده کرد اما حق دخالت خارج از چارچوب قانونی به احدی نباید داد.

هرچند با بررسی لحن سخنان اخیر استاندار با سخنان پیشین وی می توان اینچنین برداشت نمود که شاید وی بخشی از مسئولیت دخالت دیگران در عزل ونصب ها  پی برده باشد، چرا که اینبار از قاطعیتهای پیشین  در بیان این نکته که" از مشورت دیگران استفاده می کنم اما تصمیم را خودم می گیرم "خبری نبود و ایشان به گونه ای دیگر همین موضوع را به مدیران استانی خطاب نمود.

اما  باید از استاندار محترم ایلام پرسید که چگونه می شود همزمان دخالت نمایندگان وبرخی ایلامیان مرکز نشین  در عزل ونصب ها را پذیرفت وتمامی تصمیم گیری ها در این حوزه را به برخی نمایندگان واگذار نمود ،اما در عین حال از مدیران استانی توقع عدم پذیرش دخالتهای خارج از چارچوب را داشت ،در حالیکه برخی از مدیران فعلی بدون اجازه استاندار وبرخی نزدیکان ایشان توان خوردن حتی یک لیوان آب را هم ندارند!

از انجاییکه بخش عمده انتقادات ماههای اخیر رسانه های استان بر موضوع دخالتهای خارج از چارچوب اداری در عزل ونصب های معنا دار متمرکز شده و قطعا بخش عمده مسئولیت ناشی از دخالتهای غیر قانونی دیگران در امور مدیریتی استان متوجه شخص استاندار ایلام است  ،لذا توصیه های اخیر نمی تواند محلی از اعراب داشته و در زمره همان عدم پذیرش مسئولیت مشکلات از سوی مدیران قلمداد خواهد شد،چرا که این موضوع مصداق بارز این ضرب المثل است که " رطب خورده ،منع رطب چون کند؟"!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار